handdator

Visa fullständig version : Nya GASP kollektionen - Bra eller Anus?


fonzie
2008-02-05, 14:37
Well?

Gillar hur de gjort lite mer casual kläder i år. Alltså vardagskläder och inte bara träningskläder. Gillar dem för de sitter så bra på mig. :D

Dock är det synd tycker jag att plaggen förknippas med wannabe-byggare.

mr ruhl
2008-02-05, 14:39
väldigt bra tycket jag, otroligt snygga kläder, dock har dom höjt priserna lite på dom nya kläderna jämfört med kläder av samma typ som funnits tidigare..

joriice
2008-02-05, 14:41
Varför har man gasp kläder på sig? Alltså, som jacka när man går på stan?

fonzie
2008-02-05, 14:44
Varför har man gasp kläder på sig? Alltså, som jacka när man går på stan?

För att visa att man är en hårkårr-byggare förstås! *whistle*

Det är bra kvalitet och med lite bättre storlekar för oss som styrketränar. Finns ofta i upp till XXXL också.

Animalistic
2008-02-05, 15:04
Snyggt med dyrt

redbrigade
2008-02-05, 15:25
Dom där svarta/gråa GASP jackorna är värre att ha på sig än en goose.

Jacksatan
2008-02-05, 15:28
Gasp är det sista plagg/attiralj jag skulle sätta på mig. Eventuellt att en stor, idiotisk kedja runt halsen går bort före.

hangatyr
2008-02-05, 15:30
Gasp är det sista plagg/attiralj jag skulle sätta på mig. Eventuellt att en stor, idiotisk kedja runt halsen går bort före.

magväska?

heltzonicka
2008-02-05, 15:30
För att visa att man är en hårkårr-byggare förstås! *whistle*

Det är bra kvalitet och med lite bättre storlekar för oss som styrketränar. Finns ofta i upp till XXXL också.

Jag vet inte riktigt om jag köper just storleksargumentet just vad gäller jackor, så jävla grov att man måste ha xxxl för att "normala" jackor sitter som korvskinn..njaaee för en få del människor kanske men random "gasp-snubbe" kan lika gärna ha en vanlig jacka.

"För att visa att man är en hårkårr-byggare förstås!", där har vi nog svaret.

Whistler
2008-02-05, 15:37
Jag tycker GASP var trevligt så länge det var kläder för just stora människor. När wannabe-byggarna på 70kg kommer med dem är det bara löjligt.

Lite som att ha Canada Goose när man inte är i fjällen.

Nimille
2008-02-05, 15:46
GASP sux

mr ruhl
2008-02-05, 15:47
Gasp är det sista plagg/attiralj jag skulle sätta på mig. Eventuellt att en stor, idiotisk kedja runt halsen går bort före.

men om du skulle vara grov då?:D

Viktor_Balck
2008-02-05, 15:50
men om du skulle vara grov då?:D

Man behöver inte vara grov med en sån jacka, den gör jobbet åt en. Gaspjackorna ökar axelbredden med 20 cm, är väl därför så många som tränar tycker om dom, man ser stor ut.

Personligen vägrar jag sätta på mig en sån jacka.

Sir Anselm
2008-02-05, 15:57
Själv tycker jag Gasp har en del schyssta grejer, framförallt linnen, även om många är för stora för mig. Vill folk gå runt och tjura för att jag har Gasp på mig på gymmet så skiter väl jag i det :cool:

Fast mina favvolinnen kommer från Better Bodies :thumbup:

Tabbe
2008-02-05, 16:01
Vad är GASP?
Av eran beskrivning verkar det vara kläder för stora byggare, googlade och fann nu att det var det, men varför så negativt?

Clarkolofsson
2008-02-05, 16:03
väldigt bra tycket jag, otroligt snygga kläder, dock har dom höjt priserna lite på dom nya kläderna jämfört med kläder av samma typ som funnits tidigare..

Du är dock en av få på brädan som faktiskt har massan till att bära GASPkläder. Lite jöbbigt när 70kg grabbarna lallar runt i gaspkläder på gymet. *spy*

Nimille
2008-02-05, 16:03
Vad är GASP?
Av eran beskrivning verkar det vara kläder för stora byggare, googlade och fann nu att det var det, men varför så negativt?
Hypat av små wannabe byggare så de stora byggarna blev ledsna

Sir Anselm
2008-02-05, 16:03
Vad är GASP?
Av eran beskrivning verkar det vara kläder för stora byggare, googlade och fann nu att det var det, men varför så negativt?

