handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med Kolozzeum egentligen?


tobbe88
2008-02-01, 00:30
Gokväll.

Jag tog från allt vad träning heter ungefär ett år och sen när jag börjar läsa här igen, så har forumet ändrat sig en del. Förut snackades det bara styrketräning, men nu skrivs det en del om löpning och t om dans (?!). Frågan är då vad fan är det som har hänt? :)

Tricklev
2008-02-01, 00:31
Vill du ta dig en dans?
Jag för dock, jag för alltid.

Gpajpen
2008-02-01, 00:33
Vad Tricklev menar är att han är FÖR dans och är således upphovsman till alla dans och dans-relaterade trådar.

Rahf
2008-02-01, 00:34
Gokväll.

Jag tog från allt vad träning heter ungefär ett år och sen när jag börjar läsa här igen, så har forumet ändrat sig en del. Förut snackades det bara styrketräning, men nu skrivs det en del om löpning och t om dans (?!). Frågan är då vad fan är det som har hänt? :)

Nya medlemmar med ett bredare intressespektrum. Det är trots allt ett träningsforum och inte uteslutande ett styrketräningsforum ;).

tobbe88
2008-02-01, 00:34
Haha ne, jag är här för att läsa om styrketräning.

PowPow
2008-02-01, 00:35
Haha ne, jag är här för att läsa om styrketräning.

Vi ska tänka på det i fortsättningen!

KlopFer
2008-02-01, 00:36
Haha ne, jag är här för att läsa om styrketräning.

Gå inte in i trådar som handlar om dans,löpning osv då?

Jarod
2008-02-01, 00:36
Kolozzeum - Mötesplatsen för dig som tränar!

Vi rockar helt enkelt! Folk söker sig dit kunskapen finns...å det är här (inte Allmänt då såklart...här finns såna som Tricklev å Ryska_Raketen). ;-)

tobbe88
2008-02-01, 00:37
Okej om ni ska vara dryga så behöver ni inte skriva. Jag tänkte de vore kul att diskutera den här utvecklingen, men då tar ju folk visst illa upp.

Piranha
2008-02-01, 00:37
Haha ne, jag är här för att läsa om styrketräning.

Du hittar väldigt lite om styrketräning då som nu i allmänt forum !

Det snackas nog fortfarande lika mycket om styrketräning på brädan + mer därtill.

Exdiaq
2008-02-01, 00:43
Okej om ni ska vara dryga så behöver ni inte skriva. Jag tänkte de vore kul att diskutera den här utvecklingen, men då tar ju folk visst illa upp.


Vad spelar det för roll egentligen? Det är väl bara att undvika de trådar som handlar om annat än styrketräning.

egge
2008-02-01, 00:49
Själv läser jag bara trådar som handlar om pungsvett. Fråga mig inte vad jag gör här.

tjabon
2008-02-01, 00:53
Gokväll.

Jag tog från allt vad träning heter ungefär ett år och sen när jag börjar läsa här igen, så har forumet ändrat sig en del. Förut snackades det bara styrketräning, men nu skrivs det en del om löpning och t om dans (?!). Frågan är då vad fan är det som har hänt? :)

Varför inte prova en dansklass eller ta en löprunda ????.......:)

tobbe88
2008-02-01, 01:15
Jag har inget emot att de skrivs om andra träningsformer här, jag tycker att det är en lustig utveckling dock.

Löpning gillar jag faktiskt. Jag sysslade med det innan jag skada knäna och det var så jag hamna här. Man blev ju intresserad av styrketräning när man var tvungen att gå och rehaba knäna =).

Timme
2008-02-01, 01:19
Jag avskyr löpning och dans (att utöva själv men att titta på gillar jag) så jag läser inte några trådar om löpning och dans.

Jag gillar också styrketräning som du så jag läser trådar som handlar om styrketräning.

Kwon
2008-02-01, 06:12
Löpning gillar jag faktiskt. Jag sysslade med det innan jag skada knäna och det var så jag hamna här.

Du ser! Det finns andra träningsformer än styrketräning också! :)

King Grub
2008-02-01, 06:35
Evolve or die. http://bestsmileys.com/violent/10.gif

Stoltz
2008-02-01, 06:38
Jag gillar skarpt att man ser andra träningsformer än endast styrketräning. Det håller folk lite alerta i "hardcoreligan" när de springer runt och skriker "Om du inte väger 120 kg så behöver du inte deffa!!!11 Idiot!!111" till Johan 16 som bara vill väga lite mindre för att underlätta sin balett.

Tycker det är kul att folk också får upp ögonen för andra sorters träning, verkar som om många blir mer intresserade av löpning efter hand. Tror Machinegun (Heter hon så?) har lite med det att göra, lika så Eddie Vedder och z_Bumbi. Deras snack om löpning har nog fått många intresserade.

