handdator

Visa fullständig version : Hur får jag bort min "slapphud" från magen?


metalie
2008-01-31, 11:55
Hej!
Behöver lite hjälp från erfarna/experter, för jag har inte riktigt fått klart för mig, hur jag ska gå till väga, så jag verkligen märker resultat. Så vänder mig till denna sida och försöker få svar här :)

Är 18 år
165 cm lång
Vikt i Lördags 56,6 kg
__________________________

Har slapphud/otränad hud precis ovanför och under naveln, men mest ovanför naveln. Ligger och "hänger" ner lite så naveln inte blir helt öppen.
Vill det ska BORT.
Försökt med olika träningsformer. Promenader, cykling, sit-ups m.m, men har aldrig märkt direkt skillnad. Trots att jag då även försökt tänka på mitt kaloriintag/dag, för att kunna gå ner i vikt och framför allt nu i början bränna bort fettet.

Så min fråga blir; vad ska jag göra för att få bort "slapphuden" på magen?!?! För det jobbigaste är huden ovanför naveln, den liksom "hänger "över naveln, så min navel inte syns sådär snyggt som på andra.

Bild på magen -http://static.pici.se/pictures/COONiqfNl.jpg

Inmate
2008-01-31, 12:11
Om du menar det lilla vecket med skinn som ligger precis ovanför naveln, så tror jag inte du kan göra mycket annat än att operera bort det, för det har väl inget med din vikt att göra utan beror nog snarare på hur du är skapt. Vissa har ju runda hål och vissa har knoppar och vissa har veck. Jag tycker att du har en fin navel. Varför ändra på den?

Om du vill gå ner in underhudsfett handlar det ju, som i så många andra sökbara trådar, om att konsumera färre kalorier än du förbränner.

metalie
2008-01-31, 12:13
Om du menar det lilla vecket med skinn som ligger precis ovanför naveln, så tror jag inte du kan göra mycket annat än att operera bort det, för det har väl inget med din vikt att göra utan beror nog snarare på hur du är skapt. Vissa har ju runda hål och vissa har knoppar och vissa har veck. Jag tycker att du har en fin navel. Varför ändra på den?

Om du vill gå ner in underhudsfett handlar det ju, som i så många andra sökbara trådar, om att konsumera färre kalorier än du förbränner.

Hm, sant.

Men det som jag vill få bort om man säger så, är ju som sagt; fettet man ser ligger på övre magdelen. Känns som om ingen träningsform hjälper, då jag både testat med cykling, promenad och sit-ups m.m

Inmate
2008-01-31, 12:39
OK, men då är det nog bara träning med koll på kaloriintaget som gäller.
Du skriver inget om hur mycket du promenerat eller cyklat. Kanske har du givit upp för snabbt? Kolla deff-guiden längst upp så kan du lära dig mer om hur du kan göra.

The Rebel
2008-01-31, 15:32
Hur länge har du haft den här slappa huden? Huden hos unga människor är nämligen ganska anpassningsbar, även om det kan ta lång tid, uppemot två år, för huden att dra ihop sig.

metalie
2008-02-01, 16:00
Hur länge har du haft den här slappa huden? Huden hos unga människor är nämligen ganska anpassningsbar, även om det kan ta lång tid, uppemot två år, för huden att dra ihop sig.

Hm, har nog haft den sådär i ett antal år nu ja, sedan innan tonåren kanske.

Börjat träna rejält med magen; via sit-ups, benlyft och rygglyft, det verkar ha hjälp lite iaf, då jag märkt magen stramat ihop sig bättre efter 1 veckas prövotid nu.

Torwald
2008-02-02, 13:36
Hm, har nog haft den sådär i ett antal år nu ja, sedan innan tonåren kanske.

Börjat träna rejält med magen; via sit-ups, benlyft och rygglyft, det verkar ha hjälp lite iaf, då jag märkt magen stramat ihop sig bättre efter 1 veckas prövotid nu.

Det känns som att det beror främst på att magmuskulaturen är lite svullen efter träningspassen, om du inte helt enkelt har gått ner i vikt senaste veckan. Att magen skulle strama upp sig på något permanent vis efter en veckas sit-ups har jag ganska svårt att tro faktiskt.

metalie
2008-02-02, 21:52
Det känns som att det beror främst på att magmuskulaturen är lite svullen efter träningspassen, om du inte helt enkelt har gått ner i vikt senaste veckan. Att magen skulle strama upp sig på något permanent vis efter en veckas sit-ups har jag ganska svårt att tro faktiskt.

Alltså, magen har sett ut sådandär, sedan många år tillbaks ju. Det är inget som kommit efter det jag börjat att träna med sit-ups etc.
Nej, det fattar väl jag också.. men iaf borde man märka resultat efter någon månad eller så.

King Grub
2008-02-02, 21:56
Resultat av vad? :) Träningen påverkar inte huden.

metalie
2008-02-02, 22:14
Resultat av vad? :) Träningen påverkar inte huden.

