handdator

Visa fullständig version : Efter-uthållighet pga kreatin?


Masdonne
2008-02-05, 10:08
När jag har kört ett pass kan jag känna tillräcklig ork för att köra ett pass, trots att jag verkligen kör slut mig på varje övning. Om jag tillexempel kör biceps sethårt kan jag känna att jag skulle kunna göra det en gång till en timma senare. Beror det på kreatin eller att jag inte kör ordentligt?

ChrisDEFC
2008-02-05, 14:29
Prova att köra lite hårdare/tyngre eller lägg på några set till på dom muskelgrupper du tränar och kolla om det är nån skillnad. du kanske har legat på samma nivå för länge? kör du lågreps, testa att köra högre repsantal några veckor eller tvärtom.

Edit: jo btw hur känns det dagen efter? mycket el lite träningsvärk?

Masdonne
2008-02-05, 22:25
Prova att köra lite hårdare/tyngre eller lägg på några set till på dom muskelgrupper du tränar och kolla om det är nån skillnad. du kanske har legat på samma nivå för länge? kör du lågreps, testa att köra högre repsantal några veckor eller tvärtom.

Edit: jo btw hur känns det dagen efter? mycket el lite träningsvärk?

Jag försöker ligga runt 8 reps, och det är nästan bara brösten som jag får träningsvärk i. Biceps emellanåt men inte särskilt ofta.

Det är jobbigt för det känns inte som det ger något resultat när det bara t.ex. bränner i biceps en kort stund för att sedan återgå till avslappnat tillstånd.

kaysim
2008-02-06, 09:31
Jag försöker ligga runt 8 reps, och det är nästan bara brösten som jag får träningsvärk i. Biceps emellanåt men inte särskilt ofta.

Det är jobbigt för det känns inte som det ger något resultat när det bara t.ex. bränner i biceps en kort stund för att sedan återgå till avslappnat tillstånd.

det är samma för mig. dock tar jag inte kreatin för tillfället. får nästan aldrig träningsvärk i biceps, sen känns det lite dumt om man kör 4-5 övningar biceps med 3-4 set på varje övning bara för att det ska "kännas" ordentligt. blir sjukt långa träningspass också=/

ChrisDEFC
2008-02-06, 13:27
Jag försöker ligga runt 8 reps, och det är nästan bara brösten som jag får träningsvärk i. Biceps emellanåt men inte särskilt ofta.

Det är jobbigt för det känns inte som det ger något resultat när det bara t.ex. bränner i biceps en kort stund för att sedan återgå till avslappnat tillstånd.

jepp som jag skrev tidigare så försök att variera repsantalet men även övningarna, du får gärna slänga upp schemat med övningar osv här så kan jag och många fler här hjälpa dig med vad du kan ändra på.

brukar du ligga runt 8 reps så kan du ju välja själv om du vill testa tyngre eller lättare, kör du tyngre tycker jag du kan testa upplägget dom kör i max-ot dvs 4-6reps och klarar du 6reps har du för lite vikt på men klarar du inte ens 4 så har du lite för tungt. försök att hamna på 4, 5 el 6reps och ta i så mycket så du inte hade orkat en till.
vill du köra lättare så försök att ligga på den vikten du gör nu eller något under och kör 12or, det kan faktiskt vara så att i många av övningarn du kör nu klara du göra 4reps till på den vikten du brukar träna på så om det är fallet så utnyttja det.

träningsvärk är ju inte enda kvittot på att det tar bra men för mig så är det oftast så att om jag tränar tillräckligt hårt så får jag träningsvärk och får jag det inte så ändrar jag träningen till nästa pass eller kör tyngre eller lägger på 1set el 2.

sen vill jag åxå poängtera att grunden i styrketräning bör enligt mig vara marklyft, knäböj och bänk/hantelpressar där du iaf ska se till att få ordentlig träning på dom två första varje vecka. kör du ett rejält tungt marklyftpass och inte får träningsvärk i ryggen så kan man ju börja fundera på om du kanske inte får träningsvärk alls helt enkelt eller så tar du inte i tillräckligt.

Matsa
2008-02-06, 16:41
Ibland när jag tagit KP3 har jag kännt det som om jag inte riktigt är "färdig" när passet är slut. Har liksom mer att ge trots att jag har pressat mig till max i varje övning, och då kör jag ändå ganska mycket volym. Vad jag ibland har gjort då är att välja ut en till övning för varje muskelgrupp jag tränat. Dessa supersettar jag med så lite vila som möjligt (helst ingen) tills jag verkligen är slut. Sen tar jag en proteindrink och kryper jag hem. ;)

Jag vet dock inte om det är på grund av kreatinet eller något annat i KP3. Händer detta dig ofta föresten, eller är det bara enstaka pass?

dyxeldoff
2008-02-07, 00:08
Jag försöker ligga runt 8 reps, och det är nästan bara brösten som jag får träningsvärk i. Biceps emellanåt men inte särskilt ofta.

Det är jobbigt för det känns inte som det ger något resultat när det bara t.ex. bränner i biceps en kort stund för att sedan återgå till avslappnat tillstånd.

vi är olika helt enkelt jag dör efter mitt pass
kör dock 0% hjärt lungträning

kör du tunga 8 or och är helt slut efter set och äter mycket gör du helt rätt enligt mig :thumbup: