handdator

Visa fullständig version : Behandlade folk dig annorlunda efter att du förlorat mycket vikt?


Tabbe
2008-02-04, 11:47
Till er som gick ner mycket i vikt.

Fick du fler blickar?

Reaktioner?

Negativitet/avundsjukhet från kompisar/familj?

Intressant ämne tycker jag.

shut teh face
2008-02-04, 11:55
Jag gick ned ehm, nästan 50kg.

Mina vänner behandlade mig likadant, både tjejer och killar. Det var väl tur det.
Min familj och släkt gav mig komplimanger hela tiden, vilket var väldigt bra för motivationen.
Reaktioner på stan kan jag väl inte direkt säga något om. Om jag fick speciella reaktioner som FET så är det inget jag märkte/brydde mig om.

Koloftw
2008-02-04, 11:57
Massvis med reaktioner och blickar.

Negativitet från familj/släkt helt klart (det håller på fortfarande, de tycker jag är för smal, såg bättre ut förut osv. osv.), kompisarna typ mer "Ööh du har fan gått ner i vikt".

Ryska_raketen
2008-02-04, 12:02
Nej, men tvärtom.

shut teh face
2008-02-04, 12:14
Negativitet från familj/släkt helt klart
Varför? Om du var _överviktig_ och gick till smal..?

Angående vännerna så är det lite roligt det där. Vissa kan man prata med, få stöd och de är med på "resan". Vissa är typ efter ett år "öhh, du har ju gått ner i vikt" haha det är rätt kul. :P

Rahf
2008-02-04, 12:35
Varför? Om du var _överviktig_ och gick till smal..?

Angående vännerna så är det lite roligt det där. Vissa kan man prata med, få stöd och de är med på "resan". Vissa är typ efter ett år "öhh, du har ju gått ner i vikt" haha det är rätt kul. :P

Han är inte överviktig, han är smal. +180cm och ~70kg.

scum
2008-02-04, 14:23
var ett tag sen jag hade en notbar viktnedgång.
men va nog mest negativt från familj/släkt. ungefär samma som när jag började få lite muskler. kombination av avundsjuka och omtanke.
klart mer uppmärksamhet från andra könet, vilket får mig att undra varför jag inte deffar nu.

Slartibartfast
2008-02-04, 14:33
Alla tjejer och de flesta killar har tyckt att jag blivit mycket hetare sedan nedgången. En del killar tycker jag blivit liten och klen (vilket stämmer iofs).

Men det är en tid sedan nu. de flesta har nog vant sig vid att jag är tillbaka till mitt vanliga spinkiga jag.

rolf
2008-02-04, 14:37
Jag gick ner ~15kg och fick höra att jag såg mycket bättre ut av alla utom en brud som sa att hon tyckte jag var hetare när jag var bulkad. *screwy* Wtf liksom.

Slartibartfast
2008-02-04, 14:40
Jag gick ner ~15kg och fick höra att jag såg mycket bättre ut av alla utom en brud som sa att hon tyckte jag var hetare när jag var bulkad. *screwy* Wtf liksom.

Vad var hon själv i för form?

rolf
2008-02-04, 14:43
Vad var hon själv i för form?

Lite svårt att avgöra, men så smal man nu kan vara medan man ännu har stora bröst. Helt godkänd form iaf.

Myran
2008-02-04, 14:46
Jag tror min omgivning behandlat mig på annat sätt efter min viktnedgång. Inte helt säker dock ?

Whistler
2008-02-04, 15:04
Deffade ner mig 8kg i våras och märkte rätt fort att framför allt motsatta könet gav mig mer uppmärksamhet. Fick väldigt mycket blickar och tjejerna kom fram och pratade emellanåt.