NEj, men alltså så att jag får den mer "uppstramad" musklerna eller vad det nu ska vara.

Ingen har ju svarat än på vad jag kan göra för att få bort "bullen" ovanför naveln.

tobbo
2008-02-02, 22:21
Mer muskler och mindre fett ser ut att vara lösningen.(?)

King Grub
2008-02-02, 22:23
Ja du, är det fett "bullen" består av, är det äta mindre, röra på sig mer, eller en kombination av dom två sakerna som gäller.

Huden kan du inte göra något åt; den följer med en ev viktminskning - du har inte bristningar eller överskottshud att tala om.

Obs att du ser helt normal ut; det är inget överviktigt eller konstigt med "bullen".

Mushan
2008-02-02, 23:05
Inget fel på den. Men om du vill få bort "Bullen" får du ligga på kaloriunderskott helt enkelt..

metalie
2008-02-03, 08:40
Ja du, är det fett "bullen" består av, är det äta mindre, röra på sig mer, eller en kombination av dom två sakerna som gäller.

Huden kan du inte göra något åt; den följer med en ev viktminskning - du har inte bristningar eller överskottshud att tala om.

Obs att du ser helt normal ut; det är inget överviktigt eller konstigt med "bullen".

Mjo. FÖrsöker så gott jag kan nu med rätt mycket träning och kcal underskott. Försöker ligga runt 1000-1500 kcal/dag.

Midjemått innan; 71 cm
Höftmått innan; 81 cm

Midjemått nu; 66
Höftmått nu; 79

Tabbe
2008-02-03, 09:24
Mjo. FÖrsöker så gott jag kan nu med rätt mycket träning och kcal underskott. Försöker ligga runt 1000-1500 kcal/dag.

Midjemått innan; 71 cm
Höftmått innan; 81 cm

Midjemått nu; 66
Höftmått nu; 79

Testa ligga still i vikt några dagar och se vad som händer om du bantar brukar magen bli lite slapp och även huden.

metalie
2008-02-03, 09:55
Testa ligga still i vikt några dagar och se vad som händer om du bantar brukar magen bli lite slapp och även huden.

Alltså jag bantar inte.. /vill inte gå ner i vikt. Utan träna upp magen, så den blir fastare och övriga kroppen. Därav kan jag inte kolla på vågen, utan måste gå istället efter mått.

metalie
2008-02-28, 22:12
Nu senaste dagarna har jag blivit enormt deprimerad.
Tränat på bra och duktigt och magen har väl hållt sig i gott trim.
Har märkt stor skillnad, DOCK INTE på den "fettbullen" som syns på bilden, i början av tråden. Utan fettet har endast minskat på baksidan av mig, alltså ryggen. Blir så himla ledsen, då jag verkligen vill få bort fettet som är ovanför naveln och inte på andra ställen.
Har ju försökt med allt.
Springa, gått, sit-ups, cykling.. ALLT ju.
Men inte ett skit händer med "slapphuden" ovanför naveln.
Över 2 mån sedan nu som jag började och ingen skillnad...

Har gått så långt att jag tom gråter nu ikväll, efter jag såg magen i spegeln :(

King Grub
2008-02-28, 22:17
Var du minskar mest i fett är betingat av gener och status och är inget du direkt kan påverka. Problemområden "släpper" ofta sist, och man får ofta acceptera en avmagring på andra ställen först.

fonzie
2008-02-28, 23:27
Du har skitsnygg mage ju. Jag ser ingen "bulle" eller lös hud? :confused:

Liliaceae
2008-02-28, 23:36
Jag håller med Fonzie, jag förstår inte vad ni pratar om? Min syn är sjukt skarp, ändå kan jag inte se varken slapp hud eller någon "bulle".
Hade jag haft din platta mage hade jag varit galet stolt och sprungit runt naken och gjort segertecknet hela dagarna.

God natt

metalie
2008-02-29, 00:49
Du har skitsnygg mage ju. Jag ser ingen "bulle" eller lös hud? :confused:

Tycker inte jag alls.. kan inte se det isf.

Ja, lösa huden eller vad jag nu ska kalla det, är ju precis ovanför naveln?
Den "tynger ner" naveln... inte sådär öppen och fin :(

Durre
2008-02-29, 01:38
Tycker inte jag alls.. kan inte se det isf.

Ja, lösa huden eller vad jag nu ska kalla det, är ju precis ovanför naveln?
Den "tynger ner" naveln... inte sådär öppen och fin :(
Naveln verkar störa dig, den är lite oval och fin istället, låter som att du överanalyserar dig, somsagt det ser bra ut! verkligen! :)

Morty
2008-02-29, 02:16
Nu senaste dagarna har jag blivit enormt deprimerad.
Tränat på bra och duktigt och magen har väl hållt sig i gott trim.
Har märkt stor skillnad, DOCK INTE på den "fettbullen" som syns på bilden, i början av tråden. Utan fettet har endast minskat på baksidan av mig, alltså ryggen. Blir så himla ledsen, då jag verkligen vill få bort fettet som är ovanför naveln och inte på andra ställen.
Har ju försökt med allt.
Springa, gått, sit-ups, cykling.. ALLT ju.
Men inte ett skit händer med "slapphuden" ovanför naveln.
Över 2 mån sedan nu som jag började och ingen skillnad...

