handdator

Visa fullständig version : Hjärtklappning av koffeintabs


Castro
2003-05-13, 19:38
Är det någon annan än jag som brukar få hjärtklappning av typ 200 mg koffein? Händer min ofta och är lite obehagligt, dock behöver jag koffein ibland på morgnarna när sömnen inte varit den bästa. Har även hänt att jag kräkts efter bara en sisådär 2 tabletter. Har ju hört att det är väldigt individuellt det här med hur man svarar på koffein, men är det någon annan som upplever samma symptom som mig vid liknande doser? För övrigt så skall jag lägga av med skiten illa kvickt.

gasoliner
2003-05-13, 20:05
upplever precis samma sak, tål faktiskt efedrin/efedra mkt bättre än Koffeinet..

våga vägra EC!

GhostFace
2003-05-13, 20:07
Faktiskt har det hänt enstaka ggr att jag fått blodtrycksfall elr om det är blodsockerfall, "kännbara" efter att jag tagit bara 3 tabs koffeintabletter. Endast vid dessa tillfällen.....Har aldrig ätit något olämpligt eller misskött ngt vattenintag, men en del ggr har det hänt, andra inte.

Vet inte varför.

Händer aldrig om jag dricker kaffe dock.

dude
2003-05-13, 20:12
jag verkar kunna käka mkt koffein utan att jag märker någonting förutom att jag blir pigg då.. känner inte av 300mg ens.. käkar det inte förofta heller för då vänjer man sig vid det ju.

PDS
2003-05-13, 21:09
brukar ta en ½ tablett (50mg) och jag blir skakig som ett asplöv med hjärtklappning, verkar ge mer effekt tillsammans med ALA

obbe
2003-05-13, 22:10
Jag o en polare käkade vars 11 tabletter en gång! Det kändes lite lustigt men det gick bra. Blinkade med ögonen typ 2 gånger i timmen!

Totalt onödigt inlägg! ville bara dela med mig av denna upplevelse :)

Thr1llR
2003-05-14, 08:52
Får jag fråga hur ni menar med eran konsumtion av koffein? Vilket syfte tar ni det för? Dålig sömn eller för att prestera bättre på träningspassen, eller helt enkelt något annat syfte?

Tacksam för svar!

GhostFace
2003-05-14, 09:23
Kanske inte alltid som man har tid över till att ta en kaffekopp utan istället tar 3 tabs så blir det som det blir därefter. ;)

Kaffe innan träning är obligatoriskt och ngt jag alltid brukar dricka åtminstone 1 kopp vilket brukar ge mig en 'kick' och en bra värmande effekt i kroppen, såhär "nästan sommartid" måste folk tro att man har nervösa svettningar på träningen, vilket fallet naturligtvis inte är, men det är ju bara pga kaffet.... :D

Castro
2003-05-14, 09:50
Jag brukar ta koffein närhellst jag känner mig för trött, brukar få mig att piggna till lite, men som sagt så skall jag lägga ner det nu.

Wilson
2003-05-14, 12:17
drick kaffe pöjkvasker!!

Castro
2003-05-14, 13:33
GE MIG EN ANLEDNING! Koffeintabletterna består endast av koffein, men kaffe består av en hel drös onödiga gifter, det smakar illa, tar tid att tillaga, kostar mer och effekten är den samma. Om du ser någon vettit anledning till varför man skulle välja kaffe istället för koffein när man vill bli lite piggare så snälla meddela mig.

GhostFace
2003-05-14, 20:05
Originally posted by Castro
Är det någon annan än jag som brukar få hjärtklappning av typ 200 mg koffein? Händer min ofta och är lite obehagligt, dock behöver jag koffein ibland på morgnarna när sömnen inte varit den bästa. Har även hänt att jag kräkts efter bara en sisådär 2 tabletter. Har ju hört att det är väldigt individuellt det här med hur man svarar på koffein, men är det någon annan som upplever samma symptom som mig vid liknande doser? För övrigt så skall jag lägga av med skiten illa kvickt.

Det här var väl de enda anledningarna till att du SKA dricka kaffe istället för ta koffeintabletter.

Lillgrabben
2003-05-15, 01:35
Kaffe är fina grejer, tre / fyra muggar så kanske man vaknar till lite.

Fultjack
2003-05-15, 08:38
bahwa , ni är känsliga :)
brukar ta 3 st blir då bara kissnödig som en tok iom att man hinkar i sig vattten

tar dom f.ö ibland när man känner sig trött innan skolan och alltid innan träning.

PDS
2003-05-16, 09:50
bättre med tabletter än kaffe..får i sig mycket skit genom kaffet tex så är bönorna torkade genom diselångor!

Spud
2003-05-18, 21:01
jag har aldrig varit en kaffedrickare eller coladrickare direkt så man kan inte säga att jag är resistent för koffein, men då jag testade min första dos på 300mg så kände jag inte ett piss, inte ett jota, hoppades åtminstone på en tuff placebo effekt men det sket sig :)

dock tog jag två till ungefär 3 timmar senare och då tror jag att jag kände av det lite, blev lite stirrig.

men det ska väl inte behövas 500mg för att man ens ska känna av det lite?

ca hur mycket koffein brukar det vara i en normal kaffekopp? vanligt, svart, hederligt svensson kaffe?

obbe
2003-05-19, 15:49
En ren gissning kanske 20mg! har säkert fel och i så fall kommer säkert någon och rättar mig snart!:em:

King Grub
2003-05-19, 15:54
Originally posted by obbe
En ren gissning kanske 20mg! har säkert fel och i så fall kommer säkert någon och rättar mig snart!:em:

Jajamensan!

