handdator

Visa fullständig version : Klein försöker bli mindre klen


Klein
2008-02-02, 08:46
Har inte gjort mycket framsteg de senaste 4 månaderna på grund av usel träning så nu tänkte jag börja föra journal för att öka motivationen och få struktur på träningen. En annan poäng med journalen är att bevisa för mig själv och andra att man kan träna högintensivt och hårt utan kolhydrater :)

Nuvarande stats är:
Ålder: 29
Längd: 179
Vikt: 85
Body fat 12-13% (skulle jag tro).

Marklyft: 200
Knäböj: 130
Bänkpress: 105

Är usel på maxstyrka för har aldrig riktigt tränat för det. Mest bara kört höga reps tidigare men det ska det bli ändring på. Har vidare inte kunnat köra så mycket bänk och pressövningar på grund av en gammal axel/bröst/lats-skada men den har äntlingen blivit bra med hjälp av stretching och ryggträning.

Mina närmaste mål är att inom 7 veckor ta 220 i marklyft, 150 i knäböj och 120 i bänkpress. Jag tror att detta är möjligt för jag har tränat som en fjolla tidigare. Nu har jag börjat köra hårt 6 dagar av 7 och jag känner att det ger resultat (jämfört med att träna 2 dagar av 7 eller mindre). Jag har också som målsättning att tappa fett under denna tid så kommer att ligga lite lågt på energi-intaget.

Mina långsiktiga mål är 300 marklyft, 250 knäböj och 200 bänkpress, alla raw. Vi får se hur det går med den saken. Sätter iaf upp nytt delmål så jag uppnått mina närmaste mål.


Så dagens ryggpass (hade inga remmar så blev svårt med greppet):

Hantelrodd:
10 x 20kg
10 x 35kg
5 x 62kg
8 x 56kg
10 x 50kg

Sittande rodd med handflatorna uppåt:
10 x 150 lbs
10 x 240 lbs
3 x 300 lbs
8 x 210 lbs
15 x 195 lbs

Latsdrag med omvänt smalt grepp:
210 lbs x 8
240 lbs x 5
195 lbs x 8

Ryggresningar:
40 x kv (kan lätt göra flera hundra på denna, är väldigt uthållig i korsryggen)
30 x kv +30kg
20 x kv +65kg

Hammercurl med hantel alternerande:
8 x 25kg
7 x 25 kg

Preachercurl med hantel:
5 x 17,5kg

Hela passet tog ca 1 timme.

Klein
2008-02-04, 00:38
Dagens pass:

Styrkefrivändningar - teknikträning:
15 x 20kg
12 x 50kg
6 x 70kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg

Lutande hantelpress 40 grader:
15 x 20kg
12 x 30kg
10 x 35kg

Lutande flies 40 grader:
15 x 20kg
10 x 25kg

Sittande vadpress i maskin med utsträckta ben horisontell rörelse:
20 x 390lbs + 20 x 240 lbs + 20 x 190 lbs

Enarms triceps extension hantel:
5 x 17.5kg + 4 x 15kg
10 x 12.5kg
Pumpade klart triceps i cables med rep

Bicepscurl hantel (för att få lite tryck i armarna)
10 x 20 kg


Tog ca 40 minuter. Ett vingligt och halvdant pass. Var inte helt återhämtad i underarmarna sen ryggpasset. Hade problem att greppa hantlarna i hantelpressen efter styrkevändningarna. Tror jag lägger styrkevändningarna sist i passet i framtiden.

