handdator

Visa fullständig version : Cykel, löpband eller trappmaskin?


Mirre
2008-01-31, 19:23
Ja, vad väljer du?

Cykel, löpband eller trappmaskin? Motivera gärna varför...

Yankeee
2008-01-31, 19:25
Av de tre väljer jag löpbandet. Springa är optimalt.

Solve
2008-01-31, 19:53
beroende på syfte :P löpning är roligast men som uppvärming tar ja gärn cyckel... aldrig provat trappmaskinen seriöst :P

Carolinew
2008-01-31, 19:57
Varför är inte roddmaskin och crosstrainer med i pollen? :MrT:

Men av de tre väljer jag löpband såklart... och det hade jag gjort oavsett vilka fler alternativ som varit med :D

forslund
2008-01-31, 19:58
Cykel såklart :thumbup:

Är ju Mountain bikare så, måste ju säga så ;)

King Grub
2008-01-31, 20:04
Jag föredrar trappmaskin; främst därför att mina knän gillar den bäst. Tråkig cardioform i sig, men det går utmärkt att läsa serietidningar samtidigt som man trampar, vilket höjer den dramatiskt.

regus
2008-01-31, 20:07
Jag föredrar trappmaskin; främst därför att mina knän gillar den bäst. Tråkig cardioform i sig, men det går utmärkt att läsa serietidningar samtidigt som man trampar, vilket höjer den dramatiskt.

Mesträna eller väldigt bra simultanförmåga? :D


OnT: Jag kör bara styrketräning. Men om jag måste välja så springer jag helst.

Arnesson
2008-01-31, 20:09
Löpning utomhus tar jag, tycker det är trevligare samt att det tar mindre tid (ta sig till gymmet).

LadyG
2008-01-31, 20:57
Löpbandet. Har inga problem att springa 3 timmar på ett löpband så långe mp3-spelaren är nyladdad.

Dav0d
2008-01-31, 21:09
Löpa = Konditionsträning
Trampmaskin = Fettförbränning
Cykla = Roligt och bra transportmedel

Detta är vad jag tycker, inget att välja mellan med andra ord.

Löpbandet. Har inga problem att springa 3 timmar på ett löpband så långe mp3-spelaren är nyladdad.

I second to that.

Emil_Larsson
2008-01-31, 21:48
Hatar att springa, däremot att cykla tycker jag är skoj, inget jag bara lägger av med för att jag inte har lust, utan det är den grej jag gärna peppar mig själv till att prestera i. Brukar ta en sväng på 60-80 minuter på cykeln i högt tempo, frisk luft och härligt. Man sover gött dagen efter :)

kolle
2008-01-31, 21:51
Är mainstream och säger löpband, skönast att springa.

Noodles
2008-01-31, 22:06
Helst inget av alternativen. Cykel är tråkigt, likaså trappmaskinen. Jag får väl säga löpbandet om jag nu nödvändigtvis måste springa inomhus. Den ultimata cardiomaskinen är annars roddmaskinen.

machine gun
2008-02-01, 01:04
Hamsterband av de alternativen. Helst utomhuslöpning. Rodd är annars favoritmaskinen om man nu måste träna inomhus.

tjabon
2008-02-01, 01:30
Eftersom mitt "stirra in i väggen"-tålamod är begränsat, så har jag
en egen variant av 1 tim. gym-cardio:
20 min cykel, 20 min löpband och 20 min trappmaskin.......

Optimalt........:D

Olsson
2008-02-01, 01:58
Ska man bedriva konditionsträning inomhus så tycker jag man kan köra den effektivaste träningsformen och det tycker jag löpningen är helt klart. Nu är jag själv cyklist och kan tyvärr inte springa hur mkt jag vill pga skada så det blir nästan alltid på cykel själv. På löpband kan jag möjligtvis tänka mig att springa i samma tempo 60min eller så men på cykel är det absolut olika former av intervaller som gäller.

PowPow
2008-02-01, 02:22
Av alternativen väljer jag nog cykel.
Tycker om att löpa, men då utomhus - inte på löpband.

Rodd är nog favoriten när det gäller inomhuscardiomaskiner.

Piranha
2008-02-01, 23:34
Trappan ftw, den triggar pulsen bäst och är smidigast till intervaller.

bear.flowertwig
2008-02-02, 00:05
Rodd. Så gott som alltid uppvärmningen. Skönt att få jobba så mycket med ryggen. Tar fint på hela kroppen. Skonsamt dessutom.

Löpband inomhus är så trist. Väntar bara på felsteget som gör att jag faller och skjuts bak på nån liten stackars 50-kgstjej. En scen värdig Jackass. Jämförelsen med riktig löpning utomhus är inte till löpbandets fördel på något annat sätt heller.

Cinna
2008-02-02, 18:27
Uppvärmning: löpband - jag håller tyvärr aldrig mer än 10 min innan jag ger upp av tristess.

Längre kondionspass: cykel - bekvämt, enkelt och effektivt men endast i gruppträningsform med en duktig instruktör och bra musik.

Utomhus: löpning

machine gun
2008-02-02, 19:14
Löpband inomhus är så trist. Väntar bara på felsteget som gör att jag faller och skjuts bak på nån liten stackars 50-kgstjej. En scen värdig Jackass.

Känner flera som lyckats med bedriften att bli avkastade av löpbandet, oftast under intervaller. Man lär inte ens hinna tänka "nu går det åt helvete" innan man sitter som ett frimärke i väggen bakom.