handdator

Visa fullständig version : Ont vid benövningar!?


Speedy
2008-02-07, 15:45
Hej har ett problem som jag gärna skulle få hjälp med, är så att när jag kör benövningar (knäböj, utfall) så får jag en konstig smärta några cm nedanför ljumsken är som en kramp känsla nästan, får den oavsett om jag kör tungt eller lätt försökte köra lätta utfall idag men fick det efter första setet!

har inet tränat dessa övningar på länge så kan det vara att kroppen är ovan och att jag ska börja vääldigt lätt några pass och vänja in kroppen vid rörelsen? när detta sätter in kan jag inte fortsätta träna :furious:

tips??

Mr. Athletic
2008-02-08, 15:01
Är det sendrag?

Speedy
2008-02-08, 16:31
har inet en aning om vad det kan vara..känns hela dagen när man har kört ett pass..konstigt..mkt frustrerande!

Mr. Athletic
2008-02-08, 17:59
Om det krampar kraftigt kan det vara sendrag. Det är inte farligt men gör en fruktansvärt stel en tid efter träningen. Kör lättare och stretcha benen länge efter träning (+60 sekunder).

Speedy
2008-02-09, 14:14
ok ska testa detta, tack för tipset..hur ska man komma åt musklen på insidan lår och högt upp hmm svårt att beskriva..funkar inet när man stretchar ljumskarna så någon som har tips på övning.?