Zlin
2008-02-03, 23:08
Äh, jag kör tråden här också, de är inte svinsugna på sweclockers verkar det som. Nåväl, here goes. Har nyligen investerat i IP-telefoni från CellIP, men kan inte för mitt liv få det att fungera. I dagsläget kan man ringa till telefonen, men när man tar upp telefonen fortsätter det att gå fram signaler i den uppringande telefonens ände. Gissar att det är något meck med min linksys-router. Innan var det bara upptaget, men efter att gjort nedanstående ändringar går det iaf fram signaler:
Portarna 5060-5061, 69, 16384-16482 vidarebefordras till min PAP2.
Portarna 16384-16482 vidarebefordras till sig själva (!).
Jag är oklar över några inställningar som kanske kan påverka. De skriver på sin hemsida att man skall stänga av SPI, men jag hittar inte den inställningen på min router (WRT54G v.7). Även DMZ är jag oklar över hur jag använder, routern vill ha ett IP - vilket? PAP2:ns? Har även prövat att sätta på/stänga av push på deras sida.
Någon som har några tips till hur man kan lösa detta? Jag börjar bli lagom desperat. Har pratat med supporten och deras tips är i stil med "Sitter kabeln i rätt hål?".
Portarna 5060-5061, 69, 16384-16482 vidarebefordras till min PAP2.
Portarna 16384-16482 vidarebefordras till sig själva (!).
Jag är oklar över några inställningar som kanske kan påverka. De skriver på sin hemsida att man skall stänga av SPI, men jag hittar inte den inställningen på min router (WRT54G v.7). Även DMZ är jag oklar över hur jag använder, routern vill ha ett IP - vilket? PAP2:ns? Har även prövat att sätta på/stänga av push på deras sida.
Någon som har några tips till hur man kan lösa detta? Jag börjar bli lagom desperat. Har pratat med supporten och deras tips är i stil med "Sitter kabeln i rätt hål?".