Har gått så långt att jag tom gråter nu ikväll, efter jag såg magen i spegeln :(

Ja, det är lite deppande när deffar (en deff, flera deffar?) går långsamt. Men ännu är det bara februari och det finns gott om tid att bli smal på. Dessutom är du redan smal.

Mega_man1000
2008-02-29, 12:27
gråt inte! Rom byggdes inte på en dag;)

metalie
2008-02-29, 12:56
Naveln verkar störa dig, den är lite oval och fin istället, låter som att du överanalyserar dig, somsagt det ser bra ut! verkligen! :)

Hehe tack.. antagligen är det genetiskt, att jag har en "oval" navel :(
men men.. lite tajtare kanske skulle inte skada..

larkan
2008-02-29, 16:46
Hehe tack.. antagligen är det genetiskt, att jag har en "oval" navel :(
men men.. lite tajtare kanske skulle inte skada..

Rätt träning, rätt kost och motivation kommer du långt med. Träna mage och cardio övningar så ska du se om ett tag att de händer grejjer!

metalie
2008-03-06, 00:33
uscha, har sett en massa kort nu på snygga platta magar.
hur fasen ska jag kunna då en sådan!?
ser man resultat, om man enbart gör sit-ups ca 100 st/dag?

Eddie Vedder
2008-03-06, 06:16
uscha, har sett en massa kort nu på snygga platta magar.
hur fasen ska jag kunna då en sådan!?
ser man resultat, om man enbart gör sit-ups ca 100 st/dag?

Det känns som du inte läser ett enda inlägg utan bara skriver samma sak om och om igen för att få höra det du vill höra. Det där har ju redan tagits upp genom hela tråden så det svaret har du ju fått. Att du sedan vägrar ta till dig att inget är fel på din mage beror antingen på en helt förvriden bild av din kropp alternativt att du bara vill höra att det ser bra ut. Vilket det gör.

Du är inte fet. Punkt. Din kropp är alldeles normal och ser jättebra ut.:)

zowie
2008-03-06, 10:15
jag kan inte heller se en bulk mage eller lös hud eller liknande. men jag kan förstå att det reta dig. då skulle se min mage, den hänger och jag är vaken överviktigt eller otränad.
om jag hade din mage jag skulle vara den lyckligaste människa på jorden och skulle verkligen slappnar av för att min mage är störande dygnet runt och behärska mitt liv.

metalie
2008-03-06, 12:39
Det känns som du inte läser ett enda inlägg utan bara skriver samma sak om och om igen för att få höra det du vill höra. Det där har ju redan tagits upp genom hela tråden så det svaret har du ju fått. Att du sedan vägrar ta till dig att inget är fel på din mage beror antingen på en helt förvriden bild av din kropp alternativt att du bara vill höra att det ser bra ut. Vilket det gör.

Du är inte fet. Punkt. Din kropp är alldeles normal och ser jättebra ut.:)

fet är jag inte nej :P men stör mig otroligt på "bullen" ovanför naveln
men jag vet inte... verkar inte få bort den hur jag än gör.

Torwald
2008-03-06, 14:26
Du har inte maggnip eller så? Jag tänkte bara att, om det verkligen är en bulle som du säger, och den "känns" och inte bara "syns" så hade jag kanske kollat upp det, om jag var du.

Om det bara är fett så är det klart att du får bort den om du går ner i vikt. Kroppen är inte dummare än att du tappar fett istället för organ, när du svälter. Observera att jag inte rekommenderar svält :P

zowie
2008-03-06, 16:00
metalie, kanske du måste har lite tålamod!
du är väldigt snygg och alla har sina problemområde eller en individuell del.
det kommer att gå bra!

Sniggel
2008-03-06, 21:02
Mer muskler och mindre fett ser ut att vara lösningen.(?)

+1

Om det nu verkligen är så viktigt för dig att få plattare mage (och få bort bullen) så måste du göra dig av med ännu mer fett och få mer muskler. Ett lite längre projekt förmodligen.
Som tidigare nämnts så kan man inte påverka var fett tas ifrån när man går ner i vikt så man får acceptera avmagring på andra ställen först. Risken finns att det behövs en ganska stor avmagring för att bullen ska försvinna just för att du är genetiskt betingad att spara fett där. Frågan är om det är värt (eller sunt) att gå ner så mycket för en sådan liten detalj.

RanShi
2008-03-08, 17:15
Jag tycker det ser väldigt bra ut redan nu.

Gråt för att människor som vill vara lika smala och i form som du är,i stället ;D

Lycka till med att nå ditt mål, men se till att må bra under tiden också.