Därför att man måste vara 120kg tung i tävlingsform för att ha förtjänat att få bära Gasp, vad trodde du?!?!*screwy*





:D

Sir Anselm
2008-02-05, 16:07
Du är dock en av få på brädan som faktiskt har massan till att bära GASPkläder. Lite jöbbigt när 70kg grabbarna lallar runt i gaspkläder på gymet. *spy*

Gud så löjligt... Gasp har ju gjort i linnen i en storlek som passar mig, jag väger 80 kg, mindre än så om jag är i bra form, men jag borde alltså inte köpa och använda dessa linnen? Vem ska göra det då?

Tabbe
2008-02-05, 16:08
Det var ju någon som gick runt på kollo träffen helt i GASP saker och han var inte stor.

Sir Anselm
2008-02-05, 16:11
Det var ju någon som gick runt på kollo träffen helt i GASP saker och han var inte stor.


Han borde därmed ha stenats.

jwzrd
2008-02-05, 16:16
GASP-kläder ligger nära talesättet: Bättre att vara tyst och uppfattas som en idiot än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

bertbert
2008-02-05, 16:28
Jag vet inte vilken av uppfattningarna i denna tråd som är konstigast, att de bara är till för byggare så små noobs får inte ha dem eller om man visar sig i gasp är man lika uppblåst som sina muskler? Jak fattar inte.

Tycker bara det är träningskläder, typ vilka som helst. Vad är problemet?

Rahf
2008-02-05, 16:29
Var är det tredje alternativet? "Albatross", "Bryr mig inte" osv.

z_bumbi
2008-02-05, 16:42
Att köpa slitna kläder är väl aldrig riktigt smart och att göra det när det gäller träningskläder som slits en del verkar ännu mindre genomtänkt, särskilt som GASP-byxor tappar formen och blir så passs säckiga i sig själva utan att man behöver använda dem så mycket.

regus
2008-02-05, 17:01
För fula att ha i vardagen.
För dyra för att träna i.
Inte för jag vet hur den nya kollektionen ser ut. Men jag är fördomsfull.

tigerofsweden
2008-02-05, 17:06
Jag vet inte vilken av uppfattningarna i denna tråd som är konstigast, att de bara är till för byggare så små noobs får inte ha dem eller om man visar sig i gasp är man lika uppblåst som sina muskler? Jak fattar inte.

Tycker bara det är träningskläder, typ vilka som helst. Vad är problemet?

+1

Jag väger strax över 70kg och har ett par GASP träningsbrallor i storlek S, vad säger Whistler o co som är grova pojkar, ska jag beställa nya via Ellos? :Virro

Animalistic
2008-02-05, 17:09
orka gnällspikarna.. bär GASP om du tycker det är snyggt säger jag

kaer
2008-02-05, 17:11
Du är dock en av få på brädan som faktiskt har massan till att bära GASPkläder. Lite jöbbigt när 70kg grabbarna lallar runt i gaspkläder på gymet. *spy*

Fan vad fjantigt. Jag har ett par gaspshorts, helt enkelt för att det är omöjligt att hitta vettiga träningsshorts, till det väger jag bara drygt 80, men skulle nog inte förlora ngt på att gå ner 5-10 kg.
Vem fan bryr sig vad man tränar i?
Jag ska försöka se om någon mår illa av synen nästa pass. Alltid finns det väl någon modepolis där.

Iofs skulle jag aldrig ha gaspkläder till vardags, jag gillar inte kläder med stora loggor och använder inte 'sportkläder' om det inte ska sportas.

Jacksatan
2008-02-05, 18:06
men om du skulle vara grov då?:D

vad menar du? Då är det ju obligatoriskt och inte längre valbart. ;)

Jacksatan
2008-02-05, 18:09
magväska?

då kan man åtminstone misstas för turist och det anser jag vara nåra pinnhål högre upp på skalan :D

Johan_P
2008-02-05, 18:18
+1

Jag väger strax över 70kg och har ett par GASP träningsbrallor i storlek S, vad säger Whistler o co som är grova pojkar, ska jag beställa nya via Ellos? :Virro

De säger inte folk inte får lov att träna i dem, de säger de inte gillar det. En viss skillnad, eller hur? :)

Förstår inte riktigt diskussionen dock - folk får träna i vad dem vill, samtidigt som folk får ha vilka åsikter de vill. För att några inte gillar att folk tränar i GASP-kläder, kommer det inte innebära att folk inte får, bör eller ska - så varför reagera?

