handdator

Visa fullständig version : Diary of a monkey...


Kong
2008-02-06, 00:55
Tänkte mig ta tag i träningen och viktnedgången återigen. *flex*

Denna gång med extra fokus på just styrke och kondition. Tränar på eget initiativ boxning (hemma) mer eller mindre dagligen, kommer vara en del av mitt träningsprogram. Gym 2 -4 gånger i veckan beroende på jobbet, kommer börja jobba heltid men tills dess kommer jag öka successivt.

Kosten kommer vara en variant på både VLCD/LCD och lite extra protein (Primärt Keso & Kyckling). Självklart skall jag inte börja att köra 4 gymdagar och äta en VLCD diet, utan kommer kombinera det hela på ett förhoppningsvis smart sätt.

Iaf, lite information om mig:
22år ung/gammal (85:a)
203cm lång
163-164kg (!) , Ger exakt vikt tidigt imorgon.

Mål:
Viktnedgång i tre steg
(-14kg, -10kg, -10kg, totalt 34kg)

Styrka (överkropp)

"Underhållsträning" på nederkropp, överansträngda knän och leder pga vikten.

-----------------------------------------

Tar gärna lite pointers gällande träningen (Bra övningar att börja med, reps/set etc) och även till kosten. Hoppas någon orkar peppa mig lite så man får en lite knuff i rätt riktning ;)

Nej, nu blir det ut och gå en sen promenad och köra lite boxning. Ha det!
(Och ja, jag är inte speciellt sexig bakifrån oO)

troot
2008-02-06, 02:13
Låter som du har rätt inställning till det hela *flex* Eftersom du nu kör VLCD/LCD hur många kalorier blir det typ per dag? Om du inte redan har gjort det kan du ju kolla på deffguiden som finns postad på diet,deff och fettminskningstråden. Lite kosttips som jag brukar köra med då jag deffar är tonfisk som innehåller mycket protein och väldigt lite fett och kolhydrater. Sedan potatis innehåller ju mindre kalorier än vad pasta gör så det kan man ju äta lite mer utav om man vill bli mätt. (Har för mig att ca 100 gram pasta är ca 400 gram potatis) Lycka till och kör hårt :)

MEGA_MAN
2008-02-06, 07:01
Ser bra ut, med rätt inställning.
Håll nu iggång motivationen så kommer det gå galant!

Hur lång tid är planerat för varje delmål?

Det här skall följas.

Kong
2008-02-06, 09:13
Invägning:
163,3kg // 20080206 // 09:00

VLCD är väl ungefär 700-800 och LCD (som jag kör det) är under 1500kcal. Har läst den tidigare men jag skall uppdatera mig lite extra för det här så. Jag tackar för tipset, fast "tyvärr" så har jag redan hunnit före dig. Äter nämligen en röra på Tonfisk, minifraiche, rödlök, ett äpple, en liten dutt majonäs och örtsalt+vitpeppar tillsammans med en bakpotatis. Mättande, gott och framförallt mycket nyttigt. ;)

Delmålens exakta tidplan har jag inte lyckats riktigt till fullo med ännu men om jag ska skriva dem ifsh blir det efter ett minimum, alltså längsta möjliga tid per mål:

-14kg = 10 veckor
-24kg = 20 veckor
-34kg = 30 veckor

Dock tror jag att om jag bara lägger manken till så kommer de första fjorton försvinna på ett nafs (räknade ut att jag förbrukar ungefär 3800-3900kcal en stillasittande dag så.. 1500 - 3800 = ca 2300kcal per dag (ca 2,14kg i veckan). Och då jag mixar både LCD och VLCD, kommer den siffran att öka.

Tack så mycket för stödet!

Kong
2008-02-06, 23:38
Träning idag:
Hantlar: "Bicepscurl" / 3 set / 10 rep / 10kg per hantel
Armhävningar: Knästående / 2 set / 10rep /
Situps: Korta / 3 set / 10 rep
15 minuters intensivboxning
2 relativt långa promenader

Mat:
Till Frukost + Lunch blev det nutrilett, middagen blev en slags tonfisk & grönsaksgryta samt lite keso. (otroligt gott & näringsrikt!) Hamnade runt 1300-1500kcal under dagen totalt.

Imorgon satsar jag på ett lite längre boxningspass och liknande matmängd.

Alla tips gällande träning uppskattas, kör igång på gym till veckan så då blir det fasta stationer/övningar.

ceejay
2008-02-06, 23:45
4cm längre än mig :) lång jävel haha

kör hårt

Kong
2008-02-07, 11:51
Haha, ja såå värst kort är jag då iaf inte men ganska.. *whistle*

Uppdatering:
Vägde mig bara för skojs skull: -0,2kg (163,1), inom felmarginalen med andra ord.

Mått 2008-02-07

Navel: 140cm
Midja: 129cm (under ölkaggen ;))
Lår: 70cm
Biceps: 40cm
Bröst: 140cm

Det var nog nästan värre än jag trodde... Måste jobba hårt för att minska måtten en hel del! Börjat dagen med lite nutrilett och keso samt en liten promenad med hunden.