En kopp kaffe (filterbryggt eller kokt) på 1.5 deciliter innehåller i genomsnitt 80-90 mg koffein. Samma mängd te 40 mg.

obbe
2003-05-19, 20:11
jaj då har man den kunskapen också! Det är alltid trevligt :D :D :D

AnderssoN
2003-05-19, 22:00
Originally posted by Spud
jag har aldrig varit en kaffedrickare eller coladrickare direkt så man kan inte säga att jag är resistent för koffein, men då jag testade min första dos på 300mg så kände jag inte ett piss, inte ett jota, hoppades åtminstone på en tuff placebo effekt men det sket sig :)
...


Ta dem inte i samband med käk, helst ska du vara hyfsat tom i magen. Tugga sönder tabletterna med framtänderna och skölj ner geggan med massa vatten. Och givetvis ska du dricka mycket vatten under hela dagen så att systemet är välvattnat.

Jag brukar ta 1-2 tabletter några timmar före träning, sedan 3-4 någon timme eller så innan. Det brukar fungera ganska bra. Brukar toppa allt sammans med en cola light.

greken
2003-05-20, 23:26
att tugga sönder tabletterna är bland det äckligaste jag varit med om i mitt kortvariga liv... hjälpte inte att jag svepte några glas vatten.. .ush säger jag bara... :furious:

jag brukar äta 4 tabletter ca 30 min innan träningen.. .får ingen direkt kick men blir lite piggare... ska testa att höja dosen lite... fast tanten på apoteket verkade inte särksilt road när jag ville köpa största burken... hon predikade om hur farligt det var...


ps. blir det verkligen någon skillnad om man tuggar vs inte tuggar sönder dem.ds

AnderssoN
2003-05-21, 07:41
Tuggar du sönder dem går de snabbare ut i kroppen.

Höj inte dosen för mycket bara. Testa istället att dricka mer vatten under dagen. Och som sagt, försök vara så tom i magen som det bara går.

Någon "kick" tror jag inte du kan förvänta dig om du inte är superkänslig/mottaglig för koffein. Däremot blir du lite piggare, vilket säkert kan höja motivationen och prestationen på gymmet.

Nate
2003-05-21, 16:04
Tugga sönder?!!! Koffeintabletter smakar vidrigt. Jag brukar lägga dom längst bak i halsen så att de redan har passerat smaklökarna. Förjävla äckligt om de råkar fastna på vägen ned så att man känner smaken... brrr :whipped:

4 st åt gången - och jag känner ingenting!

Niclaaas
2003-05-21, 16:18
håller med här....smaken på koffeintabletter är nog det vidrigaste som finns. och den är riktigt svår att få bort

själv är man hyfsat koffeinkänslig 1-2 är lagomt. 3 blir jag snudd på hög av :nono:

AnderssoN
2003-05-21, 19:38
Skulle vara trevligt att vara lite känsligare för koffein faktiskt. Kanske inte så jag känner mig hög, men snudd på iaf.

Förresten, det där med att geggan kan fastna på vägen ner i halsen är ingen höjdare. Då gäller det att ligga i för att inte spy upp allt. Tvi vale.

Grahn
2003-05-21, 19:40
bara att sluta hinka kaffe på dagarna så blir du känsligare för effekten. :)

AnderssoN
2003-05-21, 19:53
Om jag gör en snabb beräkning så kan jag nog ärligt säga att jag druckit kanske 15 koppar kaffe totalt i hela mitt liv. En kopp vartannat år eller något sånt, heh.

Grahn
2003-05-21, 21:13
Åfan :) hehe. tja 3 koffeintabletter på morgonen känns definitivt av för mig innan promenaden.

Castro
2003-05-22, 01:06
Jag är helskumm. Förut när jag använde koffeintabletterna så inträffade det en hel del gånger att jag spydde. Då tog jag väl cirka 200-300 mg, men idag skulle jag testa igen och se om det verkligen var på grund av koffeintabletterna och då intog jag 600 mg. Jag blev väldigt skakig i rörelserna och så, men något mer blev det inte. Dock spydde min kompis av dom efter knäböjen...Jag undrar vad det kan vara som spökade förut...:confused:

GhostFace
2003-05-22, 07:11
Originally posted by Castro
Jag är helskumm. Förut när jag använde koffeintabletterna så inträffade det en hel del gånger att jag spydde. Då tog jag väl cirka 200-300 mg, men idag skulle jag testa igen och se om det verkligen var på grund av koffeintabletterna och då intog jag 600 mg. Jag blev väldigt skakig i rörelserna och så, men något mer blev det inte. Dock spydde min kompis av dom efter knäböjen...Jag undrar vad det kan vara som spökade förut...:confused:

.....Det var jag......

;)

Kanske kräktes din kompis av knäböjen för att han körde för tungt ?
Kanske kräktes han i kombination med koffeintabletterna , OM han känner samma typ av "bieffekter" som du gör ?
Har han för vana att kräkas vid/efter knäböj med eller utan koffeintabletter i kroppen ?
Hade han ätit något dåligt dagen före ?
Eller kanske före träningspasset ?
Eller, har din kompis kanske magsjuka och det utvecklade sig under träningen ?

Frågorna är många, men svaret är dock ändå bara ett.
;)