Psychological
2008-02-01, 08:42
Då kan man skriva om allt som har med tränig o göra.. Vem skjuter hårdast slagskott här på kolo då? Jag sköt 91 km/t för ca 10 år sedan när jag spelade i VIK HOCKEYS A - JUNIORER !!! Jag har även fått matchstraff för att knockat Nils Ekman under junior tiden . Det måstre ha varit min största bedrift i min hockey karriär.

Nitrometan
2008-02-01, 08:46
Evolve or die. http://bestsmileys.com/violent/10.gif

Ja. Bara döda fiskar följer strömmen.

leetajz
2008-02-01, 09:12
Gå inte in i trådar som handlar om dans,löpning osv då?

+1

L-Sami
2008-02-01, 10:48
Allting handlar inte om styrketräning, det är inte den enda rätta träningsformen.

JJ
2008-02-01, 10:51
Han har inte påstått att det är dåligt.

Whistler
2008-02-01, 10:56
Jag vill kunna dansa som MC Hammer. Finns det någon tråd om det?

Stoltz
2008-02-01, 11:13
Haha, fick folk framhävningspanik eller vad är det frågan om? Killen har ju inte sagt att det var negativ utveckling och lät mest neutral i sin fråga.

Orka försöka spela allan för att få roida lite.

Jay-Z
2008-02-01, 11:15
The air got dirty and the sex got clean.

Cilia
2008-02-01, 11:15
Han har inte påstått att det är dåligt.

underförstått gjorde han det då han skrev att han bara ville läsa om styrketräning
det var därför han var här

Stoltz
2008-02-01, 11:18
underförstått gjorde han det då han skrev att han bara ville läsa om styrketräning
det var därför han var här

I så fall saknar ju folk förmåga att respektera någon annans intresse. Jag läser inga trådar om dans (Har väl hänt någon gång i ärlighetens namn) då jag inte är så intresserad av att läsa om det, utan är snarare här för att läsa om annat. Betyder det att jag tycker det är dåligt med trådar om dans?

jakke
2008-02-01, 13:05
Jag tycker däremot att det blivit klart mycket trammsigare det senaste året..

machine gun
2008-02-01, 13:31
Tycker det är kul att folk också får upp ögonen för andra sorters träning, verkar som om många blir mer intresserade av löpning efter hand. Tror Machinegun (Heter hon så?) har lite med det att göra, lika så Eddie Vedder och z_Bumbi. Deras snack om löpning har nog fått många intresserade.

Jag tar delvis på mig ansvaret för uppviglig av massan :D

mini
2008-02-01, 13:34
Jag tror inte att det pratas mindre styrketräning än tidigare, däremot pratas det mer om annat. Kolozzeum har fått många fler medlemmar, och expanderar på det vis medlemmarna bestämmer. Det är ju en del av tjusningen!

hangatyr
2008-02-01, 14:47
Jag tror inte att det pratas mindre styrketräning än tidigare, däremot pratas det mer om annat. Kolozzeum har fått många fler medlemmar, och expanderar på det vis medlemmarna bestämmer. Det är ju en del av tjusningen!

det är ju ta mig tusan webb tvåpunktnoll!!!!!

Nitrometan
2008-02-01, 14:53
det är ju ta mig tusan webb tvåpunktnoll!!!!!
2.0? Ofitusan...

Hades
2008-02-01, 15:08
Jag tycker det har pratats en hel del annan sport än styrketräning här genom åren. Cykling, parkour, löpning, HIIT var ju väldigt inne ett tag när det visade sig att det var opti, cock push-up:ing, osv. Kul att vi inte blir för insnöade tycker jag.

Chaan
2008-02-01, 15:16
Vad har hänt med Kolozzeum egentligen?

Ja vad har tex hänt med det sköna uttrycket "hjelp måsste knöla"?

hangatyr
2008-02-01, 15:19
2.0? Ofitusan...


helknasigt och modärnt!

Sheogorath
2008-02-01, 15:20
Vi ska tänka på det i fortsättningen!

:laugh:

Eddie Vedder
2008-02-01, 15:45
Jag tror inte att det pratas mindre styrketräning än tidigare, däremot pratas det mer om annat. Kolozzeum har fått många fler medlemmar, och expanderar på det vis medlemmarna bestämmer. Det är ju en del av tjusningen!

Det syns tydligt i journalerna om inte annat. Ploppar upp nya journaler hela tiden, dom flesta med styrketräning som inriktning men samtidigt väldigt många som är mer inriktade på annat.

Hur mycket det har utvecklats och hur fort den utvecklingen har gått kan jag inte säga något om dock, har ju bara varit medlem sen november 2006.

Semiramis
2008-02-01, 20:27
Fler tjejjournaler och mer varierad träning tycker jag att det har blivit. Jag tycker att det är kul och inspirerande att läsa om andra sorters träning än den jag själv bedriver.

