handdator

Visa fullständig version : samma vara, annorlunda smak


Alex85
2003-05-13, 19:49
Idag när jag öppnade min ny köpta triple whey så såg jag på en gång att det såg annorlunda ut. det va mer luftigt och aningen ljusare, smakade också sötare än vad den gamla triple whey burken gjorde. Vad beror det på? fuckar dom mig?

Antonius
2003-05-13, 19:54
Originally posted by Alex85
fuckar dom mig?
Då skulle du allt bli glad va? Hahaha... :laugh:

Sorry... kändes nästan som ett måste.....
Kanske är det socker i, står ju på de flesta utan socker... men det kanske är i denna.

Har du kollat bäst före datumet?

Sebbe
2003-05-13, 20:29
Nåt skumt på gång hos Twinlab? Har dykt upp en del såna här trådar har jag sett senaste tiden.

Låt höra lite sköna konspirationsteorier....

Antonius
2003-05-13, 21:23
Kanske har de gått och tunnat ut proteinet i pulvret eller helt enkelt haft i mindre pulver.
:insane: :confused: :furious: :eek:

Antonius
2003-05-13, 21:32
Forskade lite... verkar som det har något med att de tagit bort aspartam ur innehållet.

ivandrago
2003-05-13, 22:03
har ju varit massor med trådar om detta. Tydligen har de bytt fabrik och tagit bort aspartamet. Min gissning är att de nu har billigare produktionskostnader.

Twinlab har ju haft ganska stora ekonomiska problem, trots deras skyhöga priser, så nu ska de väl ha ännu större marginal på skiten för att finansiera deras brutala marknadsföringskostnader. Det är inte för att de är bra som twinlab finns i varenda butik och tidning - de betalar för detta. Nu säger jag inte att twinlab är värdelöst, utan menar bara att man betalar överpris.

Nitrometan
2003-05-14, 07:46
Det är väl som man brukar säga om servrar m.m. från Sun: "you can buy better, but you can't pay more!"

Alex85
2003-05-14, 16:09
Originally posted by Nitrometan
Det är väl som man brukar säga om servrar m.m. från Sun: "you can buy better, but you can't pay more!"

joo..nästa burk blir nåt annat...

Doktor V
2003-05-14, 16:11
Av detta lär vi oss en gång för alla.

Köp inte Twin Lab,det är bara skit

eiselt
2003-05-14, 16:13
Originally posted by Antonius
Forskade lite... verkar som det har något med att de tagit bort aspartam ur innehållet.

De använder tydligen Acesulfam Kalium nu. Varför de har bytt vet jag inte. Det finns inga fördelar med Acesulfam.

/ Henrik