handdator

Visa fullständig version : En värld med lite mindre Cerberos...


Cerberos
2008-02-04, 22:14
(Nedan följer ett urklipp av vad jag skrev i min blogg idag om Dag 1, kickstartsession av mitt projekt att gå ner under tiondels tonnet. Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera här också, så fort jag bloggar. Det ni ska bevittna är en lat tjockis väg till att vara lite mer nöjd med sin kropp, or die trying... Många har säkert sagt det innan, men om jag kan fixa det här, då kan vem som helst göra det, jag är posterbarnet för dåliga vanor...)

..låter det inte schysst? 16.6% mindre faktiskt. Mina vägningar på gymmet har visat 120 kilo. Mitt mål är 99.9 kilo. Den fruktade punkten nummer 26 på min lista är på allvar igång. Jag vet att det är lite fusk att väga sig med skor och med middag i magen och så vidare och sen väga sig nyvaknad med tom mage när det gäller, men om det är tricket jag måste köra så tänker jag köra det. :)

Idag har jag fortsatt min goda vana att träna. Det blev kardio i 45 minuter, jag cyklade en mil på nivå 8 (av 15) och sen cyklade jag i 25 minuter på nivå 6 och hann faktiskt exakt lika långt. Trots att jag idag ätit fem påsar måltidsersättning och två äpplen var det inga problem att orka. Sannolikt gnagde jag på kycklingen och riset jag åt till middag igår, och nu när depåerna är tömda tar kroppen av mina resurser. Det artar sig genom att jag känner mig lätt febrig nu. Förhoppningsvis är det inte en riktig sjukdom på gång utan kroppen som sköljer ut en massa gift. Imorgon ska jag jobba till halv fem, sen planerar jag att simma och onsdag blir vilodag på grund av att jag lär jobba sent.

Den första shaken vilda bär-smak var helt okej. Den andra kändes som vällingpulver och jag började ana att man nog tröttnar på smaken. Som tur var hade jag planerat in att handla, och köpa med chokladsmak istället för att snylta på morsan som hann först. Chokladen smakade bra första och andra gången (påminner om chokladpudding) men tredje gången var jag hungrig på riktigt och fick vissa känslor av att det faktiskt var guckpulver utblandat med vatten jag drack. Jag köpte några av deras färdiga shakes (bra att ta med till skolan eller så), några meal bars för omväxlings skull och en flaska rotfruktssoppa, bara för att testa så att den inte är helt... vile. Om den funkar så blir det väl att variera sig med den också.

Planen är att krympa magsäcken och rasa bort ett par kilon relativt fort och sen gå över till "vanlig" kalorifattig kost. Det jag har räcker nog precis 14 dagar, vilket känns lagom och dessutom är det max man får köra utan att prata med läkare. Inte för att jag är rädd, mår jag dåligt börjar jag bara äta igen. Jag ska försöka hålla lite högre aktivitet än jag vanligtvis gör och dessutom träna så ofta jag kan, detta i kombination med kaloriunderskott kommer förhoppningsvis göra susen.

Nu ska jag sova, och hoppas jag mår bättre imorgon. Undrar vad jag ska ta till frukost. Kanske... måltidsersättning? Yum!

Mapa
2008-02-04, 22:43
välkommen till kolozzeum.. lycka till med viktnedgången!

Cerberos
2008-02-05, 21:55
Idag har jag mått apa. Snuvig, snorig och lite hostig, men jag har nog inte haft betydande feber. Var trots detta på jobbet och led mig igenom åtta timmar. Ingen träning, istället grävde jag ner mig i sängen med Hipphipp och efter första säsongen sov jag ca 2.5 h. Jag känner mig sliten nog att kunna somna om ikväll, har förvisso sovmorgon imorgon men vet inte om jag ska tvinga mig upp till skolan. Jobba 15-1915 lär jag dock göra. Maten har inte varit ett problem, var hungrig inför middagen men baren smakade riktigt gott och mättade faktiskt bra.

Morgon: Måltidsersättning, drinkmix/påse ca 110 kcal
Förmiddag: Måltidsersättningshake ca 180 kcal
Lunch: Färdigrätt ca 500 kcal
Eftermiddag: En clementin (42 kcal per 100g, har ingen aning om vad min vägde så svårt att gissa...)
Middag: Måltidsersättningsbar, ca 200 kcal
Kvällsmat: Måltidsersättning, drinkmix/påse ca 110 kcal

Totalt 1100 + clementin. Min viloförbränning är cirka 2950 kcal så jag bör ha gjort av med cirka två hekto i vikt om jag räknat rätt.

Cerberos
2008-03-03, 22:57
Dags att bumpa den här usla tråden, jag började fokusera på riktiga saker istället för att uppdatera min blogg och att skriva "idag drack jag pulver med vatten igen" kändes lite halvtrist. Goda nyheter hur som helst:

Idag vägde jag mig på gymmet med samma villkor som förra gången jag vägde mig där - påklädd, middag i magen (eftersom jag äter klart mindre nu så var det fem ganska små mackor om totalt 100g bröd med en ostskiva och smör på varje) och tränad.

Vågen visade på 114.8 kg! JAG HAR GÅTT NER FEM KILO PÅ EN MÅNAD! Jag rockar.

Nyuppstigen, naken och morgonpinkad visar vågen på cirka 113 kg. 99.9 eller kanske till och med 90 kilo känns klart realistiskt.