handdator

Visa fullständig version : Tonfisks träningsjournal


TobbeTonfisk
2008-02-06, 20:35
En gång i tiden och för cirkus ett dussin kilon sedan var träning min religion, eller ja, i alla fall en viktig bestånds del av min livsfilosofi. Jag tog mig till ett ställe för att möta likasinnande (gymmet), läste skrifter i ämnet, hade rituela måltider som uteslöt vissa livsmedel, ja allt en typisk religion innehåller.
På senare tid har min tro dock sviktat rejält och det är med tunga steg snarare än jämnfota hopp jag tar mig till gymmet numera för att ett par gånger i veckan högst köra ett par chins och slentrian-lägga mig i bänkpressen.

Efter mycket om och men efter ett par övertalningar av min gode vän och klasskamrat moderator Eddie Vedder har jag reggat mig på denna sida och lagt upp en journal som inte, som det känns nu, kommer updateras sådär jättefrekvent den närmaste framtiden. Men kan den öka motivationen i det långa loppet så kanske det rentav är värt besväret att skriva detta inlägg.

Nåt träningsprogram är inte att tala om just nu, därför slänger jag istället upp de övningar som alltid ingår/ingick i mina pass samt de övningar jag av olika anledningar jag inte (men som jag kanske borde) kör

Bra:
Bänkpress
Hantelpress
Axelpressar
Skivstångscurl
Skivstångsrodd
Chins
Pushdowns
Kabelrodd
Benpress
Benspark


Anus
Marklyft
Goodmornings
Tricepspress bakom huvudet

Eddie Vedder
2008-02-06, 20:49
Hoppas din motivation förbättras nu Tobbe, nu när jag tvingat hit dig till kolo. Skönt med ännu en kostvetare dessutom.:thumbup:

TobbeTonfisk
2008-02-08, 13:36
Så, ett tidigt pass avklarat. Om jag får mersmak är i dagsläget för tidigt för att avgöra. Hoppar inte jämfota varken till eller från gymmet.http://www.kolozzeum.com/forum/images/smilies/bangin.gif
:smash:

En sak är iaf säker, tidiga pass är att föredra. Tempot, solen, avsaknaden av människor, piggare kropp. Finns med andra ord ingen bättre tid för gym än innan lunch.

Chins: 24 stycken uppdelat på 8/6/5/5
Kabelrodd: 55kg 8/8
Skivstångsrodd: 50kg 8/8/7/4

Bicepscurl med skivstång: 25kg 6/6/5
Underarmscurl med skivstång: 22,5 8/7/5

Situps 30/20
Hängande-i-remmar-magövning-vadfan den nu heter: 9

Sket i stretching. promenad hem, äta.

Eddie Vedder
2008-02-08, 14:02
Hehe, en något orginell träningsrapport där Tobbe.:D Men bra att du kom och tränade iaf, du körde ju som sagt bra också. Snygg teknik o.s.v.

Får tacka för sällskapet, alltid lite lättare med motivationen då. Min egen rapport får vänta på sig till efter skolan, har så jävla mycket att skriva.:Virro

TobbeTonfisk
2008-02-10, 20:48
Kvällens träningspass varade från 18.00 - 19.30 cirka. Mycket folk, trängsel och snack leder lätt till oeffektiv verkstad.

Kvällen pass såg ut på följande vis.

Lutande hantelpress: 20kg 8/8
Bänkpress: 50kg 8/7/7

Militärpress(smith) 35kg 7/7/5
Tvåhands-framåt-lyft med viktplatta 15 kg 8/8

Omvända dips mellan bänkar 15kg 10, 20kg 10/9

Sen slentrian körde jag pushdowns som inte ens är värda att nämna

Stretching, promenad hem, proteindrink, fixar käk

Eddie Vedder
2008-02-10, 20:57
Se där ja! Visste inte att du skulle träna idag, även o du antydde det igår.;)

Gött med två pass inom tre dagar för dig, var ju inte igår. Perfekt med journal på kolo.:thumbup:

Baad3r
2008-02-10, 22:59
Det var ett helt okej pass :) "Det är bara att pumpa! pumpa!!"

TobbeTonfisk
2008-02-11, 15:44
Eddie Vedder:
Nej det hör ju inte till vanligheten att jag kör så tätt numera, nej. Jo visst antydde jag det, frågade ju "om du skulle Biffa" :P varpå du slog bakut när du hörde det uttrycket :D

Baader:
Ja får la duga

Baad3r
2008-02-19, 22:03
Nu har det varit tomt här alldeles för länge ;)

TobbeTonfisk
2008-03-01, 12:06
Även gårdagens träningspass inträffade en solig februariförmiddag och den här gången var det bröst och axlar som skulle få sig en omgång stryk och det sker ju alldeles för sällan. Läs alldeles och sällan med stora bokstäver. Alltså ALLDELES och SÄLLAN.

Lutande hantelpress: 20kg 8/7, 22,5kg 6(viktökning sen förra passet, najs)
Bänkpress: 50kg 8/7/6

Militärpress(smith): 35kg 6/6/4
Tvåhands-framåt-lyft-med viktplatta: 15kg 8/8/7

Dips: 8/7/7

Crunches: 25

Försök inte ens att få med mig till det jävla gymmet efter kl 16.00 ;)

TobbeTonfisk
2008-03-06, 14:49
Rygg/biceps pass på under en timme idag. Gött mos.
Under dagens gympass har jag även hunnit reflekterat över övriga besökare.

Bra: Ni tjejer som tar i lite och inte enbart kör mag- och tricepsövningar
för att försöka punktförbränna det lilla fett ni tror stör så mycket.

Anus: Frisyrkillar i tajta T-shirts som lägger ner 40 minuter på att pumpa biceps med
18 olika kabelövningar.Skärp er förfan.

Imponerande: Ni pensionärer som knappt kan gå och sätter er och pumpar i benmaskiner ett par timmar innan lunch.
Reespekt !!!


Dagens pass såg ut på följande vis:

Chins 24 stycken uppdelat på 8/6/6/4
Skivstångsrodd 50kg 8/7/7
Kabelrodd 60kg 6/6
Chins(omvänt grepp) 4/3

Skrivstångscurl 25kg 8/ 30kg 8/8/8
Underarmscurl 28kg 12/10/7

Crunches 85 stycken uppdelat på 25/25/20/15

Står fast vid att starka underarmar och handleder gynnar övriga överkroppsövningar varpå jag gärna lägger in en underarmsövning, nått som Eddie Vedder gärna fnyser en smula åt när han hör :D well dragremmar, vad är det för fjöll ;)