Jag röstade nej för jag inte gillar kläderna helt enkelt :)

akerstrom
2008-02-05, 18:56
måste man vara en tönt för att ha JL? Nej men brukar vara det..
Måste man vara stor för att ha GASP? Nej men brukar vara det...
Måste man vara svart rockare om man ser ut som en sådan?
Nej men man brukar vara det...

alla får väll tycka vad dom vill!

Jag tycker att gasp är till för människor som minst väger längd -100 i rätt bra form...

Scratch89
2008-02-05, 19:01
GASPkläder = kräkvarning.

bengdoktor
2008-02-05, 19:01
Jag ska köpa ett par träningsbyxor från GASP. Tycker dom ser både snygga och sköna ut.

billmaier
2008-02-05, 19:01
Själv gillar jag GASP-kläderna väldigt mycket. Har en attitude-jacket och t-shirt.

Pudzianovski
2008-02-05, 19:02
Tycker de är rätt ok. Brukar dock inte köpa det.

Jorgen
2008-02-05, 19:19
Shit. Jag som tränar i Gaspbyxor. Hur fjantigt som helst. Måste genast byta så att jag också kan bli.....eh..... ?

Ps: Jag äger dessutom en gaspjacka.

akerstrom
2008-02-05, 19:42
Shit. Jag som tränar i Gaspbyxor. Hur fjantigt som helst. Måste genast byta så att jag också kan bli.....eh..... ?

Ps: Jag äger dessutom en gaspjacka.


Nej Jorgen du är mod på sveriges största träning forum så du FÅR ha GASP:D
utan att vara über biff!

Ganymedes
2008-02-05, 19:54
Jag har en (1) gasp t-shirt som jag tycker är skönt att träna i någon gång ibland. Fast jag har fler better body t-shirts. Jag köper dem för att jag tycker att de håller längre än vanliga random fattiglappströjor som blir blekta och så ganska fort. Tycker inte att de är så farligt dyra, men Gasp kanske är värre?

Förövrigt skiter jag fullständigt i vad det är för kläder, så länge som de är sköna att träna i och att man trivs med dem. För min egen del vill jag gärna att de är snygga också, så att jag kan känna mig bekväm (är lite ful av mig, så jag måste ha fina kläder ;))

bear.flowertwig
2008-02-05, 20:50
Gasp? Nej och om nån skulle erbjuda sig att injicera mig med böldpest så skulle jag tacka nej till det också.

Clarkolofsson
2008-02-05, 22:44
Fan vad fjantigt. Jag har ett par gaspshorts, helt enkelt för att det är omöjligt att hitta vettiga träningsshorts, till det väger jag bara drygt 80, men skulle nog inte förlora ngt på att gå ner 5-10 kg.
Vem fan bryr sig vad man tränar i?
Jag ska försöka se om någon mår illa av synen nästa pass. Alltid finns det väl någon modepolis där.

Iofs skulle jag aldrig ha gaspkläder till vardags, jag gillar inte kläder med stora loggor och använder inte 'sportkläder' om det inte ska sportas.

Du menar att du tränar i GASPbyxor, gasplinne, mössa och endast kör halva reps i bänken. För av nån outgrundlig anledning väger dom aldrig över 100kg.

Frantic
2008-02-05, 23:21
Jag ska köpa ett par träningsbyxor från GASP. Tycker dom ser både snygga och sköna ut.

Gör så :thumbup: Jag har ett par snygga byxor från GASP som är fruktansvärt sköna att träna i och kan helt klart rekommendera dem!

tp_88
2008-02-05, 23:31
Hardcore h.aters in da house!

Jag har inga GASP-kläder alls, men skulle helt klart kunna tänka mig att bära vissa hoodies etc.

tuben
2008-02-06, 00:19
Hellre ser jag en speta i ett GASP-plagg än nån biff med sönderrunkade McHammer-byxor i nått psykadeliskt mönster.

Löjtnant Blank
2008-02-06, 00:23
Modet är en av anledningarna till att ingen tar byggarna på allvar. När såg ni senast en byggare som klädde sig någorlunda? När de klär upp sig drar de på sig jeans, t-shirt, två kilo silver och ett par Stan Smith.