Yankeee
2008-02-09, 08:20
Tror att man bör träna lite oftare än var femte dag för att lyckas bevisa att det går att träna hårt och intensivt utan kolhydrater :/

Klein
2008-02-12, 09:31
Har varit mycket konditionspass och annan lättare träning på slutet (av främst sociala skäl men behöver också förbättra kondisen) så har inte idats uppdatera. Har tydligen en skev uppfattning om mitt kroppsfett och vikt för när jag nu vägde mig för första gången på länge så låg vikten bara på 80kg. Klarar tydligen inte av att upprätthålla mer vikt när jag slarvar med träningen. Dock har jag i nuläget samma styrka som jag hade vid 85kg som jag dokumenterat vägde i oktober 2007. Märkligt för jag har svårt att tro att jag tappat 5kg fläsk. Det är dock möjligt att jag var mer vattnig när jag vägde mig sist. I vilket fall tänker jag inte äta mig fetare än jag redan är så det får ta den tid det tar att bygga till sig. Nya bilder kommer i mars då jag förhoppningsvis nått mina delmål.

Dagens pass var iaf bröst. Blev ett ganska lätt och snabbt pass då jag sovit så förbannat dåligt på slutet. De håller på med vägarbete alldeles utanför fönstret dygnet runt och det driver mig vansinnig.

Bänkpress
Stång x 15
60kg x 10
80kg x 12 (ingen passare så körde inte helt slut på mig)

Incline bänkpress
60kg x 12
70kg x 10

Hantel flies
20kg x 12
30kg x 8
30kg x 9
30kg x 8

Stående french press med rak stång
35kg x 8 (kändes väldigt lätt men var tvungen att avbryta pga av smärta i armbågarna)

Stående french press med hantel
30kg x 10 (kändes bättre)

Sen var det klart. Blir marklyft imorgon. Hoppas jag får sova i natt.

Klein
2008-02-13, 03:10
Marklyft
60kg x 8
100kg x 5
140kg x 4 (vanligt grepp)
160kg x 5 (mixat grepp)

Static hold
120kg i 30 sekunder
120kg i 20 sekunder

Face pulls
4 set strikt

Hade inget vidare tryck idag. Kändes nästan som rullgardin på 100 kg marklyft men kom igång lite bättre efter det. Jag ska lägga om kosten lite i så måtto att det blir fler måltider (samtliga post workout), samt förlägga träningspasset tidigare på dagen i kombination med att stiga upp tidigare. Vet av erfarenhet att jag får bäst tryck av vettig dygnsrytm och aktivitet tidigt på dagen. Gäller bara att tillämpa det.

beckman88
2008-02-13, 10:52
Härligt stark kille! Kör du fortfarande bara var 5e dag?

Klein
2008-02-14, 12:50
Försöker träna i princip varje dag men blir inte alltid gymträning. Dagens pass var ben:

Frontböj (teknikträning):
Stång x 10
60kg x 10
60kg x 10
80kg x 10
80kg x 9

Tror frontböj är precis vad jag behöver för att träna upp bålstabiliteten. Har bara kört den nån gång tidigare så tekniken är inte den bästa.

Benpress
120 x 15
160 x 10
200 x 10
240 x 6

Vadpress maskin stående
Halva magasinet x 20
Hela magasinet x 15 - reppar klart med fristående enbenståhävningar
Hela magasinet x 14 - reppar klart med fristående enbenståhävningar

Ryggen kändes helt manglad i slutet på vadpressen. Inga tunga vikter detta pass heller. Jag måste komma tillrätta med utförande och balans innan jag börjar köra max tungt igen.

Klein
2008-02-16, 06:50
Idag blev det axlar. Sprang till gymmet först, vilket är ca en kilometer.

Stående axelpress med skivstång
Stången x 12
50kg x 5
70kg x 4
60kg x 5
60kg x 4

High pulls med hantlar
15kg x 10
25kg x 8
25kg x 7
25kg x 7

Sidolyft med hantlar
15kg x 12
25kg x 6
20kg x 10,8

Vadpress stående i maskin
Halv mag x 10
Hel mag x 15 och pumpade klart med enbens tåhävningar

Bent over dumbbell rear delt raises
15kg x 10
25kg x 10,9,8

One arm front deltoid dumbbell raises
15kg x 8 (per arm)
20kg x 7 (per arm)

Klein
2008-02-18, 05:34
Blev ben idag. Jag har kört med ganska bred fotställning i knäböj vilket lett till att en gammal skada i ena höften har börjat göra väsen av sig. Därför är det smalare fotställning som gäller från och med idag.

Knäböj
Stång x 15
50kg x 10
90kg x 10
110kg x 6,6 (kändes väldigt lätt, blir mer vikt nästa pass)

HIIT i uppförsbacke
4 rusher

Klein
2008-02-20, 00:43
Blev ett snabbt pass tidigt idag (på fastande mage som vanligt).

Bänkpress
40kg x 10
70kg x 8
90kg x 7,5

Pullovers med hantel
27.5kg x 10
52.5kg x 5
42.5kg x 10

Sprang sedan direkt till dipställningen och avfyrade 10 dips på kroppsvikten. Och sedan var det klart. Tror att jag kommer att nå delmålen för både bänkpress och knäböj men marklyft känns mer avlägset.

Klein
2008-02-21, 02:19
Dagens pass slet en del på armarna. Gör ont i armvecket på vänster arm. Förbaskat. Verkar också som jag behöver remmar för att kunna ta ut mig ordentligt i ryggen. Alltid greppet som tar slut först.

Styrkefrivändningar
Stång x 10
50kg x 10
60kg x 5
70kg x 5,5,4

Klassisk stångrodd
70kg x 10 (handflatorna från kroppen)
100kg x 8 (handflatorna från kroppen)
100kg x 8 (handflatorna mot kroppen)

Pullups
Kv x 10,8

Facepulls
4 set

Stående vadpress
Fullmag x 15 och reppa klart med enbenståhävningar.

bollio
2008-02-21, 07:49
Klein är kungen!

Klein
2008-03-04, 04:50
Har en jäkla smärta i armvecken som vägrar gå bort. Har haft mindre känningar en längre tid men på sistone har det blivit ohanterligt. Därför kommer jag att skippa all rygg och armträning tills dess att det gått över. Det kommer gissningsvis att ta upp emot en månad. Kommer bara att köra bänkpress och ben under denna tid.

Dagens pass:

Knäböj
Stång x 10
60kg x 10
100kg x 25 (hade tänkt göra 30 men blev lite yr mot slutet)
100kg x 10 (extremt långsamt ner, snabbt upp)

Explosiv Incline Bänkpress
50 x 5,5 (väldigt lätt i förberedelse för ett tungt pass om ett par dar)

Benpress (höll bara emot med ett ben på nedvägen)
160 x 10
200 x 10
240 x 5

Vadpress stående maskin
Fullmag x 17 och reppa klart med enbenståhävningar


Lägger upp några veckogamla bilder också:

Klein
2008-03-06, 07:50
Idag så körde jag mitt första styrkelyftsliknande pass. Kommer bara att köra låga reps hädanefter tills jag blivit rejält mycket starkare. Kommer också att ha väldigt mycket excentrisk ben och press-träning med i programmet för detta är den sortens träning som jag tror våra förfäder byggde upp sina kroppar med. Excentrisk ryggträning tror jag däremot inte på. Statisk ryggträning kan jag köpa men inte excentrisk.

Bänkpress
Stång x 10
60kg x 5
100kg x5 (PB!),4,3

Negativ bänkpress
100kg x 5

Dips
Kv+20kg x 5
Kv+40kg x 2 (kändes som armarna skulle gå av)

Stående vadpress maskin
Fullmag x 18 reppade klart med enbenståhävningar
Fullmag x 16 reppade klart med enbenståhävningar

Känns bra att det går framåt i både knäböj och bänk. Jag har höga förhoppningar.

Klein
2008-03-09, 02:22
Explosiv bänkpress
80 x 3,3,3

Explosiva knäböj
80 x 3,3,3 (fortarande invalid sen 25 repparen på 100kg. Blir inget mer sånt tjaffs på länge)

Axelskruvpressar med hantlar
20 x 3,3

Bent over dumbell raises (med betoning på den excentriska fasen)
10 x 8

Testade även lite ryckböj med stången. Var ganska svårt att komma ned helt utan att ställa sig på tårna. Tror dock det är en grym övning då man väl behärskar den.

