handdator

Visa fullständig version : Dags att byta program igen, men...


Johan165
2008-02-03, 12:21
Tjenare!

Jag har nu hållt på med träningen ett tag och ska byta program åter igen. Eftersom att variation ger resultat så vill jag ha lite feedback på om det bara gäller övningarna eller hur man lägger upp hela programet. Jag har dom senaste månaderna delat upp det såhär:

Måndag: Bröst, Axlar, Triceps och Mage.
Tisdag: Biceps, Rygg, Ben och Vader.
Torsdag: Samma uppläggning som måndag med en del andra övningar.
Fredag: Samma uppläggning som Tisdag men en del andra övningar.

Jag tänkte börja köra 5 dagar i veckan, men då slänga in ett konditionspass på lördagar.

Men nu till frågan: Ska jag börja dela upp muskelgrupperna mer på såsätt:

Måndag: Bröst och Axlar
Tisdag: Biceps och Rygg
Torsdag: Ben och Vader
Fredag: Triceps och Mage.

Och mer specifiera mig på musklerna vid varje pass? Det har gått snart 1 år sen jag köpte gymkortet, men de har varit lite pauser då och då som har förstört en del :S (2 månader på sommaren och 1 månad under vintern).

Mer insikt i hur jag tänker: Vi tar Biceps som exempel: Spelar det någon roll om jag kör 1 dag 50/50 Biceps och något annat, och då tränar den muskelgruppen mer än jag gjort tidigare, eller om jag kör Biceps med fler muskelgrupper samma pass, men kör biceps 2 gånger i veckan.

Det kanske verkar lite luddigt, men jag hoppas ni förstår lite hur jag menar.

Jag ska dra ihop ett eget program från en hemsida med massor av bra övningar och bilder och backar up så man vet hur man utför dom korrekt.

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm

Alla svar är välkommna, alla tycker väll inte lika

/Mvh Johan.

tommie-92
2008-02-03, 12:47
Personligen så skulle jag spliita muskelgrupperna på olika dagar, precis som du skrivit där och sen ge helhjärtat det passet 100% för de muskelgrupperna.

Men det är vad jag tycker, o alla tycker ju olika :)