handdator

Visa fullständig version : Ufc 81


Tigerkotten
2008-02-02, 16:52
Brock Lesnar vs. Frank Mir
Alan Belcher vs. Ricardo Almeida
Marvin Eastman vs. Terry Martin
Tyson Griffin vs. Gleison Tibau
Tim Sylvia vs. Antonio Rodrigo Nogueira
Keita Nakamura vs. Rob Emerson
Nathan Marquardt vs. Jeremy Horn
Chris Lytle vs. Kyle Bradley
David Heath vs. Tim Boetsch


gör era tippningar :)

Tror Mir tar hem det mot Lesnar, men fan man fångas ju av hypen ang Lesnar med :D Hoppas på Nogueira, men damn vilket snack det skulle bli om Sylvia tar hem den fighten.

Brock Lesnar vs. Frank Mir
Alan Belcher vs. Ricardo Almeida
Marvin Eastman vs. Terry Martin
Tyson Griffin vs. Gleison Tibau
Tim Sylvia vs. Antonio Rodrigo Nogueira
Keita Nakamura vs. Rob Emerson
Nathan Marquardt vs. Jeremy Horn
Chris Lytle vs. Kyle Bradley
David Heath vs. Tim Boetsch

Kabuto
2008-02-02, 16:55
Det ska bli kul att se iaf, synd att det blev fest den här lördagen för min del bara :(
Måste försöka ragga upp nån tjej med tv4sport på krogen xD

Fultjack
2008-02-02, 16:58
Vågar inte tippa riktigt. Den enda jag hoppas vinner är Rob Emerson :thumbup:
Annars får matcherna sluta precis hur dom vill :D

bear.flowertwig
2008-02-02, 18:05
Brock är säkert en hyfsad brottare och uppenbarligen med tyngd i slagen men jag hoppas och tror på Mir. Teknik före råstyrka. Sylvia är jag bara less på. Trist. Bort.

Brock Lesnar vs. Frank Mir
Tim Sylvia vs. Antonio Rodrigo Nogueira


Det ska bli kul att se iaf, synd att det blev fest den här lördagen för min del bara :(

Gå på fest? Din stackare ;)

Dav0d
2008-02-02, 19:01
När är evenemanget och går den som alltid på tv4sport?

mjo
2008-02-02, 19:06
Jäkla intressant gala*popcorn*

Mago
2008-02-02, 19:06
Brock Lesnar vs. Frank Mir
Alan Belcher vs. Ricardo Almeida
Marvin Eastman vs. Terry Martin
Tyson Griffin vs. Gleison Tibau
Tim Sylvia vs. Antonio Rodrigo Nogueira
Keita Nakamura vs. Rob Emerson
Nathan Marquardt vs. Jeremy Horn
Chris Lytle vs. Kyle Bradley
David Heath vs. Tim Boetsch[/QUOTE]

Ganska likt Tigerkottish, men jag kommer segra!

Har inte jättemycket åsikter om någon match. Ska bli kul att se Lesnar för han är ze big baby freak.
Hoppas att Nog sätter dit Timmay rejält.

Mago
2008-02-02, 19:07
När är evenemanget och går den som alltid på tv4sport?

I natt 03:55 på TV4-Sport. Annars går det nog dagen efter på kvällen (kanske?).

jontahontas
2008-02-02, 19:11
Som Mir sa - Han är starkare än vad jag är, men mina höfter är starkare än hans biceps och det räcker. Mir ftw.

Jag tror inte att Brecknar är en sopa eller fake eller vad man nu vill kalla det. Men han är grön i gemet och innan dess jag har något reellt att utvärdera honom utifrån så kan jag inte göra annat än att vara skeptisk. Då kan jag med rätta sätta min tro till Mir som faktiskt är duktig. Att dom som tränar Lesnar säger att han är den bästa elev dom någonsin haft är ju klart. Vad fan ska dom säga? Att han duger och är en i mängden eller?

Jag tror Nougera har the edge på Sylvia i alla lägen. Stående är det väl jämnast, men på marken tror jag att det blir svårt för Tim att klara sig. Trycka upp Nougera mot buren och köra clinch kanske är way of victory för Tim? Efter massvis med år i Pride kan Nougera ha problem att ta sig ur ett sådant läge.

Nitrometan
2008-02-02, 20:24
Att dom som tränar Lesnar säger att han är den bästa elev dom någonsin haft är ju klart. Vad fan ska dom säga? Att han duger och är en i mängden eller?

"Lesnar suger och kommer inte att orka hela matchen. han kan knappt skydda sig och kommer att få så mycket stryk" ??

Nä, det kanske de inte kan säga. Ska bli spännande iaf.

Gris
2008-02-02, 20:26
ska ses.

Tigerkotten
2008-02-03, 03:32
bump! snart dags

Wennerberg
2008-02-03, 03:41
Snart dags ja :) Sitter och väntar ivrigt

formula4shape
2008-02-03, 03:50
Kommer bli grymt!

formula4shape
2008-02-03, 06:00
Trist för Brock. Trodde han skulle döda Frank direkt där innan matchen avbröts pga slag mot bakhuvud. Hade han bara gått på mount direkt när han manglat ner F.Mir så hade matchen varit över lika snabbt men med Brock som vinnare. Istället cirklade han runt och bytte position vilket öppnade för ett benlås...

Fultjack
2008-02-03, 11:49
Tack för att du spoilade matchen formula :thumbup:

Våga skriva spoilervarning ifall du ska säga hur det slutar.

Mago
2008-02-03, 14:51
Tack för att du spoilade matchen formula :thumbup:

Våga skriva spoilervarning ifall du ska säga hur det slutar.