Sverker
2008-03-09, 08:10
Har en jäkla smärta i armvecken som vägrar gå bort. Har haft mindre känningar en längre tid men på sistone har det blivit ohanterligt

Var nyfiken på din journal.

Vad händer ifall du tränar rygg med ett grepp där du vänder handflatorna mot varandra och du tränar biceps med tummen under stången. Flyttar du inte belastningen från den ömmande underarmen till biceps istället ?

Klein
2008-03-09, 10:10
Har en jäkla smärta i armvecken som vägrar gå bort. Har haft mindre känningar en längre tid men på sistone har det blivit ohanterligt

Var nyfiken på din journal.

Vad händer ifall du tränar rygg med ett grepp där du vänder handflatorna mot varandra och du tränar biceps med tummen under stången. Flyttar du inte belastningen från den ömmande underarmen till biceps istället ?

Kul att nån tittar in :)

Är lite för dålig på anatomi för att kunna beskriva problemet bra. Men tex vanlig bicepscurl funkar bra. Det är när handflatorna är vinklade mot varandra som smärtan är värst, typ hammercurl. Ett tag fick jag fick kramp vid full kontraktion och det kändes typ som biceps var stukad när jag skulle köra triceps.

Det hela började med att jag gick omkring och bar på en tung väska alldeles för länge i samband med resande för ett par månader sen. Hur som helst så tror jag att vila kan vara en bra plan. Kommer att lägga in lite marklyft såsmåningom då det inte stressar problemområdet nämnvärt.

Klein
2008-03-12, 08:42
Så var dagens styrkepass överstökat. Det känns att det här är en helt annan slags träning där man pressar kroppens effektivitet och fokus i rörelserna till max. Något jag aldrig gjort förut och därför är jag också svag och dallerhänt som en liten flicka.

Bänkpress
105 x 3,2,1 (blir samma vikt nästa tunga bänkpass)

Isometrisk bänkpress
140kg, pressade allt jag hade i totalt 9 pressförsök.

Excentriska Dips
Kv x 5
kv+20kg x 5,5

Klein
2008-03-14, 07:02
Så var det första tunga passet för ben överstökat:

Knäböj
120x4,3,3,2 (tappade ryggen helt på sista och valde att släppa stången över huvudet. Blev nån slags goodmorning. Lagomt pinsamt på en sån mesvikt)
100 x 5

Vadpress stående maskin
Fullmag x 20 sen reppa klart med enbenståhävningar
Fullmag x 12 sen reppa klart med enbenståhävningar

FU Bänkpress brett grepp
60 x 5,5

Situps
kv+30kg x 10


Det är störande att jag är så svag i knäböj. Sjukt att jag kan reppa nästan 30 på 100kg men pallar knappt med 120kg. Det är inte benen i sig som är för svaga heller utan jag tappar helt enkelt ryggen. Tror en del av förklaringen är min dåliga hållning i vardagen med framåtlutad överkropp vid såväl sittande som stående som gående, vilket lett till att de muskler som ska hålla kroppen upprätt är underutvecklade. Har dock börjat tänka på min hållning i vardagen och försöker nu gå mer upprätt och stolt. Vad jag är stolt över vet jag dock inte.

bollio
2008-03-28, 15:50
Du är inte svag, Klein :)

Några frågor:
Hur har du fått så fin rygg?
Vad menas med 'excentrisk dip'?

Klein
2008-03-29, 13:46
Du är inte svag, Klein :)

Några frågor:
Hur har du fått så fin rygg?
Vad menas med 'excentrisk dip'?

Tack för feedbacken :) Jag är ganska repetitions-stark men maxstyrkan är det sämre ställt med.

Vad gäller rygg så har jag mest kört sittande rodd i maskin och hantelrodd med väldigt explosivt utförande.

