handdator

Visa fullständig version : GPS kostnad?


stargate
2008-02-07, 12:27
Jag sitter här och kollar på GPS till bilen. Tänkte köpa en till brorsan. Men jag undrar om det kostar någonting att använda gps? Någon månadskostnad eller annat?

Här står INGENTING om det på sidan jag kollar (onOff)

PowPow
2008-02-07, 12:32
Jag sitter här och kollar på GPS till bilen. Tänkte köpa en till brorsan. Men jag undrar om det kostar någonting att använda gps? Någon månadskostnad eller annat?

Här står INGENTING om det på sidan jag kollar (onOff)

Nej, det kostar ingenting. Bara inköpspriset.

DanielF
2008-02-07, 12:59
Kostar som sagt ingenting, men det finns tjänster man kan beställa som kan kosta.
Typ uppdateringar av fartkameror och kartor.
Men man är ju inte tvingad att köpa det.

NiXPhoenix
2008-02-07, 13:13
Nej, du får snylta hur mycket du vill på amerikanska militärens satelliter helt utan kostnad. Men skänk dem en tanke, de som står för kalaset. :)

shut teh face
2008-02-07, 13:46
Vad har han för telefon?

Det finns Program att köpa till endel telefoner, där du får med gps-programmet samt en gps-dosa att sätta i bilen. Nu startar du helt enkelt gps-programmet i mobilen och har GPS! :)

Man kan ju självklart ta med sig "dosan" (den e liten) och använda när man går omkring, eller i en annan bil.

stargate
2008-02-07, 14:19
Vad har han för telefon?

Det finns Program att köpa till endel telefoner, där du får med gps-programmet samt en gps-dosa att sätta i bilen. Nu startar du helt enkelt gps-programmet i mobilen och har GPS! :)

Man kan ju självklart ta med sig "dosan" (den e liten) och använda när man går omkring, eller i en annan bil.

Vet faktiskt inte men tror det är en gammal telefon.

En följdfråga nu då:

Om jag köper en Nokia N95 8GB som har inbyggd GPS, kostar det då något att använda den GPSèn?

shut teh face
2008-02-07, 14:47
Vet faktiskt inte men tror det är en gammal telefon.

En följdfråga nu då:

Om jag köper en Nokia N95 8GB som har inbyggd GPS, kostar det då något att använda den GPSèn?
Nej. Däremot kostar det typ 500 kr per uppdatering.
Man uppdaterar kanske 1 gång per år, eller vartannat!
Tänk på att telefonen kan levereras med gammal version.

Riktigt fin present han får iaf. :)