handdator

Visa fullständig version : IP-telefoni


Zlin
2008-02-03, 23:08
Äh, jag kör tråden här också, de är inte svinsugna på sweclockers verkar det som. Nåväl, here goes. Har nyligen investerat i IP-telefoni från CellIP, men kan inte för mitt liv få det att fungera. I dagsläget kan man ringa till telefonen, men när man tar upp telefonen fortsätter det att gå fram signaler i den uppringande telefonens ände. Gissar att det är något meck med min linksys-router. Innan var det bara upptaget, men efter att gjort nedanstående ändringar går det iaf fram signaler:

Portarna 5060-5061, 69, 16384-16482 vidarebefordras till min PAP2.
Portarna 16384-16482 vidarebefordras till sig själva (!).

Jag är oklar över några inställningar som kanske kan påverka. De skriver på sin hemsida att man skall stänga av SPI, men jag hittar inte den inställningen på min router (WRT54G v.7). Även DMZ är jag oklar över hur jag använder, routern vill ha ett IP - vilket? PAP2:ns? Har även prövat att sätta på/stänga av push på deras sida.

Någon som har några tips till hur man kan lösa detta? Jag börjar bli lagom desperat. Har pratat med supporten och deras tips är i stil med "Sitter kabeln i rätt hål?".

Frida.B
2008-02-04, 04:50
ip verkar vara jobbigt. Har polare som skaffat och det gick inte att ringa till dom på hur länge som helst. De tog hjälp av supporter men kommer inte ihåg vad de fick göra för att få det att funka... Lycka till

Davil
2008-02-04, 07:59
Äh, jag kör tråden här också, de är inte svinsugna på sweclockers verkar det som. Nåväl, here goes. Har nyligen investerat i IP-telefoni från CellIP, men kan inte för mitt liv få det att fungera. I dagsläget kan man ringa till telefonen, men när man tar upp telefonen fortsätter det att gå fram signaler i den uppringande telefonens ände. Gissar att det är något meck med min linksys-router. Innan var det bara upptaget, men efter att gjort nedanstående ändringar går det iaf fram signaler:

Portarna 5060-5061, 69, 16384-16482 vidarebefordras till min PAP2.
Portarna 16384-16482 vidarebefordras till sig själva (!).

Jag är oklar över några inställningar som kanske kan påverka. De skriver på sin hemsida att man skall stänga av SPI, men jag hittar inte den inställningen på min router (WRT54G v.7). Även DMZ är jag oklar över hur jag använder, routern vill ha ett IP - vilket? PAP2:ns? Har även prövat att sätta på/stänga av push på deras sida.

Någon som har några tips till hur man kan lösa detta? Jag börjar bli lagom desperat. Har pratat med supporten och deras tips är i stil med "Sitter kabeln i rätt hål?".


Hej!

Jag hade också stora beskymmer med IP-telefoni och det löste sig efter att ha bytt programvaran i min Router. Jag har en Linksys WRT 54G v.2.2 Jag kör idag med en drivrutin från : Hyperwrt.
Sedan kör jag med dmz påslaget till iptelefoniets Ipadress (dvs alla portar öppna).

Idag tuffar mitt Ip-telefoni ifrån Affinity telecom på utan problem.

Hoppas det löser sig för dig.

Zlin
2008-02-04, 10:16
Hej!

Jag hade också stora beskymmer med IP-telefoni och det löste sig efter att ha bytt programvaran i min Router. Jag har en Linksys WRT 54G v.2.2 Jag kör idag med en drivrutin från : Hyperwrt.
Sedan kör jag med dmz påslaget till iptelefoniets Ipadress (dvs alla portar öppna).

Idag tuffar mitt Ip-telefoni ifrån Affinity telecom på utan problem.

Hoppas det löser sig för dig.

Fan vad gött, det är samma modell på router jag kör med, fast version 7.0. Uppgraderade till senaste versionen av Linksys firmware, den var oas från 2006. Var hittar jag Hyperwrt?