Har dock märkt att när jag står i dörren på helgerna så fungerar det åt raka motsatsen mot killar. Grabbarna med lite sämre attityd såg knappt att jag existerade när jag vägde runt 76kg, men nu på 86kg flyttar de på sig när man går genom lokalen. Jag tycker det är störtlöjligt, framför allt eftersom jag ytterst sällan jobbar fysiskt som ordningsvakt, utan använder mig av verbal kommunikation så långt det går.

bullis
2008-02-04, 15:12
Min syster blev klad hest, fast nu när jag fått lite muskler är hon skeptisk :D

Dav0d
2008-02-04, 15:24
Klart att människor i majoritet behandlar dig bättre, eftersom det är bevisat att allt från bäbisar till vuxna behandlar människor med bättre utseende, bättre och har lättare att gilla dem. Smal och välbyggd är i vårt samhälle vackrare än tjock samt klumpig.

Frida.B
2008-02-04, 15:47
Ja det gjorde dem men kan ju vara för att man fick mer självförtroende också. Men en smal tjej är väl i princip med attracktiv för den stora massan än en mullig tjej.

jwzrd
2008-02-04, 15:50
Deffade ner mig 8kg i våras och märkte rätt fort att framför allt motsatta könet gav mig mer uppmärksamhet. Fick väldigt mycket blickar och tjejerna kom fram och pratade emellanåt.

Har dock märkt att när jag står i dörren på helgerna så fungerar det åt raka motsatsen mot killar. Grabbarna med lite sämre attityd såg knappt att jag existerade när jag vägde runt 76kg, men nu på 86kg flyttar de på sig när man går genom lokalen. Jag tycker det är störtlöjligt, framför allt eftersom jag ytterst sällan jobbar fysiskt som ordningsvakt, utan använder mig av verbal kommunikation så långt det går.

Det du säger är: Sen jag skaffade mig en kristen uppsyn och en pissig attityd så flyttar andra som inte vill ha med den [attityden] att göra på sig?

Yankeee
2008-02-04, 15:54
Det du säger är: Sen jag skaffade mig en kristen uppsyn och en pissig attityd så flyttar andra som inte vill ha med den [attityden] att göra på sig?


Inget skämt du får en mick i skitan
Min stil är från streetan vitan
Vitabergsparken
Som JAS och Gardell du tar marken
Rapmonarken som den heliga arken
Varken du eller nån annan fjant kan steppa
Verbal jävla dubbelknullar dig konstant
Plus detta, minns vad vi berätta
Två dårar kommer etta mikfronvendetta

Durre
2008-02-04, 15:58
Han är inte överviktig, han är smal. +180cm och ~70kg.
Men om man är 180cm och väger 70kg så är väl de normalt? Det är ju inte jätte smalt. Men han var 180+...

Tolkia
2008-02-04, 16:16
Men om man är 180cm och väger 70kg så är väl de normalt? Det är ju inte jätte smalt. Men han var 180+...
Man kan gå ned i vikt på mer eller mindre hälsosamma sätt och med mer eller mindre negativa effekter på psyket; storleken på effekten behöver inte ha med storleken på viktnedgången att göra.

Ryska_raketen
2008-02-04, 19:03
Inget skämt du får en mick i skitan
Min stil är från streetan vitan
Vitabergsparken
Som JAS och Gardell du tar marken
Rapmonarken som den heliga arken
Varken du eller nån annan fjant kan steppa
Verbal jävla dubbelknullar dig konstant
Plus detta, minns vad vi berätta
Två dårar kommer etta mikfronvendetta

Men haha

Frippe_L
2008-02-04, 19:10
Jodå det var nice (tappade 45kg).

Var svårt att motstå frestelsen så man blev lite av en Manwhore (tm).
:kinky:

Nu nåt år senare är det lite sämre när man märkte hur kul det var att träna styrka istället för kondition och gick upp typ 20kg igen :-)

Yes
2008-02-04, 19:25
Från folk i allmänhet har jag inte märkt någon större skillnad. Det är säkert mest min egen attityd som ändrats lite. En del blickar har väl däremot blivit vanligare, och jag tror inte de är av det snällare slaget såvida folk inte tror jag har Arnold-pecs... en dålig dag kan det vara sjukt jäkla tungt...

Annars har jag på senare tid lagt märke till en del oanständiga närmanden. Det är i varje fall något jag aldrig utsatts för som tjockis. Synd att det mest är från tonårstjejer och gamla tanter...

Whistler
2008-02-04, 19:46
Annars har jag på senare tid lagt märke till en del oanständiga närmanden. Det är i varje fall något jag aldrig utsatts för som tjockis. Synd att det mest är från tonårstjejer och gamla tanter...

Visst är det så. Snyggisarna raggar ju inte.

Backman
2008-02-04, 19:53
Vid min första ordentliga viktnedgång minns jag att farfar sa:
"Du ser ju ut som en proper man numera".

Familj/Släkt motiverar.

Polare reagerar.

Och visst har man fått mer ragg när man har mindre fett. Det är trots allt utsidan som räknas, till en början. ALlt annat är bullshit.

Yes
2008-02-04, 20:07
Visst är det så. Snyggisarna raggar ju inte.
Du har en poäng där, men för min del är det nog att jag ser alldeles perfekt lammköttig ut för tanterna och tillräckligt välpolerad för tonårstjejerna. Riktiga kvinnor vill istället ha en lite mer oborstad alfa-hane. Det är i varje fall vad jag tror, att min stil bara funkar på vissa.

Fast jag vet inte, varje gång jag försöker få feedback får jag bara "du är konstig" till svar... :D

duckface
2008-02-04, 20:25
Grabbarna med lite sämre attityd såg knappt att jag existerade när jag vägde runt 76kg, men nu på 86kg flyttar de på sig när man går genom lokalen. .

Haha värsta beffen!
shit man skulle ju inte vilja möta dig på krogen :laugh:

Speciellt inte om man är en kille med "lite sämre attityd!":hbang:

Whistler
2008-02-04, 20:31
Haha värsta beffen!
shit man skulle ju inte vilja möta dig på krogen :laugh:

Speciellt inte om man är en kille med "lite sämre attityd!":hbang:

Nej, visst är det löjligt. Jag är varken stor eller ser farlig ut. Tvärtom så har jag kostym på mig när jag jobbar och ser antagligen ut som den snällaste lilla goseplutten i världen. Men likväl märker jag en ändring i attityd mot när jag var smal.

Din sarkasm fungerade för övrigt inte. Du borde kolla upp den och se om den går att reklamera.

tigerofsweden
2008-02-04, 22:55
Ja folk släpper mig före i kön på willys, jag får alltid sitta själv på buss/tåg. Börjar nästan ta det personligt, känns som de inte vill veta av mig

Tjuckot
2008-02-04, 22:59
Mycket possitivt fick man höra, vilket sporrade och gjorde en glad. Gamla klasskompisar som inte känner igen mig nu när de träffar mig. Något negativt fick jag nog inte höra direkt vad jag kan minnas, någon var väl orolig för anorexia eller något liknande, vilket jag inte riktigt kunde förstå.

Överlag riktigt positivt, folk blev nog glada för min skull tänker jag.

joriice
2008-02-04, 23:02
Ja folk släpper mig före i kön på willys, jag får alltid sitta själv på buss/tåg. Börjar nästan ta det personligt, känns som de inte vill veta av mig

Näää?:MrT:

tigerofsweden
2008-02-04, 23:05
Näää?:MrT:

Ärligt :MrT:

joriice
2008-02-04, 23:10
Ärligt :MrT:

Men det är iofs ingenting emot hur krallig Jesus måste varit, där flyttade tillochmed havet på sig. :MrT:

Jag har aldrig upplevt en liknande situation.. men säger de typ "gå före du" eller något sånt? :D

tigerofsweden
2008-02-04, 23:18
Men det är iofs ingenting emot hur krallig Jesus måste varit, där flyttade tillochmed havet på sig. :MrT:

Jag har aldrig upplevt en liknande situation.. men säger de typ "gå före du" eller något sånt? :D


Krallig? :laugh: Nej men seriöst, visst får man komplimanger rätt ofta vilket är roligt eftersom man sliter hårt för att komma någonstans. Roligast är väll på stranden när man är i form, även fast man är långt ifrån någon hulken så är man betydligt mer fit än medel och det märks ju på folks (tjejers:D ) blickar!