Clarkolofsson
2008-02-06, 01:37
Modet är en av anledningarna till att ingen tar byggarna på allvar. När såg ni senast en byggare som klädde sig någorlunda? När de klär upp sig drar de på sig jeans, t-shirt, två kilo silver och ett par Stan Smith.

Glöm inte magväskan... magväskan!!

Whistler
2008-02-06, 01:58
+1

Jag väger strax över 70kg och har ett par GASP träningsbrallor i storlek S, vad säger Whistler o co som är grova pojkar, ska jag beställa nya via Ellos? :Virro

Jag är väl för fasen inte grov... *slap*

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att klä mig i GASP-kläder, jag är för liten. Jag köpte ju mitt första XL-plagg (ett par shorts :D)förra veckan, innan dess har det bara varit Large och Medium. :Virro

Scratch89
2008-02-06, 08:29
Jag kommer fortfarande i storlek S på HM. Det är nog inget bra tecken. När jag köpte en skjorta sist fick jag dock köpa M, det går framåt! Om 15 år har jag kvalificerat mig för att köpa mitt första GASP-plagg.

Torwald
2008-02-06, 09:19
Jag har bara typ bara kläder i small och medium. Nuff said :em:

bertbert
2008-02-06, 09:24
Storlekar på kläder är för övrigt ett uselt grovhetsmått. Jag har storlekar från M till XXL. Och jag har XL-skjortor som inte går att knäppa över bröstet längre. Storlekar säger inte ett skit.

hangatyr
2008-02-06, 11:47
då kan man åtminstone misstas för turist och det anser jag vara nåra pinnhål högre upp på skalan :D


höhö!

Ondskapelsen
2008-02-06, 12:16
Jag kommer fortfarande i storlek S på HM. Det är nog inget bra tecken. När jag köpte en skjorta sist fick jag dock köpa M, det går framåt! Om 15 år har jag kvalificerat mig för att köpa mitt första GASP-plagg.

15 år + roids ;)

jakke
2008-02-06, 12:19
Storlekar på kläder är för övrigt ett uselt grovhetsmått. Jag har storlekar från M till XXL. Och jag har XL-skjortor som inte går att knäppa över bröstet längre. Storlekar säger inte ett skit.

+1

kaer
2008-02-06, 13:18
Du menar att du tränar i GASPbyxor, gasplinne, mössa och endast kör halva reps i bänken. För av nån outgrundlig anledning väger dom aldrig över 100kg.

Nej, jag är väluppfostrad och skulla aldrig få för mig att ha mössa inomhus.

skaparn
2008-02-06, 13:58
Vars är världen på väg? Jag läser igenom fyra sidor om ett plagg men inner ingen bild. Ska jag vara tvungen att finna sådana själv?

fonzie
2008-02-06, 13:59
Vars är världen på väg? Jag läser igenom fyra sidor om ett plagg men inner ingen bild. Ska jag vara tvungen att finna sådana själv?

Doh! Jag ber tusen gånger om ursäkt. Här är länken till den nya katalogen.

http://www.gasp.nu/pdf/GASP_katalog2008.pdf

jakke
2008-02-06, 14:03
Vars är världen på väg? Jag läser igenom fyra sidor om ett plagg men inner ingen bild. Ska jag vara tvungen att finna sådana själv?

Nej. Vi dömmer på förhand och utan bevis!

Kurash
2008-02-06, 14:07
Tycker kollektionen ser ut som den alltid gjort? Kläderna är stora och oformliga för att de ska passa stora människor. Snyggt, nej. Praktiskt, säkerligen. Det är väl för samma människor som springer runt i camobrallor och cargopants.

MojjMojj
2008-02-06, 15:19
Är GASP-kläder gjorda specifikt för styrkelyftare eller bodybuilders i tyngsta klassen?

Tränar själv enbart i basket-kläder. AND1 för det mesta.

mr ruhl
2008-02-06, 16:10
Att köpa slitna kläder är väl aldrig riktigt smart och att göra det när det gäller träningskläder som slits en del verkar ännu mindre genomtänkt, särskilt som GASP-byxor tappar formen och blir så passs säckiga i sig själva utan att man behöver använda dem så mycket.

hmm jag tycker precis tvärtom, vet inte vilka byxor du har men jag har några i det sk meshtyget och dom är väldigt hållbara och har då inte tappat formen alls..samma gäller t-shirts som jag använt en hel del..

mr ruhl
2008-02-06, 16:12
vad menar du? Då är det ju obligatoriskt och inte längre valbart. ;)

hahaha så sant så. :laugh:

mr ruhl
2008-02-06, 16:14
Shit. Jag som tränar i Gaspbyxor. Hur fjantigt som helst. Måste genast byta så att jag också kan bli.....eh..... ?

