handdator

Visa fullständig version : Kettlebellkurs på Malmö Atletklubb


LBacker
2008-02-06, 20:33
I slutet av februari håller jag en pilot-/introduktionskurs i Giryas (Kettlebells) på Malmö Atletklubb. Det rör sig om två instruktörsledda pass på vardera 1,5 timme, förlagt till söndag 24/2 och 2/3.

Upplägget präglas av Girevoy Sport-formen, där utövaren tränas systematiskt för att i förlängningen prestera bra i de tre tävlingsmomenten: 1. Long Cycle Cleans&Jerks 2. Clean&Jerks 3. Snatches.

För anmälan till kursen och/eller frågor kring upplägget, skicka PM!

Plats: Malmö Atletklubb.
Datum: 24/2, 2/3.
Avgift: Gratis för medlemmar, 20 kr per tillfälle för utomstående. OBS: Begränsat antal platser.

Nitrometan
2008-02-06, 21:49
Intressant. Kan man gå på valfritt tillfälle? Eller "måste" man gå på båda?

Tider?

Sunesha
2008-02-07, 03:52
Skitkul. Jag har alltid velat lära mig träna med de.

Är på helklart, kan man vara nybörjar helt på kettle?

Tack för du skrev här skulle aldrig vetat om det annars.

LBacker
2008-02-07, 18:08
Intressant. Kan man gå på valfritt tillfälle? Eller "måste" man gå på båda?

Tider?

Kurstillfällena är länkade och bygger på varandra, men har ungefär samma innehåll. Med tanke på inlärningskurvan och upplägget är det bättre att gå på båda, men i dagsläget "måste" man inte det. Om du enbart har möjlighet en av gångerna så går det att fixa ändå. Då hade jag personligen valt det första tillfället före det andra.

Tiden är 13.00-14.30.

Inom några månader kan det också bli aktuellt att köra "öppna" pass förlagda till förbestämda lördagar (beroende på intresse), för de som inte nödvändigtvis kan förbinda sig till ett helt kursupplägg.

LBacker
2008-02-07, 18:14
Skitkul. Jag har alltid velat lära mig träna med de.

Är på helklart, kan man vara nybörjar helt på kettle?

Tack för du skrev här skulle aldrig vetat om det annars.

Kul att nå ut till folk som har intresse för den här typen av träning!

Man kan vara helt grön, det är inga problem. Kursen är upplagd stegvis och övningarna bygger på att försäkra sig om en viss kapacitet hos utövaren innan man går vidare till nästa steg/moment.

Honken
2008-02-07, 18:44
Men vad fan Lennie! Visste inte att du var medlem :D.

LBacker
2008-02-07, 18:48
Men vad fan Lennie! Visste inte att du var medlem :D.

Klart, alla är väl medlemmar på kolo?! :D

Honken
2008-02-07, 18:54
Haha! Ja, Björn är ju medlem också! Kanske vi ska lura in Thomas, Tommy och Micke?

Ironbabe
2008-02-07, 18:55
Synd att man inte bor i skåneland :( Får hoppas att det kommer en kurs till Sthlm oxå! Kettlebells träning är askul *flex*

LBacker
2008-02-07, 19:33
Haha! Ja, Björn är ju medlem också! Kanske vi ska lura in Thomas, Tommy och Micke?

Jag tror att det kan bli problem när de äldre försöker koppla sina skrivmaskiner till ADSL-jacket. :)

LBacker
2008-02-07, 19:39
Synd att man inte bor i skåneland :( Får hoppas att det kommer en kurs till Sthlm oxå! Kettlebells träning är askul *flex*


Jag vet! Om någon står för kettlebellsen så går det säkert att dra ihop något norröver också. :hbang: