handdator

Visa fullständig version : Salta Bönor, Bra tillskott under deff?


Summy
2008-02-01, 14:24
Funderade kring Salta Bönor under deff. (kan köpas på konsum m.f)

Näringsvärde per 100 g
Energi 1900kJ/450 kcal
Protein 35 g
Kolhydrat 23 g
varav sockerarter 4,2 g
Fett 25 g
varav mättat 3,6
varav enkelomättat 5,6
varav omättat 14,3 g
Kostfiber 17,5 g
Natrium 141 mg
Järn 8,4 mg

Tanken var att blanda 50g salta bönor med 100g kesella som frukost/mellanmål/kvällsmål, vad tros?

Tom Jr
2008-02-01, 14:58
Fråga dej istället: Varför skulle det INTE vara bra?

Summy
2008-02-01, 15:05
Dåligt fett, för mycket kollisar vad vet jag? ingen expert på kost ämnet. är inne på slutet av min deff och försöker höja mitt salt intag kanske borde tilläggas.

Eddie Vedder
2008-02-01, 15:22
Dåligt fett, för mycket kollisar vad vet jag? ingen expert på kost ämnet. är inne på slutet av min deff och försöker höja mitt salt intag kanske borde tilläggas.

Nejdå, allt är bra och hälsosamt med dom där bönorna. Sojabönor is the shit.:thumbup:

jag kan bara se EN sak som inte är så bra, saltet.:D Men vill du öka saltintaget så är det ju åtminstone ett nyttigt livsmedel du väljer som "saltkälla". Får jag fråga varför?

CoolHandLuke
2008-02-01, 15:31
Salta 'sojabönor'?

Jag siktar alltid på variation. Lite av varje här och där. Sprid riskerna och fördelarna. Skulle inte köra bönorna i varje mellanmål men kanske ett av dom eller varannan dag.

Summy
2008-02-01, 15:45
Kört en "deff" nu i 4 veckor kanske inte kvalificeras som en deff ens Gymmar 6 dagar i veckan, 80 minuters morgon promenader varje dag och håller mig till mestadels pasta/kyckling och sparar alla onyttigheter till ätardag som jag unnar mig regelrätt varje vecka. Har läst att under dom avslutande dagarna i en deff ska man öka salt intaget? Jag går på kreatin och calcium pyurat och har bara ökat på gymmet under "deffen" har också gjort bra resultat definitions mässigt (6 tydliga rutor utan ansträning) kanske är en skröna, salt intaget vill säga ? om något skulle upplysa mig skulle det uppskattas. Tack för svaren.var dagens kvällsmål igallafall avklarat.