handdator

Visa fullständig version : Subway i sverige?


beckman88
2008-02-02, 09:40
Hejsan jag och min flickvän ska åka till Växsjö idag för att äta på Subway eftersom att det är det bästa fast food stället i hela USA, jag undrar bara om ni tycker att det är gott?

Någon som har varit i usa och ätit det och sen ätit det hemma? ÄR det lika gott?

Granatgiraffen
2008-02-02, 09:47
Japp det är gott, lika gott... Minns inte ens om dom hade spicy italian där? Onyttig som en häst, men god. även om jag inte tycker det är det bästa fast food-stället i USA.

davvvan
2008-02-02, 09:48
Wendys!

Eddie Vedder
2008-02-02, 09:59
Jag har aldrig ätit det i USA man har länge tänkt testa här i Uppsala. Det blir dock aldrig av.

Subway är ju för övrigt "det nyttiga valet" bland USA's stora snabbmatskedjor. En snubbe som bestämde sig för att gå ner i vikt gjorde det lätt för sig att hålla koll på sitt kaloriintag genom att bara äta Subwaymackor till frukost, lunch och middag. Sedan förbrukade han den energin och tappade sina kilon.

Därefter blev han rena PR-plakatet för Subway eftersom deras mat minsann leder till att man kan hålla vikten.:D

Det här kan för övrigt vara en skröna.

Nitrometan
2008-02-02, 10:05
Wendys!
Rallys!

Eddie: Det stämmer.

Rahf
2008-02-02, 10:11
Jag har aldrig ätit det i USA man har länge tänkt testa här i Uppsala. Det blir dock aldrig av.

Subway är ju för övrigt "det nyttiga valet" bland USA's stora snabbmatskedjor. En snubbe som bestämde sig för att gå ner i vikt gjorde det lätt för sig att hålla koll på sitt kaloriintag genom att bara äta Subwaymackor till frukost, lunch och middag. Sedan förbrukade han den energin och tappade sina kilon.

Därefter blev han rena PR-plakatet för Subway eftersom deras mat minsann leder till att man kan hålla vikten.:D

Det här kan för övrigt vara en skröna.

En kille drog igång ett sånt projekt på Max hamburgerrestauranger och gjorde samma sak.

Subway är riktigt gott, rikligt med grönsaker får man, för att inte tala om att man får välja vilka man vill ha *drool*

tossefar
2008-02-02, 10:13
Subway finns väl i alla någorlunda stora städer? Skit smakar det iaf.

Chris
2008-02-02, 10:15
Subway är riktigt gott, köp en chicken teriyaki med parmesanbröd och chipotle southwest-sås. Sjukt gott!

mystic[-_-]
2008-02-02, 10:18
Deras stora mackor var inte stora :/

Kryss
2008-02-02, 10:25
Tycker sveriges subway är fräshare än de jag åt i new york iallafall...

Betar
2008-02-02, 10:29
Jag har aldrig ätit det i USA man har länge tänkt testa här i Uppsala. Det blir dock aldrig av.

Subway är ju för övrigt "det nyttiga valet" bland USA's stora snabbmatskedjor. En snubbe som bestämde sig för att gå ner i vikt gjorde det lätt för sig att hålla koll på sitt kaloriintag genom att bara äta Subwaymackor till frukost, lunch och middag. Sedan förbrukade han den energin och tappade sina kilon.

Därefter blev han rena PR-plakatet för Subway eftersom deras mat minsann leder till att man kan hålla vikten.:D

Det här kan för övrigt vara en skröna.

Ingen skröna! Jared Fogel la upp en diet på 2000kcal/dag samt lite träning och han gick ner över 2 kg/vecka och totalt 110 kg på ett år.

KniveN
2008-02-02, 10:31
Jag har aldrig ätit det i USA man har länge tänkt testa här i Uppsala. Det blir dock aldrig av.

Subway är ju för övrigt "det nyttiga valet" bland USA's stora snabbmatskedjor. En snubbe som bestämde sig för att gå ner i vikt gjorde det lätt för sig att hålla koll på sitt kaloriintag genom att bara äta Subwaymackor till frukost, lunch och middag. Sedan förbrukade han den energin och tappade sina kilon.

Därefter blev han rena PR-plakatet för Subway eftersom deras mat minsann leder till att man kan hålla vikten.:D

Det här kan för övrigt vara en skröna.

