handdator

Visa fullständig version : kost över en dag!


Maaattias
2003-05-13, 20:35
Hej!

Jag vill ha tips på vad jag ska äta under en dag som ser ut så här... motivera gärna...


stiger Upp 7.30 frukost.. cyklar till skolan ca 300 m.. 8.10..

SKola , arbete vid dator, 8.20- 11.00

Lunch 11-12.. skola 12-15 samma som inann...

15-16 hemma slappar, läser typ tidningen, sitter vid datorn...

sen går ut en kort sväng å handlar något typ...

17. middag.. sen slappar igen.. sen träning hård styrketräning 19-20.... sen bara hem å slappa igen....:thumbup:

King Grub
2003-05-13, 20:36
Vad är du ute efter? Viktökning, deffning, vad?

Castro
2003-05-13, 20:37
Vill du ha tips på färdiglagade mål eller lite mer generella tips?

Maaattias
2003-05-13, 20:38
inte deffning.. ingen större viktökning.. bara bra kost för byggningen!

Maaattias
2003-05-13, 20:39
Vill du ha tips på färdiglagade mål eller lite mer generella tips?

Färdilagade mål helst!

Castro
2003-05-13, 21:08
Jag postar en logg från mitt och Maaatias icq-chattande. Om någon orkar läsa igenom det och har några synpunkter och rättelser så meddela gärna för jag vill ju inte råka vilseleda en kille i nöd.

olo (9:46 PM) :
behöver du kostråd på kolozzeum ser jag? =)

Matte (9:46 PM) :
japp

Matte (9:46 PM) :
min kost skiter sig nu!

olo (9:46 PM) :
hur ser den ut?

Matte (9:47 PM) :
frulle, havregrynsgröt, lunch, skollunchen mellis typ fil 2 mackor... Middag typ pasta å nått oftast.. sen gym eller fotbol på kvällen efter det en whey å bannan,.. sen typ några mackor , kanske en fil tallrik innan sängen!

olo (9:49 PM) :
okej, vänta

Matte (9:51 PM) :
en sak till, maten hemma kan komma på lite olika tider.. käkar när jag är hunrig.. spelar de nån rooll?

Matte (9:51 PM) :
roll

olo (9:52 PM) :
för att bygga optimalt så skall man aldrig behöva vara hungrig

Matte (9:53 PM) :
ok,

olo (9:53 PM) :
många måltider är alltid bra så att man alltid ligger i anabolt läge
Matte (9:53 PM) :
okej

Matte (9:53 PM) :
men va borde ändras i min kost?

olo (9:54 PM) :
jag skriver just nu

Matte (9:54 PM) :
ok

olo (9:57 PM) :
havregrynsgröt är ju bra som frukost, men om jag var du så skulle jag komplementera med 1-2 ägg och nån macka (grovt bröd)....sen skollunchen, den är ju inte alltid så bra så där kan du ju behöva komplementera med lite extra protein, antingen i form av pulver eller t.ex. tonfisk. Efter träningen då du tar vassle och en banan så föreslår jag att du byter ut bananen mot t.ex. dextropur eller varför inte lite skumgodis....fruktos (sockret i banan) går in i levern och inte i musklerna så återhätmningen blir inte lika bra som med t.ex. maltodextrin. Innan du går och lägger dig skall du försöka få i dig något långsamt protein. Kasein är optimalt, men det går även bra med lite kött, kyckling lr tonfisk. För kroppen går in i ett väldigt katabolt läge under natten om den inte får nå bra protein under kvällen (för övrigt så fungerar inte vassle på kvällen då det är på tok för snabbt).

Matte (9:58 PM) :
okej tack så mke...

Matte (9:58 PM) :
Kasein vad är det?

olo (9:59 PM) :
det är ett långsamt protein

olo (10:00 PM) :
säljs av Eiselt och heter Protec+

Matte (10:00 PM) :
ok.. kan man svepa ett par ägg innan man går å lägger sig?

olo (10:02 PM) :
jaara

Matte (10:03 PM) :
king... ska man äta ungefär samma saker förutom kosttilskotten,,en dag när man ej tränar?

olo (10:04 PM) :
det är minst lika viktigt att äta bra under vilodagarna då det är under dessa dagar som kroppen skall återhämta sig och bygga muskler

Matte (10:04 PM) :
okejj,,

Matte (10:05 PM) :
vad brukar du käka just innan du går och lägger dig?

olo (10:07 PM) :
när jag lever som jag lär så brukar det väl bli kycklingfilé, men det är verkligen inte alltid =)