handdator

Visa fullständig version : Deffar, vill minska muskelvolym på benen...


vega
2008-02-05, 20:07
Hej!
Jag deffar och vill få smala fina ben *drool* så, tre år av spinning, ste-up o löpning har fått mina ben att bli ganska muskulösa tyvärr. Inte mycket fett på dem, (ligger på 15% fett enligt min våg om man nu ska lita på den). Så vill jag ha mindre ben är det bara att ge upp min kärlek till dessa aktiviteter? *gah!* Styrketränar inte benen alls och har aldrig gjort. Ge mig vägledning kära koloiter!

LadyInsane
2008-02-05, 20:09
Why?? *gah!*

vega
2008-02-05, 20:12
Jag vill inte ha stockar till ben! Dagens klädindustri tillåter ej sådant!

celtiC
2008-02-05, 20:40
Inte för att jag tror för 5 öre att du har stockar eller någonting ens i närheten som ben, men mitt tips är nog att du lägger på dig på överkroppen istället.

Sluta träna för att man måste komma i en viss bestämd storlek på jeans, jösses så korkat.

King Grub
2008-02-05, 20:42
Har du så lätt för att bygga muskler på ett visst område kommer du inte att få dessa att minska om du inte vill lägga dig i sängen permanent.

delta_mats
2008-02-05, 20:56
Hur grova är dessa "stockar" då?

joriice
2008-02-05, 21:04
Kaloriunderskott?

petah
2008-02-05, 21:33
Snälla, skev självbild så det smäller om det. Lägg upp en bild vartsom eller fråga en kompis och hör om de tycker samma sak.


Edit: För de som verkligen vill ha mindre ben är det kaloriunderskott som gäller.

Rahf
2008-02-05, 22:39
Jag vill se mått eller bilder, annars kommer jag som alla andra vara övertygad om att din självbild är skev.

OBS! Känn dig inte tvingad att lägga upp bilder, detta är upp till dig. Men mått kan du väl bidra med?

Ondskapelsen
2008-02-09, 23:24
Vältränade ben är sjuhelsikes snyggt på tjejer, något jag går igång på iaf :). Men vem fan bryr sig om min åsikt ^^.
Och snälla, ändra inte på din kroppsform för att dagens idioter till modedesigners tycker att anorexiaoffer bör vara våra ideal.
Om du trivs med dina aktiviteter så varför sluta? Om du slutar träna kommer du säkert få hull på magen istället. Och jag tror hellre du har muskulösa lår än en ölkagge?


(tog för givet att du va en tjej)

3.1415926535
2008-02-09, 23:47
+1

Att vilja minska sin muskelvolym för mig är helt ofattbart.

ChrisDEFC
2008-02-09, 23:49
jepp släng upp en bild på stockarna, så kan vi berömma dig lite och kanske få dig att ändra uppfattning =) please...

Åke
2008-02-10, 00:04
tjej lr kille

Flykt
2008-02-10, 00:14
tjej lr kille
Kön:
Kvinna

Åke
2008-02-10, 04:47
Ok, jag tänker såhär: Du ska göra som du vill...men...en kvinna med mkt muskler på benen och framför allt rumpan är sjjjukt snyggt. Lägg upp en bild vet ja*whistle* Jag uppfattar det som att många kvinnor vill ha smala ben och liten rumpa*screwy* , jävla modebranch asså*gah!*

Slartibartfast
2008-02-10, 10:24
Och genast börjar alla hojta "omg vad mäter dem då? Släng upp en bild!!1" *rolleyes*

Vill du ha smalare ben så är kalorinuderskott det enda som funkar, risken är att din överkropp börjar se utmärglad och anorektisk ut om du inte har bra med massa även på överkroppen.

Mapa
2008-02-10, 10:29
+1 på slarti.. alla vill inte bli kroppsbyggare.. jag fick faktiskt frågan härom dagen av en kille.. hur han skulle göra för att få mindre ben.. banta va de enda jag kunde komma på.. mycke löpning inge styrka typ

King Grub
2008-02-10, 10:29
Och genast börjar alla hojta "omg vad mäter dem då? Släng upp en bild!!1" *rolleyes*

Ja, riktigt larvigt. Som om forummedlemmarna skulle agera någon slags jury som skall avgöra trådstartarens ideal och mål, och om dessa är acceptabla, men kräver bevis först. Irriterande att se.

elderberry
2008-02-10, 10:36
Och genast börjar alla hojta "omg vad mäter dem då? Släng upp en bild!!1" *rolleyes*


hade hon klagat på att hon hade för mycket fett på benen hade jag blivit skeptisk. eftersom hon tidigare skrivit att hon haft ätstörningar. men nu gällde det ju muskler och det är ju bara en smaksak, det är ju inte ohälsosamt att inte vara värsta biffen.

ChrisDEFC
2008-02-10, 11:58
Och genast börjar alla hojta "omg vad mäter dem då? Släng upp en bild!!1" *rolleyes*

Ja, riktigt larvigt. Som om forummedlemmarna skulle agera någon slags jury som skall avgöra trådstartarens ideal och mål, och om dessa är acceptabla, men kräver bevis först. Irriterande att se.

anledningen till att jag skrev att hon kunde lägga upp en bild var för att dels få lite perspektiv på hur stora benen är och dels ifall att hon har en skev bild av sig själv för i så fall kanske hon kan få hjälp och stöd härifrån och inse att inte ALLA tycker att det är SÅÅÅ stora och kanske tom finns massor med folk som kan berömma benen och ge henne bättre självförtroende.

alltid intressant att veta vad som ligger bakom frågan men visst kan man köra på stylen att bara svara på frågor men jag är nog lite för nyfiken för att bara ge ett svar på en fråga som jag inte ens vet om den är befogad. sen är det ju skillnad om man som mapa har träffat någon i gymmet då man direkt kan se hur stora ben killen/tjejen i fråga har.

jag kanske är larvig grub och om även trådskaparen tycker det så är det bara att ignorera mitt tidigare inlägg!

jakkan
2008-02-10, 12:30
Är inte 15% fett på en kvinna(antar att det är det) en ganska låg nivå? Tycker även som ChrisDEFC att en bild kanske skulle vara på plats innan man ger rådet att banta till en person med en potentiell ätstörning/väldigt skev självbild..

3.1415926535
2008-02-10, 22:19
Jo, 15% BF är lågt för kvinnor.

Åke
2008-02-10, 22:39
Ja, riktigt larvigt. Som om forummedlemmarna skulle agera någon slags jury som skall avgöra trådstartarens ideal och mål, och om dessa är acceptabla, men kräver bevis först. Irriterande att se.

Jag tycker inte att jag är riktigt lavig. Sa själv att hon får göra som hon vill. Tycker det är viktigt att stödja, speciellt när det var nån som nämde nått om ätstörningar(nån som kanske vet mer än mig om det). Både min mamma och min syster har haft allvarliga ätstörningar och vet hur skev en bild av sig själv kan bli. Därför ville jag vara lite uppmuntrande om så va fallet, men kan inget veta utan någon bild. För om det var så att hennes våg visade rätt och hon har 15% bf så skulle iaf inte jag vilja rekomendera henne att tappa vikt.
Kan inte heller se varför det är så irriterande att ge någon komplimanger.

Känns som att ChrisDEFC va inne lite på samma spår?

MVH