South Park *whistle*


Ett tips är dubbelt kött för några kronor till *popcorn*

Wilhelm
2008-02-02, 10:39
Mmmmm subway. Italian BMT

davvvan
2008-02-02, 10:42
Rallys!

Eddie: Det stämmer.

Wendy's då.

F.ö så är Peter Griffin med i en reklamfilm gällande Subway, eller åtminstone Seth MacFarlanes röst. Var åtminstone, var i USA i slutet av november.

LadyInsane
2008-02-02, 10:55
Har inte tyckt om det oavsett var. New York, London, Sundbyberg...

Yankeee
2008-02-02, 11:01
Har inte tyckt om det oavsett var. New York, London, Sundbyberg...

Tre världsmetropoler, det var inte illa.

Mental
2008-02-02, 11:05
Subway är riktigt gott, köp en chicken teriyaki med parmesanbröd och chipotle southwest-sås. Sjukt gott!

Amen to that! Brukar iof ta dubbelt kött, skippa osten och inte toasta den. Och lite olja/vinäger över grönsakerna.

shut teh face
2008-02-02, 11:10
Det är okej men jag blir aldrig mätt. Känns som att äta rostat bröd.

LadyInsane
2008-02-02, 11:33
Tre världsmetropoler, det var inte illa.

Precis. Sundbyberg slår alltid Sthlm med hästlängder.

ZirTiger
2008-02-02, 11:33
Svindyrt. Vill man ha en rejäl macka brukar det finnas lokala förmågor som ger samma mängd och minst lika gott till nästan halva priset. :Virro

L-Sami
2008-02-02, 11:57
Har bara ätit på Subway i USA, gillade det. Frågan är om de har samma brödsorter här?

egge
2008-02-02, 11:57
Därefter blev han rena PR-plakatet för Subway eftersom deras mat minsann leder till att man kan hålla vikten.:D

Inte helt sant med tanke på att han även hade AIDS. aides

skaparn
2008-02-02, 11:58
Svindyrt. Vill man ha en rejäl macka brukar det finnas lokala förmågor som ger samma mängd och minst lika gott till nästan halva priset. :Virro

Din farmor på Teg är inte så relevant att ta till i sammanhanget. På vilken kommersiell mackeria kan du köpa en macka av Subwaystorlek för 30 kronor?

tossefar
2008-02-02, 12:00
Din farmor på Teg är inte så relevant att ta till i sammanhanget. På vilken kommersiell mackeria kan du köpa en macka av Subwaystorlek för 30 kronor?

Jag vet inte hur det ser ut i storstan, men här finns det tre rena mackställen med liknande utbud och priser. För att inte tala om alla caféer osvoosvosv.

Allt är godare än subway.

zeusden1
2008-02-02, 12:01
I Gävle finns Subway..


Visste ni att man kan köpa en smörgås som kostar 299:-?

Modde
2008-02-02, 12:04
Vill man betala +60kr för en baguette så är det väl okej. Men det är ju långt ifrån en upplevelse. Då är BK eller McDonalds bättre, eller pölsemannen för den delen.

Stenmark
2008-02-02, 12:08
Väldigt goda mackor tycker jag, äter där typ varje vecka haha, testade aldrig när jag var i USA dock!

mela
2008-02-02, 12:16
Har aldrig testat Subway. Det åts mycket bland MUFarna i GBG under valrörelsen men jag valde alltid sushi istället.

Nu har Subway öppnat typ..överallt i Oslo. Får prova någon dag.

Cilia
2008-02-02, 12:21
Jag tycker Subway är tråkigt.
Det går att äta men inget extra

Stenmark
2008-02-02, 12:33
Jag tycker Subway är tråkigt.
Det går att äta men inget extra

Mat ska inte vara roligt, de ska vara mättande ;)

Cilia
2008-02-02, 12:34
Mat ska inte vara roligt, de ska vara mättande ;)
Då är väl inte Subway det första alternativet men tänker på?
och inte skulle jag åka till en annan stad för att bara bli mätt.

laham
2008-02-02, 16:19
Det är okej men jag blir aldrig mätt. Känns som att äta rostat bröd.
Nu vet jag inte om dem har den i sverige, men kolla efter giant sandwich nästa gång. Kan garanter dig att du blir mätt haha. Mackan är typ 1 meter lång eller nåt *drool*

ZirTiger
2008-02-02, 16:25
Din farmor på Teg är inte så relevant att ta till i sammanhanget. På vilken kommersiell mackeria kan du köpa en macka av Subwaystorlek för 30 kronor?

Finns massvis av ställen, har inte så mycket koll i Umeå men i Övik finns Mackboden som ger en rejäl baguette för 45kr och det brukar ofta finnas caféer och lokala företag som inte har möjlighet att ta betalt 90 spänn för en macka med läsk. Det är ju sjukt.

Fatalist
2008-02-02, 16:30
Sprang upp för dina fem satans trappor idag, så är ni i Växjö! Jaja. ;)

tobbo
2008-02-02, 17:00
Wendy's är godare än Subway11

lastbil
2008-02-02, 17:13
Snubben som gick ner på att äta Subs varje dag, tog ju "lean-turkey on rye" utan några som helst såser, mayo etc.

Så börja inte grisa i er macka på macka i hopp om en lyckad deff :P

Rahf
2008-02-02, 17:25
Inte helt sant med tanke på att han även hade AIDS. aides

Källa på det?

Alexton
2008-02-02, 17:31
Subway har alldeles för små mackor för att man ska kunna bli mätt på det. Sen tycker jag inte smaken är något specielt alls. Bättre att käka en välgjord falafelrulle eller lite sushi någonstans.

simme-
2008-02-02, 17:44
Ätit på subway i skellefteå, det var gott men lite dyrt...

83kr för en 30cm baguette med dricka.

egge
2008-02-02, 17:52
Källa på det?

Dom driver med det i ett South Park avsnitt. Han gick egentligen ner pga sina aides (som ju uttalas som aids).
Ett skämt alltså. ;)

South Park - 602 - Jared Has Aides

hahavaffan
2008-02-02, 18:00
Wendys!Jag testade Wendys på rekommendation, men det smakade så jävla illa, båda gångerna :(

Subway i Australien äger iaf, här hemma suger det.

scum
2008-02-02, 18:45
tycker inte alls det är samma sak i sverige som i USA.
inte lika fresh här. brödet verkar lite kassare också.. torrt?

Rahf
2008-02-02, 19:11
Jag testade Wendys på rekommendation, men det smakade så jävla illa, båda gångerna :(

Subway i Australien äger iaf, här hemma suger det.

Inte så lite billigare heller :D.

machine gun
2008-02-02, 19:17
Helt ok, men jag föredrar nog Sandys.

Angel
2008-02-02, 19:21
tonfisk sub med extra ost och vitlöks majonäs....mums

L-Sami
2008-02-02, 20:01
Kommer ihåg att när jag var i Vegas så käkade jag på Subway minst två gånger per dag. One foot (30cm) macka kostade 50 spänn.

Ondskapelsen
2008-02-02, 20:06
Footlong rostbiff med sesambröd, gurka, paprika, salad och southwestsås.
Sen e jag glad...i en halvtimme iaf. Men fyfan va gott.

Jag har blivit småkär i hemlagad mat dock =/. Fy skäms på mig.

regus
2008-02-02, 20:07
Jag har blivit småkär i hemlagad mat dock =/. Fy skäms på mig.

Klent att bara kunna trycka sub 200gram fläskfile om man gillar det.


Chicken taryaki (taryaki, taryaryiakaiikakakak..keke) är god.

Emil_Larsson
2008-02-02, 20:19
Jag skulle behöva åka så långt som till GBG för att få äta en sån macka, tror jag har gått förbi där någon gång men aldrig fattat vad det är, skall pröva att äta där när jag är i Götet nästa gång.

Bahir
2008-02-02, 21:05
Hejsan jag och min flickvän ska åka till Växsjö idag för att äta på Subway eftersom att det är det bästa fast food stället i hela USA, jag undrar bara om ni tycker att det är gott?

Någon som har varit i usa och ätit det och sen ätit det hemma? ÄR det lika gott?

Finns en 4 minuter från där jag bor. Skulle inte säga att det är en upplevelse precis, men det är rätt gott. Godast är teriyaki chicken, på honey oat bröd. Varm, alla grönsaker utom gurka på, och hot sauce, vitlöksdressing och majonäs på. Superb. Currysås är också gott.

Cilia
2008-02-02, 22:11
Subway i Australien äger iaf, här hemma suger det.
Jag tycker inte det är roligare där heller tyvärr.


Inte så lite billigare heller :D.
men absolut billigare vilket åtminstånde gör det till prisvärt.
Sen kan man få tre kakor för 2 dollar, inte illa.
Stora kakor *L*