Ps: Jag äger dessutom en gaspjacka.

NEJ!!!! inte en gasp jacka!! fatta vilken byggarnörd du är! :D

z_bumbi
2008-02-06, 16:20
hmm jag tycker precis tvärtom, vet inte vilka byxor du har men jag har några i det sk meshtyget och dom är väldigt hållbara och har då inte tappat formen alls..samma gäller t-shirts som jag använt en hel del..

Vanliga träningsbyxor i bomull eller bomull/polyester, det är iofs inte jag som har dem utan emmzan men det spelar ju mindre roll.

Löjtnant Blank
2008-02-06, 16:23
Vars är världen på väg? Jag läser igenom fyra sidor om ett plagg men inner ingen bild. Ska jag vara tvungen att finna sådana själv?

skaparn, jag vill se dig i en all-GASP-outfit, gärna med mycket silver och ett par kängor till. Snälla, gör mig till lags.

Jorgen
2008-02-06, 16:57
NEJ!!!! inte en gasp jacka!! fatta vilken byggarnörd du är! :D

Jo, men det är jag ju. Även fast jag inte har fysiken. :D
Annars hade jag inte lagt ner så mycket av min tid på byggningen, och då menar jag inte tid på gymmet. :Virro

Ondskapelsen
2008-02-06, 18:32
GASP's kollektion har sett likadan ut i några år nu, fortfarande anus.

skaparn
2008-02-06, 19:23
skaparn, jag vill se dig i en all-GASP-outfit, gärna med mycket silver och ett par kängor till. Snälla, gör mig till lags.

Jag kan fråga javamannen om jag får låna hans.

Timme
2008-02-06, 21:19
Jag har gaspbyxor. Shoot me!

Fed up
2008-02-06, 22:55
Ser ut som GASP alltid gjort, tycker jag.

Men är inte GASPsidan typ identisk med Betterbodies sidan? Annan text och andra bilder, visst, men i övrigt.

z_bumbi
2008-02-06, 23:03
Ser ut som GASP alltid gjort, tycker jag.

Men är inte GASPsidan typ identisk med Betterbodies sidan? Annan text och andra bilder, visst, men i övrigt.

Samma distrubutör.

Eller är det t o m samma företag? Jag hade för mig att Better bodies fortfarande huserade i USA efter att Moss craschat företaget men både hemsidan och mailen är .se oavsett vilket land man kollar på.

Sir Anselm
2008-02-07, 09:07
Tränar själv enbart i basket-kläder. AND1 för det mesta.

Då hoppas jag verkligen att du är minst 2 meter lång, annars får du genast sluta med det!! :D

bertbert
2008-02-07, 09:21
En sak jag alltid undrat om gasp är hur man kom på namnet. Flämtning, kippa efter andan? Wtf?

Jag inväntar ett skånskt klädmärke för styrkelyftare vid namn 'stånk & stön'... :Virro

Timme
2008-02-07, 10:01
Jag inväntar ett skånskt klädmärke för styrkelyftare vid namn 'stånk & stön'.. :Virro

Jag köper hela deras kollektion, direkt! :D

-=Kotten=-
2008-03-01, 11:13
Tycker dom har rätt sjysst design på en del grejer. Dock gillar jag inte deras fascination med megatryck av "GASP" och liknande överallt. Nån som har några tips på något annat skapligt märke (och internetaffär där det går att handla) där man inte är lika egotrippad? *rolleyes*

z_bumbi
2008-03-01, 11:36
Jag inväntar ett skånskt klädmärke för styrkelyftare vid namn 'stånk & stön'... :Virro

Det är lätt att hitta en mänsklig reklampelare för det märket, då slipper man kanske också alla mössor på gymmet utan får se riktiga Stetsons istället (om det nu är bättre? :D).

NiXPhoenix
2008-03-01, 15:34
En sak jag alltid undrat om gasp är hur man kom på namnet. Flämtning, kippa efter andan? Wtf?

Jag inväntar ett skånskt klädmärke för styrkelyftare vid namn 'stånk & stön'... :Virro


Det kanske ska antyda att folk flämtar till (gasp) när de får se stora byggare, speciellt i Gasp-kläder. ;)