Vinter
2008-02-04, 23:32
Tycker helt klart det är skillnad speciellt efter att jag fick bort babyfettet i ansiktet och fått mer markerade linjer. Får mer uppmärksamhet gratis så att säga. Samt att inga gamla klasskamrater känner igen mig längre, bara bonus när man själv kan välja vilka man vill prata med. Blev av med en 25kg runt 20års sträcket.

130kg finsk sisu
2008-02-09, 12:56
Jag gick ner ~15kg och fick höra att jag såg mycket bättre ut av alla utom en brud som sa att hon tyckte jag var hetare när jag var bulkad. *screwy* Wtf liksom.

Som jag alltid sagt roffe: Snygg och fet går hand i hand!

Kabuto
2008-02-09, 13:30
Gick från 120kg+ till 90kg-. Folk känner inte igen mig längre och eftersom jag är ganska blyg så kan det bli en del jävligt skumma utstirrningar eftersom jag vill att dom ska säga nånting först men fattar inte att jag ser så annars ut nu :laugh:
Mötte min barndomskompis mamma på en buss och när jag sa hej så tittade hon bara bort :Virro

Bemöts väldigt annorlunda, stort sett bara bättre än när jag var fet. Förutom från vissa hannar som känner sig hotade. Familj och släkt har varit väldigt snälla och gett mycket beröm.

von huff
2008-02-09, 19:48
Som jag alltid sagt roffe: Snygg och fet går hand i hand!

:laugh:

Lellan
2008-02-09, 20:10
Nu låter jag skitnödigt pk, men jag kan störa mig på folk som är alldeles till sig när någon tappat vikt. Ta min mamma som exempel, hon fick en massa komplimanger när hon på kort tid förlorade vikt. Att hon vägt mer pga biverkningar av antidepressiva och tappade vikt pga att hon blev manisk, slutade äta, fick problem med sköldkörteln samt reumatism verkade inte lika väsentligt som att hon minsann gått ner i vikt.. För det sista impade tydligen på syjuntetanterna väldeliga.

Jösses säger jag. Menar: hur många gånger är inte viktras en orsak av just sjukdom eller ohälsosam bantning? Tycker faktiskt det är mer sällan folk går ner i vikt på ett sätt som är sunt (både fysiskt och psykiskt). Så jag tänker vara äckligt störande pk och bara gratulera folk om jag vet att de övergått till en hälsosammare livvstil. Vad gäller att umgås med folk så kan ärligt talat snabbrasade människor bli rätt dryga och självcentrerade med hybris, som om de inte var värda precis lika mycket innan.. *rolleyes*

Men iaf. Grattis till sunda livsförändringar. :thumbup:

Yes
2008-02-09, 20:36
Just av den anledningen har jag lite svårt att ta åt mig det beröm jag fått efter min viktnedgång. De flesta förstår inte alls vad det handlar om.

nuff
2008-09-19, 13:36
Bumpar denna tråd.
Jag har mött mycket missunsamhet och avundsjuka, har snart gått ner 10 kilo, och har fått en del "vem tror du är" kommentarer sen jag började träna seriöst och få bort överskottsfettet.
15 kilo till ska bort.
Dock får jag bara mer tändvätska till träningen, jag ska FAN visa dom...

J.V
2008-09-19, 13:55
Mer uppskattande blickar av flickor på stan, familj och vänner trodde jag blivit anorektiker.

Silva
2008-09-19, 13:58
Jag fick mycket bättre självförtroende. Man ustrålar det och självklart får man mer blickar och man känner sig helt klart snyggare (blev smalare i ansiktet). Vilket gör att man mår så jäkla mycket bättre :thumbup:

L-Sami
2008-09-19, 14:33
Tjejerna blir mer intresserade vid lägre fettprocent har jag märkt. Från ca BF 18% till 8%.

shadowfire
2008-09-19, 17:50
För min del precis tvärtom, har fått mkt mer positiv uppmärksamhet nu när jag är 17kg tyngre och har mer kroppsfett.