handdator

Visa fullständig version : Träning kl 5 på morgonen


Linusen
2008-02-06, 22:23
Skrev en tråd nyss men den verkar försvunnit:confused:

Min fråga iallfall är...

Jag ska nu på 25 dar gå ner 5-6 kilo , ska till Thailand o vill gärna vara mer slim, har gått upp dessa 5 kilon tack vare en ryggskada men är nu sen 3 veckor helt återställd. Så min kost är i full gång på allvar samt även träningen:thumbup:

Men nu är de så att jag gärna skulle vilja gå upp kl 4,30 5 dar i veckan för att jogga kl 5 . Planen är att gå upp 4,30 , ta 3 koffein tabletter ut o jogga ca 4 km vid 5,15. Sedan ut med hunden 30 min för o sen duscha och gå till jobbet kl 6,30!!!

Nu är frågan, min frukost är inte förren kl 8,30 !!! Jag äter inget före min jogging på morgonen , har inte ätit något direkt efter, de slutar med att jag mår super illa innan frukost pga hunger. Ska jag äta nåt före träningen så tidigt? Eller typ en banan efter?? Eller helt enkelt hålla mgi till frukosten????

Till frukost äter jag naturell yoghurt 2 % med russin, havregryn samt nötter av olika slag! Ibland tar jag ett mörkt "nickel" bröd till med leverpastej samt gurka, men ska försöka sluta med bröd pga kolhydraterna, kanske e fel??

Nån som har nåt tips på hru ja ska göra ? Om jag nu skall ta nåt innan eller efter joggingen, vad skall de vara i sånnafall??

hoppas på svar;)

Mvh Linusen

Squirrel
2008-02-06, 22:56
Varför äter du inte efter att du kommer hem med hunden?

Om du mår illa av att inte äta rekommenderar jag att äta.

Kolhydrater behöver du inte vara rädd för. Snarare är det bra att äta kolhydrater när man tränar mycket.

Du kanske kan dricka något, om du har svårt att äta innan joggingrundan. Kan ju kanske vara lättare att få i sig än fast mat.

Linusen
2008-02-06, 23:04
Varför äter du inte efter att du kommer hem med hunden?

Om du mår illa av att inte äta rekommenderar jag att äta.

Kolhydrater behöver du inte vara rädd för. Snarare är det bra att äta kolhydrater när man tränar mycket.

Du kanske kan dricka något, om du har svårt att äta innan joggingrundan. Kan ju kanske vara lättare att få i sig än fast mat.


Jag vill helst inte äta nåt större frukost mål hemma då jag jobbar på hotell, där har vi frukost buffe för gästerna och även personal, där finns det allt o välja på. Så ibland tar jag fil,yoghurt eller gröt osv...

Men visst kan jag äta nåt efter promissen med hunden, men gärna bara nåt litet? typ som vadå?

Jag tänkte faktiskt köpa Star Nutrition Whey-80 med banan smak som ett extra tillskott med protein:)

Kan den vara bra kanske att dricka efter promissen med hunden ? Annars va ska jag ta då?

Tack för hjälpen:thumbup:

lovejude
2008-02-07, 08:54
[

Men nu är de så att jag gärna skulle vilja gå upp kl 4,30 5 dar i veckan för att jogga kl 5 . Planen är att gå upp 4,30 , ta 3 koffein tabletter ut o jogga ca 4 km vid 5,15. Sedan ut med hunden 30 min för o sen duscha och gå till jobbet kl 6,30!!!


Nice, nästan samma sak för mig. Dock springer jag 5:00 o vaknar 04:00 4-5 dagar i veckan för att springa 12 km innan skolan. Senare springer jag senare på kvällen.

Men har helt annan målsättning än dig *flex *flex* *flex* *flex* *flex*

King Grub
2008-02-07, 09:22
Jag går alltid och tränar arla morgonstund. Nu har jag tränat sedan 06:15, och har just kommit hem. Nu är klockan 09:20. Runt klockan 10 blir det väl frukost. Inga problem.

_Darkstar_
2008-02-07, 10:19
Ät rejält med kvällsmat kvällen innan så ska det inte vara några problem.

Linusen
2008-02-07, 12:42
Okej bara o fortsätta da... tack

Jaeric
2008-02-07, 12:47
Ta en banan, eller en annan frukt ifall du känner att du nästan spyr av hunger. Mättar för en stund, :)

Linusen
2008-02-07, 12:49
[

Men har helt annan målsättning än dig *flex **

Ja det har du verkligen*whistle* 181 cm lång o väger 58 kilo*rolleyes*

Jag ska som sagt komma igång med träningen efter vilan, brukar annars jogga 5 mil i veckan ca samt spinna och simma..
Anledningen till att ja undrade var för att jag blir osäker om jag bör äta nåt innan eller efter träningen på morgonen, eller om de är bara o bita ihop tills frukosten.. men de känns som om man blir idiot förklarad*grr*

Men då vet jag, ska härda ut tills frukosten, sen på eftermiddagen idag när ja ska jogga ska jag äta en banan nån timme innan ,,,

tack för mig!

Linusen
2008-02-07, 12:50
Ta en banan, eller en annan frukt ifall du känner att du nästan spyr av hunger. Mättar för en stund, :)


Okej tack för tipset.. Ska ha bananer hemma framöver:thumbup: ,samt ska ja nog köpa lite mera bars som måltidsersättning:D

z_bumbi
2008-02-07, 13:08
Om du mår dåligt så se till att äta något och ät mindre av frukosten på jobbet, även om jag förstår problemet efter att ha levt på hotellfrukost hela helgen. :)

Exdiaq
2008-02-07, 14:30
Jag skulle aldrig klarat att göra det för jag skulle mått skit resten av dagen då. Klarar inte heller stressa till bussen om jag inte har ätit då jag med största säkerhet kommer spy :(

Linusen
2008-02-07, 14:58
Jag skulle aldrig klarat att göra det för jag skulle mått skit resten av dagen då. Klarar inte heller stressa till bussen om jag inte har ätit då jag med största säkerhet kommer spy :(

Jo de går ju såklart att hålla sig till frukosten efter joggingen , men de känns väldigt tomt i magen, samt äter jag min middag kl 18 så de är lång tid tills frukost vid 8,30! Nu när ja springer runt 3-4 km går de väl rätt så bra, men snart skall jag öka succesivt på morgonen, då kanske ja borde lägga till nåt efter;) , nåt litet bara,,,typ en banan eller liknande.

Men alla funkar ju olika så är de ju, King grub o lovejude tycker att de går ypperligt utan o käka, medans andra gör de inte.. alla är vi olika o har olika mål :thumbup:

Larsson85
2008-02-07, 16:10
Uppskattar inte hunden en joggingrunda? Ta med honom :)

lovejude
2008-02-08, 09:14
Ja det har du verkligen*whistle* 181 cm lång o väger 58 kilo*rolleyes*

Jag ska som sagt komma igång med träningen efter vilan, brukar annars jogga 5 mil i veckan ca samt spinna och simma..
Anledningen till att ja undrade var för att jag blir osäker om jag bör äta nåt innan eller efter träningen på morgonen, eller om de är bara o bita ihop tills frukosten.. men de känns som om man blir idiot förklarad*grr*

Men då vet jag, ska härda ut tills frukosten, sen på eftermiddagen idag när ja ska jogga ska jag äta en banan nån timme innan ,,,

tack för mig!

Varför inte äta direk efter träningspasset? För optimal återhämtning? + ingen blir ju direkt fet av att springa. spring, ät, spring, ät *flex*