Med excentrisk dip så menar jag dips där jag håller emot maximalt på nedvägen. Jag låter helt enkelt den excentriska fasen ta väldigt lång tid. Egentligen ska man köra på så tung vikt att man inte orkar pressa upp den igen.

Just nu försöker jag vila bort en överansträngningskada i vänster arm som jag gått och dragits med i flera månader. Siktar på att komma igång med träningen om några dar.

Klein
2008-08-30, 14:51
Har inte uppdaterat på ett tag men har hållit igång så smått. Har läkt ut några småskador osv. Tar dagens pass:

Benpress:
100 x 20
200 x 10
250 x 10
300 x 8

Donkeyraises
175 x 15 (reppar klart med enbenståhävningar)
175 x 12 (reppar klart med enbenståhävningar)

Knäböj utlåsningar (utan bälte)
Testade upp till 250 vilket var förbaskat tungt men fick upp det på andra försöket. Sen gick jag ner till 200 och testade bara att stå så länge som möjligt med vikten. Sen testade jag att gå omkring lite med 150. Tror det är rätt bra träning att lägga in då och då. Om inte annat för balans och viktvana.

Situps
kv+50 x 5 (för tungt då inte benen var fastlåsta)
kv+25 x 20

Pulldowns i cablecross (för mage)
91kg x 10
109kg x 8

Kändes som ett bra pass. Siktar på att öka samtliga vikter till nästa gång.

bollio
2008-10-24, 01:19
Jävlar vad stark du är.

Klein
2008-11-30, 14:49
Senaste passet kördes på sporthallen i Umeå där jag är på tillfälligt besök. Gillar man fria vikter så är gymmet optimalt. Kontentan av passet var iaf att jag blev sågad av gymvärden för mina utlåsningar och mina böj av gränsfallsdjup. Jag tar till mig av kritiken :)

--

Cykling 1 mil till gymmet

Knäböj
70 x 10
110 x 6
130 x 6,5

Knäböj negativa
180x1,1 (svårt att hålla emot sista biten som gick med lite väl hög fart mot säkerhetsspärrarna)

Utlåsningar knäböj
180 x 2
220 x 1
260 x 1 (såg tydligen vingligt ut...)

Explosiva lätta knäböj
70 x 10, 6,6

Marklyft (symmetriskt grepp)
110 x 6
140 x 6,6

Situps på lutande bänk med vikt
kv+20k x 10,10 (håller viktkakan på böjda armar mot ovansidan av skallen)

Cykling 1 mil hem från gymmet. Ganska slut efter detta.

--

Passade på att ta mina mått häromdagen också. Ganska oansenliga men kan ju vara bra att ha som referens iaf.

Längd: 178.5
Vikt: 78.5
Body fat: 11% (uppskattningsvis)

Tagna utan pump och med flex om inte annat står:

Nacke: 40 (avslappnat)
Axelomfång: 132
Bröst: 111
Vänster överarm: 38
Vänster underarm: 31.5
Vänster handled: 17
Höger överarm: 37.5 (har musarm eller nåt så kan inte flexa ordentligt)
Höger underarm: 31.5
Höger handled: 17
Midja: 78-79 (avslappnat)
Stuss: 100
Vänster lår: 60
Vänster vad: 38
Vänster fotled: 22
Höger lår: 61
Höger vad: 38.4
Höger fotled: 22

Med bibehållen symmetri men 10kg mer fettfri massa borde det kunna bli nåt, hur nu det ska gå till :)

Scratch89
2009-01-28, 21:32
Fläskig rygg där på första sidan! Hoppas att den är ännu större nu!

Hur är det med skadorna?

Anders The Peak
2009-01-31, 15:50
Hej Klein!

Jag är lite nyfiken på hur det har gått med att träna med minimalt med kolhydrater.
Hur set ditt kostupplägg. Hur har du lagt upp det idagsläget?
Hur har det gått med träningen resutlatmässigt?
Jag har kört många deffdieter på liknande sätt. Alltid i energirestriktion och fått bra resultat men alltid tappat för mycket muskelmassa. Idagsläget testar jag LCHF med obegränsat med kalorier(äter så mycket det går)och tappar fettvikt men inte muskelmassa. Men jag kommer från och med nu att öka på med komplexa kolhydraterna dvs grönsaker i alla sorter och bedömer att det kommer inte göra någon skillnad på fettförbränningen då det är mer eller mindre omöjligt att komma upp några hiskeliga mängder kolhydrater på så sätt.

Klein
2009-02-12, 18:23
Jag tror inte en rå ketogen diet har samma negativa påverkan på glykogenlagren och musklerna som en tillagad sådan. Jag kör som sagt mestadels rått.

Tyvärr har jag problem med kontinuiteten i träningen. Lever ett väldigt konstigt liv med oregelbundna tider och brist på rutiner. Jobbar hemmifrån osv. Var ett tag sen jag drog iväg ett bra pass. Men jag kommer att lägga mer tyngdpunkt på konditionsträning hädanefter. Tror det är vad min kropp är bäst lämpad för. Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera så att jag får nån slags pejl på framstegen. Dock måste jag tillstå att det kräver en viss mentalitet att träna hårt bara för tränandets skull och den verkar jag inte riktigt ha.

Klein
2009-02-12, 18:30
Vad avser kostupplägg så äter jag oftast bara en gång om dagen. Efter träning. Oftast på kvällen. Ibland blir det två gånger. Kan röra sig om allt mellan 3K och 5K kalorier per dag.

Vad avser skador så har jag problem med högra armvecket för närvarande. Musarm skulle jag tro. Kan varken köra bakböj eller rygg och armövningar. Måste dra ner på tiden framför datorn.

Anders The Peak
2009-02-13, 09:21
Jag kan bara säga att efter min anpassning som har tagit ca en månad. Har ett kostupplägg med relativt högt proteinintag och proportionellt rätt högt intag av BCAA samt att jag tar AKG/Citruline och rent kreatin. Har jag efter anpssningen till ketogendiet ett stabilt blodsocker och tillräckliga ATP/Glykogenreserver dvs har inga som helst problem med energin till explosiva övningar.
Min Gluconeogenesis tillfredställer mina behov av glukos utan problem.

Klein
2009-02-13, 11:30
Jag kan bara säga att efter min anpassning som har tagit ca en månad. Har ett kostupplägg med relativt högt proteinintag och proportionellt rätt högt intag av BCAA samt att jag tar AKG/Citruline och rent kreatin. Har jag efter anpssningen till ketogendiet ett stabilt blodsocker och tillräckliga ATP/Glykogenreserver dvs har inga som helst problem med energin till explosiva övningar.
Min Gluconeogenesis tillfredställer mina behov av glukos utan problem.

Är proteinintaget nog högt kan det säkert fungera. Hur många gram per dag ligger du på och vid vilken kroppsvikt och totalt energi-intag?

sewerin
2009-02-17, 02:29
inte dåligt bred rygg!, jäklar anamma, tycker dina mått ser aningen små ut om man jämför hur stor du ser ut på bilderna ialf.
riktigt stark är du med ser jag.
lycka till med din framtida träning!

Klein
2009-02-23, 15:12
Jag är inte stor men har ganska gynnsamma linjer och proportioner *flex*

Tack för lyckönskningen. Den kan jag behöva :)

young_george
2009-08-13, 13:33
Är denna journalen död eller?

Vore kul att se om hur du ökat

JohanC
2009-08-13, 13:40
Grym form!

Klein
2009-08-24, 16:29
Kör mest kondition nuförtiden då det känns hälsosammare. Tror inte jag ökat så mycket i maxstyrka sen journalens inledning på grund av för få och oregelbundna styrkepass. Kör treor på 110 i bänk, femmor på 140 i knäböj och femmor på 180 i marklyft vilket inte är något att hänga i julgranen. Men använder iaf inga hjälpmedel och det är en glatt skivstång med små technogym 20kgs-kakor så det blir rätt djupa marklyft.

Journal är kul om man har klara mål att jobba mot. Jag har iaf tänkt ställa upp i bästa fysiken 09 om den blir av. Har även tänkt försöka bli bra på 400 meter. De har en löparbana här i närheten som jag är sugen på. Bör skaffa vettiga skor dock. Är nog dags att blåsa liv i journalen igen.

Klein
2009-08-25, 15:14
Tog lite bilder igår. Det skulle jag inte ha gjort. En förtvinad rygg och en ful nuna förevigades. Dags att börja träna rygg ordentligt igen. Framsidan semirelaxed är det enda ni får se.

Dagens pass var rygg som jag inte kört ordentligt på ett år. Precis som väntat var jag fruktansvärt stark. Nåja, förbannad var jag iaf. Fet, svag och förbannad.

Latsdrag:
50 x 12
70 x 12
90 x 12 + 70 x 10

Sittande rodd:
50 x 15
70 x 15
100 x 10 + 70 x 10

Latsdrag i cables sittande på knä:
3 set

Var tvungen att dra undan en bänk för att komma åt. Jag drog lite snett och det blev ett streck i det slitna och gräsligt gröna plastgolvet. En gammal gubbe med nån bokstavskombinationstörning som glott på mig hela passet kom fram och pekade och raljerade. Han talade dock för döva öron.

Hantelrodd:
36 x 15,15,15

Folk stirrade med stora ögon när jag lekte med gymmets tyngsta hantel. Svingade den lätt och händigt. Jonglerade mellan seten. Ställde mig sedan framför lustigahusetspegeln och spände ut magen som en strongman från tidigt 1900-tal. Det syntes att det var tryck i buken.

Skivstångsrodd:
50 x 20
70 x 15

Sen var jag klar. Väl hemma satte jag mig ner och svettades som en gris framför datorn. ACn brann för några dar sen. Hyresvärden hade sagt att han skulle komma och fixa den idag klockan 12. Han var dock sen. Jag plockade fram köttet ur kylskåpet. Redondo de ternera (nåt slags syrligt kalvkött) samt pecho de ternera (bröstkalvkött). Totalt 2.5 kg. Jag satt och glufsade i bara mässingen då hyresvärden bankade på. Släppte in honom och återgick till köttätandet. Han märkte ingenting där han stod och mekade. Han trodde antagligen att det var frukt jag satt och slet och rev i. Det man inte vet mår man inte illa av som ordspråket lyder. Jag fick i vanlig ordning torka väggen och golvet efteråt. Hade stänkt blod överallt.

Klein
2009-08-26, 17:27
Dagens pass blev 3 km jogging längs stranden i sanden. Mitt i löpningen klämde jag in 10 pullups, 10 armhävningar med klapp samt 5 framåtfall där man tar emot sig med armarna. Ett lätt pass för en slö man.

Klein
2009-08-27, 13:11
Lätt pass idag också...

Explosiv bänkpress
90 x 5,3,3,3

Stående vadpress i maskin
120kg x 10 (håller 2 sekunder i toppen och botten och max rörelsebana) + 15 enbenstvåhävningar på kroppsvikten med samma utförande.

Ryckböj
Stången x 20,20

Frontböj
52.5 x 10
72.5 x 10

Har blivit sjukt stel i baksida lår så lägger fokus på maximalt djup och lång stretch. Har förr om åren kunnat sätta handflatan i backen med raka ben. Det är jag inte ens nära att göra nu. Kommer inte ens ned med fingerspetsarna. Det blir mycket sträcka, böja och tänja framöver.

bollio
2010-03-08, 18:00
Updates?

Klein
2010-04-26, 03:28
Updates?

Kommer att börja blogga om träningen på proteinsyntes.se inom kort. Det blir mycket primitiv träning. Dvs släpa, bära, brottas, tacklas.