handdator

Visa fullständig version : Val av kosttillskott


Hasssse
2008-02-01, 14:05
Tja biffar!

Till att börja med kan ja berätta för er hur min träning och mina mål ser på ett ungefär.

Jag är 15 år ,185 lång och väger dryga 65. Gått upp 5 kilo sen ja visade mig här sist *flex* Mestadels muskelmassa. (tror ja *whistle* )
Ja styrketränar 4-5 gånger i veckan, då oftast två små muskelgrupper eller en stor. Försöker att kombinera med kondition lite då och då. Mestadels intervaller på motionscykeln pga benhinneinflammation annars föredrar jag att löpträna.

Sedan 1½ månad tillbaka har ja pressat i mig en massa fiber- och proteinrik mat och tagit ett kostillskott från Wnc som hette "super mass". Det var för maximal muskeluppbyggnad, återhämtning och prestation (33% protein och 65% kolhydrater och nån annan uppiggande skit om ja inte minns fel ;D)

Mina mål !!!

Nu hade ja tänkt att bygga muskler i ytterligare 1½ månad till med 9 set på varje muskelgrupp och 5-8 rep. för att bli större och starkare om inte någon har nån invändning mot det såklart ;D. Efter det ska ja satsa på kondition och många fler rep. per muskelgrupp och balans. Jag vill helt enkelt bli lite smidigare då ja siktar på att gå igång med handbollsträning igen sen när jag blivit av med benhinneinflammationen och eventuellt bli av med lite underhudsfett efter uppbygnaden. Får ser om jag blir alltför mullig efter att har byggt upp muskler igen. *popcorn*

Så mina frågor till er!

Vilka vore de lämpligaste kosttillskotten till uppbyggnaden?

Och kanske ännu viktigare, vilka vore de lämpligaste kosttillskotten till att få en mer uthållig och stark kropp efter uppbygnaden. Vill ju inte bryta ner de muskler som ja kommer att bygga upp såklart *drool*


Puh, vad mycket text det blev ;D Tacksam för svar*kissass*

Edit* Jag svarar gärna på frågor om det är nåt ja glömt nämna eller om det är nåt spec ni vill veta. Inte direkt säker på vad ni behöver eller inte behöver veta för att svara på mina frågor.

Hasssse
2008-02-01, 16:26
Väntar otåligt på svar ;)

Maverick
2008-02-01, 16:49
Du är ju bara barnet... ät bra vanlig mat i bra mängder så löser det sig ska du se. Om du nu måste äta kosttillskott så skulle jag köpa ett vanligt billigt proteinpulver.

Snorlös
2008-02-01, 20:34
Väntar otåligt på svar ;)

1. Vassleprotein
2. omega3
3. något tillskott som är riktigt dyrt med en stor kroppsbyggare på burken och/eller häftigt namn som du tar för motivationens skull (dvs har du köpt nåt skit för 500 spänn så kanske motivationen att träna ökar och du tar i extra på gymmet för att få valuta för pengarna, för du är ju ingen dumbom som köper skittillskott :) )

Hasssse
2008-02-02, 12:07
Tack så mycket ;D Fast motivationen finns redan där ;) Shit ja ser ju nästan biff ut redan efter 4 månaders hård styrketräning ;)

Hasssse
2008-02-08, 22:12
Jag hade ju då hoppats på lite fler hjälp och råd nu när ja skrev fram en sån fin text ^^. Komigen kolo hjälp mig ;D

King Grub
2008-02-08, 22:16
En sådan gainer du skrev att du använde, eventuellt kreatin. Sedan är det mat+träning som gäller. Det finns inga tillskott som ökar muskelmassan i övrigt.

simme-
2008-02-08, 22:23
Gainer Pro
Whey80
Kreatin

ChrisDEFC
2008-02-09, 23:27
Gainer Pro
Whey80
Kreatin

hmmm det där är precis vad jag tar... lägg till omega3 och apoteketsmultivitamin sport åxå så är allt med.

lånar tråden lite om det är okej, du kanske kan få lite tips på vägen du åxå då vi har liknande mål att gå upp i vikt/muskler. dock har jag tränat rejält mycket längre än dig och är åxå äldre då såklart.

kreatin tar jag så fort jag kommit igång bra med träningen då tar jag en stor tesked dagligen, gainer direkt efter träningen och whey 80 ca 1gång per dag oftast på kvällen 1h efter sista måltiden. vitaminerna tar jag före sänggående mest för att man får så äcklig smak i munnen om man rapar upp omega3 så behagligare att skippa det.

är detta lagom, är det något som jag direkt kan skippa? är det något jag skulle behöva lägga till? är det något som skulle kunna göra att jag får bättre resultat? kan tillägga att jag försöker äta så mycket som möjligt och väger mig regelbundet för att se så det är på rätt väg.

3.1415926535
2008-02-09, 23:50
Men det har väl inte gjorts några studier på hur kreatin påverkar personer under 18 år?