handdator

Visa fullständig version : Träna armen hela dagen!


leetajz
2008-02-01, 17:26
Som titel lyder så hade jag tänkt att träna min arm hela dagen. Det var en tråd för ett tag sedan där jag fick länken --> http://bodybuilding.com/fun/becker8.htm

Tänkte iaf för dem som är intresserad kring resultat och ev. skador så tänkte jag hålla er infomerade om hur det går. Träningen kommer alltså ske på söndag 3/2.

Commando1980
2008-02-01, 17:30
Som titel lyder så hade jag tänkt att träna min arm hela dagen. Det var en tråd för ett tag sedan där jag fick länken --> http://bodybuilding.com/fun/becker8.htm

Tänkte iaf för dem som är intresserad kring resultat och ev. skador så tänkte jag hålla er infomerade om hur det går. Träningen kommer alltså ske på söndag 3/2.

du får inga resultat bara tillfällig svullnad och eventuellt skador.

vilken arm ska du träna?

leetajz
2008-02-01, 17:42
du får inga resultat bara tillfällig svullnad och eventuellt skador.

vilken arm ska du träna?

Enligt länken så ska det hela ske under en dag, därav resultat för en dag.

Och jag skall träna båda armarna.

King Grub
2008-02-01, 17:47
Resultaten är kraftigt ödem och nedbrytning av muskelprotein.

leetajz
2008-02-01, 17:49
Resultaten är kraftigt ödem och nedbrytning av muskelprotein.

Så denna form av träning kan inte bidra till något positivt whatsoever?

Jorgen
2008-02-01, 17:49
Så denna form av träning kan inte bidra till något positivt whatsoever?

Nej.

agazza
2008-02-01, 17:51
en bra riktlinje på hur träningsvärk inte ska kännas får du nog.

leetajz
2008-02-01, 17:51
Fortfarande sugen på att testa dock >_< .

machine gun
2008-02-01, 17:55
Får mig att tänka på ett inlägg av Allan (tror jag?) där han berättade om nån polare som hade bestämt sig för att köra extremt många set armar och dagen efter inte kunde röra armarna överhuvudtaget.

Jorgen
2008-02-01, 17:58
Fortfarande sugen på att testa dock >_< .

Det är inte fel att testa. Men det kommer inte att ge dig något som du har nytta av, mer än vetskapen att du inte skall göra om det. :)

Halldin
2008-02-01, 17:59
Resultaten är kraftigt ödem och nedbrytning av muskelprotein.
Även fast det kanske rör sig om 12 set på lika många timmar?

leetajz
2008-02-01, 17:59
Det är inte fel att testa. Men det kommer inte att ge dig något som du har nytta av, mer än vetskapen att du inte skall göra om det. :)

haha okej, ja vart grymt taggad till det. Då blire vanlig träning på söndag ist.

Tack för alla snabba svar.

Gris
2008-02-01, 20:45
det luktar simpsons.. :D

Mr. Athletic
2008-02-01, 20:47
Resultaten är kraftigt ödem och nedbrytning av muskelprotein.

Du kanske skulle läsa de första raderna i artikeln som TS länkade till :naughty:

Rahf
2008-02-01, 20:51
Får mig att tänka på ett inlägg av Allan (tror jag?) där han berättade om nån polare som hade bestämt sig för att köra extremt många set armar och dagen efter inte kunde röra armarna överhuvudtaget.

Japp, kunde inte röra armarna och Allan fick dra ner gylfen på honom. Strålriktning fick han ta hand om själv :D.

machine gun
2008-02-01, 20:53
Japp, kunde inte röra armarna och Allan fick dra ner gylfen på honom. Strålriktning fick han ta hand om själv :D.

Precis det inlägget jag syftade på :D

Allan
2008-02-01, 20:55
Japp, kunde inte röra armarna och Allan fick dra ner gylfen på honom. Strålriktning fick han ta hand om själv :D.


Beskrivet här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87130)
Jag kan inte tänka mig att det finns nån sorts nytta med det - han kunde inte träna någonting (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87130) på nästan två veckor efter den omgången....

ArcTiC
2008-02-01, 22:51
Var det inte nån här på brädan som körde en softare variant nyss map bicepsträning? En dag, x reps varannan timme (eller liknande) och överlevde?

tjabon
2008-02-01, 23:06
Varför inte prova med förnuft och omdöme?
Jag menar, kroppsarbetare (skogshuggare t.ex) förr i tiden
arbetade hårt i många timmar.

Matsa
2008-02-02, 00:51
Poliqin har ett liknande program som han kallar sitt "One day arm cure". Jag funderar faktiskt på att prova det nån dag senare i år av ren nyfikenhet.

Ärligt talat bryr jag mig knappt alls om mina armar eftersom de alltid har utvecklats bra. För närvarande är jag mer än nöjd med deras storlek och vill helst utveckla mer eftersatta saker, så jag tränar dem ytterst sällan annat än indirekt. Dessutom tvilar jag starkt på att ett sådant träningssätt har någon som helst nytta. Jag tycker framför allt att Poliqins påståenden verkar gravt överdrivna. Däremot är jag som sagt nyfiken av naturen och eftersom jag inte direkt hyser tävlingsplaner den närmaste framtiden tycker jag inte att jag har något att förlora.

Om jag provar kommer programmet följas till punkt och pricka och givetvis kommer näringsintag de följande dagarna även bokföras. Just nu har jag dock inte tid eller motivation, så provar jag blir det nog tidigast i aprill.

Som jag har förstått det så ska detta endast funka 1-2 gånger per år och inriktar sig främst på individer som tränar sina armar sparsamt i övrigt. Poliqin rekommenderar även att man får massage dagen efter för att förbättra återhämtningen.

Jag antar föresten att man inte får länka till T-Nation, men det är inte svårt att hitta om man vill. Klicka bara på "Authors", sedan på Charles Poliqin och sök bland hans artiklar.