handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på min träning


Apelsinen
2008-01-30, 15:59
Tja!
Jag skulle vilja att ni tyckte och tänkte på hur jag tränar om jag övertränar osv.

Ålder: 17
Vikt: 62kg
Längd: 176cm
Äter rejält och bra/nyttigt.
Har varit aktiv hela livet, gymmat i två år till och från.
Tränar intensivt när det väl är träning!

Måndag: Gym (Axlar, Biceps, Underarmar), löpning 30min

Tisdag: Löpning 30min, Gym (ben, rygg, mage) Obs. Händer att jag springer dessa 30 min som "uppvärmning" på gymmet.

Onsdag: Thaiboxning på klubben

Torsdag: Morgonträning thaiboxning, löpning 30 min

Fredag: Gym (Bröst, triceps, nacke)

Lördag: Vila

Söndag: Thaiboxning på klubben

På gymmet kör jag för det mesta högrep då det ger smidigare muskler till thaiboxningen. Sant? Eller räcker det att köra tungt o stretcha ordentligt för att behålla rörligheten?

Hur hade det sett ut om ett thaiboxningspass till skulle komma in? Kanske har möjligheten att avancera en grupp^^

På vår/sommar/höst försvinner en gymsplit o kör då istället 2 helkropp. Lägger då till motocrossträning 2gr veckan.

Tacksam för snabba seriösa svar!
MVH
Johan!

raQblad
2008-01-30, 17:29
Tja!
Jag skulle vilja att ni tyckte och tänkte på hur jag tränar om jag övertränar osv.

Ålder: 17
Vikt: 62kg
Längd: 176cm
Äter rejält och bra/nyttigt.
Har varit aktiv hela livet, gymmat i två år till och från.
Tränar intensivt när det väl är träning!

Måndag: Gym (Axlar, Biceps, Underarmar), löpning 30min

Tisdag: Löpning 30min, Gym (ben, rygg, mage) Obs. Händer att jag springer dessa 30 min som "uppvärmning" på gymmet.

Onsdag: Thaiboxning på klubben

Torsdag: Morgonträning thaiboxning, löpning 30 min

Fredag: Gym (Bröst, triceps, nacke)

Lördag: Vila

Söndag: Thaiboxning på klubben

På gymmet kör jag för det mesta högrep då det ger smidigare muskler till thaiboxningen. Sant? Eller räcker det att köra tungt o stretcha ordentligt för att behålla rörligheten?

Hur hade det sett ut om ett thaiboxningspass till skulle komma in? Kanske har möjligheten att avancera en grupp^^

På vår/sommar/höst försvinner en gymsplit o kör då istället 2 helkropp. Lägger då till motocrossträning 2gr veckan.

Tacksam för snabba seriösa svar!
MVH
Johan!

Du vilar en dag i veckan. Hur tror du själv att det hade sett ut om du stoppade in ett pass till?

Apelsinen
2008-01-30, 17:53
Kommer fortfarande ha kvar en dags vila. Dock ett pass till en annan dag bara...

Jag tränar även för att det är jäkligt roligt, inte för å bli så värst stor etc.
Dock undrar jag om den träning jag gör är för mycket, så det blir "farligt" eller att muskler rent av bryts ner mer...


Dock undrar jag en sak, hur kan thailändarna träna 2gr om dagen 7 dagar i veckan? I MuayThai då! :p

MVH
Johan

Apelsinen
2008-01-30, 18:07
Tror ni att ett alternativ skulle kunna vara att gå ner till endast 1 helkroppspass i veckan? Vill bli lite större, men satsar ändå på thaiboxningen och motocrossen.

Alltså köra

Måndag: Vila (ev löpning)

Tisdag: Löpning 30min, Gym Helkropp

Onsdag: Thaiboxning på klubben

Torsdag: Morgonträning thaiboxning, löpning 30 min

Fredag: Vila

Lördag: Vila

Söndag: Thaiboxning på klubben

Tränar även för ett 1milslopp i maj!
Så vill gärna hålla igång med den delen av träningen också!
MVH
Johan