handdator

Visa fullständig version : Få tillbacka kort från minneskort, hur?


Versus
2008-02-07, 18:29
Råkade radera typ 200 kort från min kamera, eller ja från minneskortet som satt i kameran, skulle ta bort ett kort och tog bort varenda en som var på minneskortet.

Vore grymt trist att förlora alla korten jag tog i helgen, men finns det inte program som typ kan återställa korten på något sätt?

Är ett compactflash kort, om det nu spelar någon roll.

tp_88
2008-02-07, 18:37
Det ska inte vara några problem, jag vet att jag gjort det åtminstone en gång. Minns inte vilket program jag använde, men sök lite på t.ex.:

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=cLV&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=flash+memory+recovery&spell=1

hahavaffan
2008-02-07, 18:58
Haha, sitter precis och räddar bilder från brorsans pajade SD-minne, och ser hur alla mina gamal bilder också kommer fram. (Han fick mitt formaterade kort).

Jag använder ett program som heter Cardrecovery. Exakt så heter det CardRecovery.v3.60-YAG om du vill leta på nätet.

Sen finns det säkert program som är speciellt till för borttagna bilder. Bara sök så finner du.

Tabbe
2008-02-07, 23:18
Haha, sitter precis och räddar bilder från brorsans pajade SD-minne, och ser hur alla mina gamal bilder också kommer fram. (Han fick mitt formaterade kort).

Jag använder ett program som heter Cardrecovery. Exakt så heter det CardRecovery.v3.60-YAG om du vill leta på nätet.

Sen finns det säkert program som är speciellt till för borttagna bilder. Bara sök så finner du.

men men, hur är det möjligt när bilderna är formaterade och det bara får plats ett visst antal bilder på ett kort?
tex om jag fyllt det kan de gammla inte finnas kvar?

Honken
2008-02-08, 02:29
Funderar över samma sak som Tabbe, om man fyller 100%, formatterar och fyller 100% igen. Hur går det ihop?

Durre
2008-02-08, 12:51
Funderar över samma sak som Tabbe, om man fyller 100%, formatterar och fyller 100% igen. Hur går det ihop?
Då är nog allt borta. När du raderar alla kort försvinner dem visuelt från minnet men alla är naturligtvis kvar, sen om du fotar nya kort så skriv de över. Men formaterar man tar man bort allt.

Flykt
2008-02-08, 13:14
Det går att återfå korten ändå även fast man gjort som Honken säger. De behöver skrivas över mer än en gång.