handdator

Visa fullständig version : axeltrubbel


vesterberg
2008-01-31, 11:21
sedan någon vecka tillbaka har jag haft lite ont i ena axeln, det har dock inte påverkat träningen så jag har kört på som vanligt. igår när jag vaknade gjorde det däremot riktigt ont, så även idag.

känns lite i princip hela tiden, men att hålla armen ungefär som när man gör militärpressar, och även försöka få armen längre bak, gör riktigt ont, oavsett vilken höjd jag håller armen i.

det jag har förändrat i axelträningen senaste tiden är att minska träningen av framsida axlar och lägga mer krut på baksidan. med jag tror inte det kan vara det som har orsakat det här när det gör ont typ mitt i axeln, känns som att det är precis i leden.

vad kan det vara?

grimfish
2008-01-31, 18:36
Det kan mycket väl vara dina ändringar i träningen som har gjort att du har ont. Det kan rimligen röra sig om infraspinatus eller subscapularis. Vila från de övningar som gör ont att utföra. Om smärtan inte är borta inom en vecka bör du i första hand helst vända dig till en idrottskademottagning, och om du skulle har långt till en sådan kan du vända dig till en naprapat eller idrottsintresseserad sjukgymnast.

vesterberg
2008-02-04, 02:42
tror jag har kommit på vad som kan orsaka skiten... hade försvunnit helt och hållet idag, men när jag körde bröst slängde jag in tre set cc-flyes, och då kände jag ganska snabbt att det började ta emot i axlarna. det gör det fortfarande, känns likadant som för några dagar sen.
men vad kan det bero på? är jag för stel, för svag i någon del av axeln, utför jag övningen fel eller vad? försökte göra i lite olika vinklar, och variera hur långt bak jag gick med armarna med det var inte stor skillnad på känslan.

_Ekman_
2008-02-04, 02:54
sedan någon vecka tillbaka har jag haft lite ont i ena axeln, det har dock inte påverkat träningen så jag har kört på som vanligt. igår när jag vaknade gjorde det däremot riktigt ont, så även idag.

känns lite i princip hela tiden, men att hålla armen ungefär som när man gör militärpressar, och även försöka få armen längre bak, gör riktigt ont, oavsett vilken höjd jag håller armen i.

det jag har förändrat i axelträningen senaste tiden är att minska träningen av framsida axlar och lägga mer krut på baksidan. med jag tror inte det kan vara det som har orsakat det här när det gör ont typ mitt i axeln, känns som att det är precis i leden.

vad kan det vara?

Låter exakt som ja hade. sjukgymnasten sa att ja antagligen klämt Supraspinatus. ja va borta från träningen 3 månader pga detta =( känner bara av det mycket lite.. o sluta med militärpress. den är ond