Matcherna brukar diskuteras as they happen i dessa trådar, så det får man väl räkna med.
Men visst kan man slänga in en spoilervarning för de som inte uppfattat att eventet har börjat.

ManuelIT
2008-02-03, 15:19
!!!!SPOILER!!!














Bara jag som tyckte att Nog såg gammal, segare och slitnare ut? Blev nästan lite nervös där ett tag men när han fick takedownen så kunde jag pusta ut :)

Tigerkotten
2008-02-03, 15:42
Rätt kul event, men inget jag däremot kommer se 2ggr som jag brukar göra.



Märkligt beslut att domaren stoppade på en gång när Mir fick ett slag i bakhuvudet, samt tog 1poäng från han? Menar när har det hänt förut?
Bra transitions hade han där på marken, när han väl fick ner honom. Hoppades på vinst för Brock men trodde på Mir vinst.

o OMG Nogeira fighten, damn han höll på knockad där första ronden. Hade inte Tim gått för takedown där på försök nr 2, så tror jag han hade tagit hem det.

formula4shape
2008-02-03, 16:02
Tack för att du spoilade matchen formula :thumbup:

Våga skriva spoilervarning ifall du ska säga hur det slutar.

Spoilervarning på en redan överstökad match?? Som dessutom inte sändes live utan i repris? Om det är en tråd om en fotbollsmatch, ishockey eller om handboll så räknar du inte med att det skrivs om resultat och händelser under matcherna direkt? Det är väl ingen film som man ser 6månader efter den släpps.

Jag väntar inte till 5:e reprisen. Går du in den 3:e Februari i en tråd med namn UFC81 som gick av stapeln 2:a Februari får du väl skylla dig själv om du ser kommentarer om galan.

Tigerkotten
2008-02-03, 16:16
Spoilervarning på en redan överstökad match?? Som dessutom inte sändes live utan i repris? Om det är en tråd om en fotbollsmatch, ishockey eller om handboll så räknar du inte med att det skrivs om resultat och händelser under matcherna direkt? Det är väl ingen film som man ser 6månader efter den släpps.

Jag väntar inte till 5:e reprisen. Går du in den 3:e Februari i en tråd med namn UFC81 som gick av stapeln 2:a Februari får du väl skylla dig själv om du ser kommentarer om galan.

Huh vaddå inte sändes live? Såg du på TV4sport, så var det LIVE :)

formula4shape
2008-02-03, 17:05
Huh vaddå inte sändes live? Såg du på TV4sport, så var det LIVE :)

Resultatet låg uppe på olika forum före jag fick bilden i min ruta. Tror det klipper ihop lite på den sändningen som visas här. Du har ingen delay alls mellan matcherna t.ex.
Sen vore det att ljuga när det säger live only at ppv ;)

Tigerkotten
2008-02-03, 18:04
Resultatet låg uppe på olika forum före jag fick bilden i min ruta. Tror det klipper ihop lite på den sändningen som visas här. Du har ingen delay alls mellan matcherna t.ex.
Sen vore det att ljuga när det säger live only at ppv ;)

Jag ser på stream med, och den skiljer sig ej mot vad som visas här i Sverige.
Enda gången var förra UFC då de visade Per Eklunds match.

Chaan
2008-02-08, 22:29
Nu i en tv nära dig som har tv4sport, annars cage rage archives om tvn har Extreme.

Spiffy
2008-02-09, 00:04
Märkligt beslut att domaren stoppade på en gång när Mir fick ett slag i bakhuvudet, samt tog 1poäng från han? Menar när har det hänt förut?

Håller med, vad fan var det lixom.
Händer ju precis hela tiden att de upprepade gånger slår i bakhuvudet med endast tillsägningar och varningar som åtgärd. Men här bröt han direkt.

jontahontas
2008-02-09, 15:46
Rätt kul event, men inget jag däremot kommer se 2ggr som jag brukar göra.



Märkligt beslut att domaren stoppade på en gång när Mir fick ett slag i bakhuvudet, samt tog 1poäng från han? Menar när har det hänt förut?
Bra transitions hade han där på marken, när han väl fick ner honom. Hoppades på vinst för Brock men trodde på Mir vinst.

o OMG Nogeira fighten, damn han höll på knockad där första ronden. Hade inte Tim gått för takedown där på försök nr 2, så tror jag han hade tagit hem det.


Detta va uppe pa ett annat forum med ett gäng analyserande geeks samt att det senare gjordes en intervju med Mazzagatti. Han skrek tydligt och högt till Brock att "watch the back of the head", men Brock fortsatte sla och da gick han in. Verkade mest vara orutin av Brock, han sag ett tillfälle och tog det pa reaktion. I post intervju med Mir och intervjun med Mazzagatti var det inga hard feelings. Jag hoppas iaf att Brock lägger mer tid pa Ji-jiutsu numera och lägger ner vikterna ett tag. Han har redan muskler sa det räcker och blir över. Ett träningsläger med Werdum kanske vore pa sin plats?

Ang. Nougera e han ju sa jävla skön! Han maste väl ha hardats haka och skalle i världen? Det verkar ocksa vara hans gameplan att ta spö och sedan lägga submission när motstandaren börjar bli trött. Lite som när Homer blir boxare med Moe som tränare :D (please flama mig inte, det är mer ett skämt)

Jag är dessutom imponerad av Tims insats. Jag skulle gärna vela se honom mot CC (om nu CC vill fortsätta). Jag tror inte alls det är sa säkert att han blir KOad av LHK. Tim FTW.