handdator

Visa fullständig version : Innebandyspelare behöver hjälp


Jimmymardberg
2008-01-31, 15:54
Hejhej!

Det är så att jag nu tränar Innebandy runt 12 timmar i veckan och gym 4 timmar. Hört att det bästa är att ha något att ta igen sig med. Det konstiga är att jag verkligen inte är tunn. Inte så att jag just behöver gå upp i vikt, har redan lite att ta utav.

Det jag vill uppnå är en bra återhämtning efter träning, gärna bli lite starkare på gymmet, dock inte gå upp särskilt i vikt. Ge mig gärna tips och ställ alla frågor ni behöver för att komma med bra svar :)


mvh Jimmy

Hockeyplayer
2008-01-31, 17:06
Kör på kolhydrater+protein efter träningen i form av gainer om du vill ha i dig det du behöver efter träning i pulverform (kallas för gainer). Finns färdigblandade i kosttillskottswebshoppar, t.ex. den på kolozzeum, eller andra sidor. Annars kan man köpa kolhydratspulver och proteinpulver för sig och blanda om man vill bestämma mängden helt själv.

Guddi
2008-01-31, 23:29
Om du inte är tunn så är det ett bättre val att köra på en 20-30g malto tillsammans med EAA. Ger mindre kalorier och kommer hjälpa dig med återhämtningen. Givetvis ska du sen äta så fort du kan efter träningen.

Jimmymardberg
2008-01-31, 23:35
Om du inte är tunn så är det ett bättre val att köra på en 20-30g malto tillsammans med EAA. Ger mindre kalorier och kommer hjälpa dig med återhämtningen. Givetvis ska du sen äta så fort du kan efter träningen.

okej, det låter rätt bra. Vart hittar jag dessa ämnen? :em:

Morty
2008-02-01, 00:18
Webshopen. EAA = EsaPro och malto = någon av deras kolhydrater, typ.

Jimmymardberg
2008-02-02, 11:23
okej, tack för svaret. Amatör som jag är så vet jag dock inte om jag skall ta "Fast carbs" eller "Slow carbs". "/

King Grub
2008-02-02, 11:25
Fast. Sloow är fruktos, som inte går till musklerna på ett bra sätt.

Jimmymardberg
2008-02-02, 11:47
Fint, hur länge räcker en sån där påse? Esa pron ser man ungefär hur många portioner och dagar det är. Hur vet man det med kolhydraterna? Säg Fast carbs påsen...

mvh