handdator

Visa fullständig version : Fel på Twinlabs Super Mass Fuel??


JAM
2003-05-12, 23:28
Hej!

Jag köpte en burk Super Mass Fuel á 4 kg på Budo & Fitness på Sveavägen förra måndagen. Direkt när jag kom hem såg jag att färgen på den rosa texten (jag köpte jordgubbssmak) var mycket blekare och mer orange än texten på min gamla burk.

Samma kväll blandade jag till en sats innan träningen. Märkte att det var en annan konsistens på pulvret än vad jag är van. Efter träningen märkte jag till min förvåning att det dels smakade annorlunda (sämre, inte lika sött) och jag inbillar mig att det var blaskigare och inte lika mättande.

Efter att ha hittat följande inlägg (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10551) så kollade jag om etiketten satt som på den gamla burken... och det gjorde den inte. Kändes påklistrad och lossnade utan problem när jag petade lite på den...

Någon som har liknande erfarenheter? Har Twinlab ändrat något eller är det jag som fått tag på något nyligen importerat från de gamla öststaterna...? =)

Jag ska kanske lägga till att jag (ännu?) inte vill säga något ont om Budo & Fitness-butikerna. Kunnig personal och hyfsade priser. Jag har dessutom 10 % rabatt (har kort på KTH-hallen)...

Tacksam för svar!

Joakim

Mattep
2003-05-13, 00:40
Här kan du läsa mer. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10677&highlight=Twinlab

Twinlab har även flyttat till ny fabrik så det kan bero på det. Om du inte är nöjd så gå tillbaks och bytt

GhostFace
2003-05-13, 05:44
Är det många Sthlm´are som köpt Twinlabprodukter och fått ngt fel......från samma butik ?????


Verkar som om det är konspiration på G !?!? :D

Kanske är butiken/-erna som gjort nå´t med burkarna, bytt etikett på gamla EiseltProtecburkar för att äntligen kan de bli av med dem !

:booty:

:angel:

Pez
2003-05-13, 13:06
Originally posted by GhostFace

Kanske är butiken/-erna som gjort nå´t med burkarna, bytt etikett på gamla EiseltProtecburkar för att äntligen kan de bli av med dem !


Nu skrev han iofs "blaskigare"...

Är det verkligen ett ord man använder i samma mening som "protec"? :D

/pez

GhostFace
2003-05-13, 14:10
Originally posted by Pez
Nu skrev han iofs "blaskigare"...
Är det verkligen ett ord man använder i samma mening som "protec"? :D
/pez

Nej, det har du ju rätt i !

Jag har bara hört & sett orden 'som cement' men den här killen skrev dock inget om hur mkt vätska han hade. Kanske han blandade med................... 2 L vatten.....?

:notme:


:D

eiselt
2003-05-13, 17:29
Testade Super Mass Fuel nyligen. Ganska söt.... och inte speciellt mycket smak.

/ Henrik

Survivor
2003-05-13, 19:39
~

JAM
2003-05-14, 22:05
Nu har jag varit tillbaka till Budo & Fitness där jag köpte min Mass Fuel förra måndagen. De förklarade saken för mig: Twinlab har bytt ut sötningsmedlet Aspartam mot Acesulfam (tror jag det var). Detta eftersom många andra amerikanska tillverkare gjort det och Twinlab känner sig tvingade att följa strömmen. Fördelen med Acesulfam är att det tydligen inte är lika cancerframkallande som Aspartam. Frågan är dock hur mycket roll det egentligen spelar...

Hur som helst, efter det första bytet Twinlab gjorde smakade SMF (och andra produkter?) verkligen skit, men numera smakar det bara dåligt. De burkar SMF som bara smakar dåligt har märkningen "???? 101" Enligt B&F är alltså SMF lika bra om inte bättre, än förut, men smakar... annorlunda.

Nu till det bästa: Trots att jag ätit ca 10 portioner av min SMF så fick jag byta den mot en ny burk á 4 kg av Eiselts gainer! Det är service det! Inget fel på produkten, men gratis inbyte i alla fall. All credit till Budo & Fitness, Sveav. för det! :)

eiselt
2003-05-15, 11:04
"Fördelen med Acesulfam är att det tydligen inte är lika cancerframkallande som Aspartam. Frågan är dock hur mycket roll det egentligen spelar... "

Acesulfam är dessvärre inget bra alternativ. I USA har man gått allt mer till Sucralose (Splenda), men det är inte ännu tillåtet i Sverige. Det antas bli tillåtet i Europa inom ett år efter en utvärdering i bl a England som pågår nu.

Jag har sammanställt en text om sötningsmedel som bl a baseras på information från Livsmedelsverket på Sötningsmedel (http://www.eiselt.se/sweet.htm)

/ Henrik

eiselt
2003-05-15, 11:27
Schyst av BF att ge en av våra burkar.... då gjorde du vinst!! :D

/ Henrik

JAM
2003-05-18, 00:09
Det var faktiskt jag som sa att jag ville ha en sådan burk...:D