handdator

Visa fullständig version : Ont i handleden


B33R
2003-05-13, 14:44
Tjena

Har haft ont i min vänstra handled i typ ett år nu :(
Verkar aldrig gå över. Har gått till min husläkare en gång och jag fick rönka den och så men de hitta inget fel. Gör ont när jag böjer den bakåt. Kan tillägga att det knakar när jag böjer den fram och tillbaka. Någon som har haft liknande problem eller nåt förslag på hur jag ska bli av med det?

Supercharger
2003-05-13, 15:15
Jag har haft samma men inte lika länge...

Vila vila och mera vila hjälper.

Jag kör med handledsstöd eftersom att jag känner av handleden inte "håller"...

Jag skadade handleden en gång och jag vill inte göra det igen...

Hoppas den blir bättre.

Survivor
2003-05-13, 18:24
~

rymdrattan
2003-05-13, 21:13
Originally posted by B33R
Tjena

Har haft ont i min vänstra handled i typ ett år nu :(
Verkar aldrig gå över. Har gått till min husläkare en gång och jag fick rönka den och så men de hitta inget fel. Gör ont när jag böjer den bakåt. Kan tillägga att det knakar när jag böjer den fram och tillbaka. Någon som har haft liknande problem eller nåt förslag på hur jag ska bli av med det?

Jag har väldigt smala handleder, dock större underarmar.
Det knakar också nått enormt när jag böjjer dom framåtebax.
Har alltid gjort i hela mitt liv å kommer troligtvis alltid att göra.
Om du tycker att det är jätte obehagligt så kan du ju alltid testa
att köpa olika medel å närings ämnen som ökar på ledvestkan å brosket eller liknande.

pettan85
2003-05-13, 21:39
Jag har också haft besvär med mina handleder, verkar komma i omgångar dock första gången jag hade detta gick jag till läkare och han sa naturligtvis till mig att vila...

Men det kom tillbaks ett par gånger till efter detta, men då körde jag på som vanligt körde dock med tejp eller lindor och sen bara försvann det ...

Snackade med en sjukgymnast på gymmet som trodde det berodde på överansträngning, knackar och har sig i mina också... Verkar vara väldigt vanligt bland styrketränande

Chris Cormier
2003-05-13, 22:01
Har också samma problem med mina handleder.
Har haft det i dryga 8månader fram tills för två veckor tillbax.
Köpte då ett par Titan lindor då (Världskavlitetslindor, tävlingslindor).
Nu kan jag köra som vanligt igen. :bpump:

Undertiden som jag hade ont kunde jag inte ens köra med den internationella stången(20kg) utan att det gjorde ont. :cryout:

Nu kör jag som sagt som vanligt igen. :thumbup:
Dvs. 5:or på 50kg. Utan några som helst problem.
Förrutom att det är extremt tungt. Men det är ju tillfredsställande det. :cool:

B33R
2003-05-14, 14:28
Har vilat ca en vecka nu pga att jag är sjuk. Kör nog igång igen nästa vecka igen men jag ska nog ta och dumpa bänkpress och köra med hantlar istället eftersom det brukar kännas i handleden. Ett handledsskydd har jag redan dock ett billigt sådant. De dyrare kanske är bättre? Är det någon skillnad?

stefan82
2003-05-14, 19:41
jag har haft samma problem men då var det en inflammation i senorna i handen jag fick kortison salva utskrivet av läkaren , det hjälpte gå och fråga om det , mitt gick över iaf