Flykt
2008-02-01, 21:25
Okej om ni ska vara dryga så behöver ni inte skriva. Jag tänkte de vore kul att diskutera den här utvecklingen, men då tar ju folk visst illa upp.

Håller med! Går oftast inte och föra diskussioner om forumet här :/

Jag tycker att utvecklingen (den lilla jag sett) är bra. Det är typiskt för små forum som blir större att allt blir mycket bredare. Därför ska man vara bestämd från början om det ska bli ett allt-i-allo forum för träning, eller enbart någon av dess former.

Tolkia
2008-02-01, 22:09
Okej om ni ska vara dryga så behöver ni inte skriva. Jag tänkte de vore kul att diskutera den här utvecklingen, men då tar ju folk visst illa upp.
Nu gör du i och för sig samma sak som du kritiserar andra för att göra - surar så fort du får mothugg. Om du läser dina första poster igen ("vad fan är det som har hänt?", "haha, ne jag är här för att läsa om styrketräning" etc.) och tänker efter, så tror jag att du fattar varför folk reagerar. Nå, det var en parentes.

Jag skulle nog inte säga att det skrivs lika mycket om styrketräning som tidigare; det skrivs garanterat betydligt mer om styrketräning än om alla andra sporter tillsammans. ATT det skrivs mer om andra sporter/grenar/kalla det vad du vill än tidigare lär, som flera redan skrivit, vara en följd av att fler och fler hittar hit - och med fler medlemmar följer fler intressen. Själv tycker jag att det är bra; som Grub uttryckte det: "Evolve or die".

Vad tycker du om det, och varför? Du ville ju ha en diskussion?

Tricklev
2008-02-01, 22:13
Jag tycker däremot att det blivit klart mycket trammsigare det senaste året..

Trammsigare?

Namnet herkulez ringer inte någon klocka?:MrT:

Trance
2008-02-01, 22:38
Trammsigare?

Namnet herkulez ringer inte någon klocka?:MrT:

Folk säger så om alla communities från dagen de skapas.

Gris
2008-02-01, 23:10
måste fråga modsen varför ni rensar bort inlägg som faktiskt tillför något och låter resterande inlägg med enbart en smiley stanna kvar..fjantigt.


Mellanbarn kanske?

tobbo
2008-02-01, 23:22
måste fråga modsen varför ni rensar bort inlägg som faktiskt tillför något och låter resterande inlägg med enbart en smiley stanna kvar..fjantigt.


Mellanbarn kanske?

Yepp, modsen gillar att ta bort random inlägg utan anledning :smash:

ArcTiC
2008-02-01, 23:51
ja, så måste det vara - logik helt enkelt :)



Btw, kan inte nån redogöra väsentliga fakta om Herkulez för de icke insatta?

TCOG
2008-02-01, 23:55
ja, så måste det vara - logik helt enkelt :)



Btw, kan inte nån redogöra väsentliga fakta om Herkulez för de icke insatta?

Han är en legend-medlem. Nån som vet hur det går för ***? Gått i konkurs?

ahaha, varför är P 4 L censurerat?

Nitrometan
2008-02-01, 23:58
ahaha, varför är P 4 L censurerat?
Det är Herkans fel. Fråga honom.

Gris
2008-02-02, 01:00
Han är en legend-medlem. Nån som vet hur det går för ***? Gått i konkurs?

ahaha, varför är P 4 L censurerat?

sitter inne med massa trevlig fakta, dock så är ingen av er manligt nog att få ta del av dem.

Jarod
2008-02-02, 01:05
sitter inne med massa trevlig fakta, dock så är ingen av er manligt nog att få ta del av dem.

Ledsen att göra dig besviken - men det är faktiskt så att ingen bryr. :)

Gris
2008-02-02, 01:09
Ledsen att göra dig besviken - men det är faktiskt så att ingen bryr. :)

Jodå klart alla vill veta vad som hänt med Mannen (med det stora m:et men dock de små kulorna), skicka mig pengar och knark så kan jag kanske sälja heta rubriker..



ergh.

Jonny_88
2008-02-02, 03:28
Folk har helt enkelt tröttnat på styrketräningen, jag däremot kör det fortfarande.:thumbup:
Blev dock inget idag.

Cilia
2008-02-02, 12:40
Jodå klart alla vill veta vad som hänt med Mannen (med det stora m:et men dock de små kulorna), skicka mig pengar och knark så kan jag kanske sälja heta rubriker..
Jag får väl ta mig tid och fråga honom på msn vid ngt lämpligt tillfälle.
Han har en enorm förmåga att trassla in sig i jobbiga relationer iaf.

Gris
2008-02-02, 13:03
Jag får väl ta mig tid och fråga honom på msn vid ngt lämpligt tillfälle.
Han har en enorm förmåga att trassla in sig i jobbiga relationer iaf.

låter klokt, hälsa från mig, vem jag nu är... uhhh :MrT: