handdator

Visa fullständig version : Gymmen försvinner


Nizze_
2008-01-30, 18:14
*gah!* Håller att gymmen på att försvinna? .. Dom riktiga gymmen försvinner och istället poppar det upp feta träningscenter som näranog aldrig har en bra gymmdel.

Jag vill Lyfta skrot inte mer eller mindre vara tvungen att träna på ett ställe (Vilket jag är nu) dit folk går för att få "en helhetsupplevelse för sin fysiska hälsa" eller som många tycks göra bara visauppsig och köra lite cirkelträning.

Ne nu har jag inte tid att skriva om hur tråkigt jag tycker det är att dom riktiga gymmen inte längre kan ha öppet när dom stora träningskedjorna trängersig in. För nu skall jag gå och ställa mig i kö till maskinen som tränar inrenedre delen av triceps med dom andra beach '2008 grabbarna.

Chipp hej.

tp_88
2008-01-30, 18:16
Nåja, bor man i Göteborg så finns det nog i princip ett (eller flera) gym som passar alla.

Gpajpen
2008-01-30, 18:17
2001 ringde och...

Scratch89
2008-01-30, 18:17
OK om du bodde i en liten stad där Friskis och Svettis har konkurrerat ut allt. Men du är fullt medveten om att du bor i en stad där Life, City Gym, Fysiken, Exhale osv existerar, va? Alla är de bra gym, där tunga lyft är accepterade (vissa t.o.m applåderade). Var bor du, och var tränar du?

TCOG
2008-01-30, 18:23
Om jag hade varit i gymbranschen hade jag gjort EXAKT samma sak, finns inga pengar i hardcore-gym, tyvärr. Sätt dig i deras sits hade du ett gym skulle väl du inte göra det till ett "hardcore"-gym liksom, money talks.

Scratch89
2008-01-30, 18:28
Om jag hade varit i gymbranschen hade jag gjort EXAKT samma sak, finns inga pengar i hardcore-gym, tyvärr. Sätt dig i deras sits hade du ett gym skulle väl du inte göra det till ett "hardcore"-gym liksom, money talks.

+18000.

petersson
2008-01-30, 18:30
träna där styrkelyftarna och tyngdlyftarna tränar i göteborg då!

Nizze_
2008-01-30, 18:46
Jag tränar i Mölndal där det tidigare fans 2st bra gym. Jo jag är medveten att dessa gym fins i min stad. Men det är lika tråkigt att det försvinner bra gym fördet.



OK om du bodde i en liten stad där Friskis och Svettis har konkurrerat ut allt. Men du är fullt medveten om att du bor i en stad där Life, City Gym, Fysiken, Exhale osv existerar, va? Alla är de bra gym, där tunga lyft är accepterade (vissa t.o.m applåderade). Var bor du, och var tränar du?

Nizze_
2008-01-30, 18:48
Klart att jag skulle göra det om pengar var det viktigaste. Men nu var det ju att det är tråkigt att det är så som var poängen.

Om jag hade varit i gymbranschen hade jag gjort EXAKT samma sak, finns inga pengar i hardcore-gym, tyvärr. Sätt dig i deras sits hade du ett gym skulle väl du inte göra det till ett "hardcore"-gym liksom, money talks.

myggan
2008-01-30, 18:58
Jag antar att du syftar på royal som har bytt ägare ett antal gånger och till slut fick stänga igen helt? Det är väl ett ganska bra bevis på att det är svårt att gå runt om man endast riktar in sig på målgruppen som vill lyfta tungt skrot och inget annat.
Om du bor i mölndal kan du ju träna på sportlife i Almedal. Där har dom ju i alla fall riktigt bra maskiner, och det mesta man behöver och en relativt stor avdelning för fria vikter. Sportlife på Hisingen skall tydligen vara riktigt hardcore också.

Annars är fysiken eller city gym bra.