handdator

Visa fullständig version : Längdskidåkare här?


Maharadja
2008-01-30, 14:47
Om några dagar kommer nya skating-skidorna! Längtar till vårvädret när man kan ta skidorna ut till skärgården på riktiga långturer! Fler här som åker längdskidor? Isåfall,har ni det som komplement till övrig träning, endast skidåkning eller spontant då o då för nöjes skull? :)

King Grub
2008-01-30, 15:08
Jag skulle gärna vilja, men det finns ju aldrig någon snö här nuförtiden.

machine gun
2008-01-30, 15:09
Pga brist på snö, åker jag betydligt mer sällan än jag skulle vilja. Blir mest om man har möjlighet att åka norrut några dagar. Ska till Åre nästa vecka, då hoppas jag att det blir några vändor i spåren :)

JJ
2008-01-30, 15:12
Jag skulle gärna vilja, men det finns ju aldrig någon snö här nuförtiden.

Samma här. Tragiskt.

machine gun
2008-01-30, 15:19
På söndag skulle Värmdöloppet (30/50 km) gått av stapeln, men det är 5 plusgrader och påskliljorna är på väg upp i rabatterna, så det är ju bara att glömma *cry*

JJ
2008-01-30, 15:28
På söndag skulle Värmdöloppet (30/50 km) gått av stapeln, men det är 5 plusgrader och påskliljorna är på väg upp i rabatterna, så det är ju bara att glömma *cry*

Ja, hade faktiskt tänkt åka det. Nu ångrar man ju typ att man tog upp båten, hade kunnat ha den i året runt.

machine gun
2008-01-30, 15:30
Ja, hade faktiskt tänkt åka det. Nu ångrar man ju typ att man tog upp båten, hade kunnat ha den i året runt.

Jag hade också tänkt åka det. Nu får man väl ta en sväng med bågen istället...

spange
2008-01-30, 15:32
jag åker när det finns snö, åkte mkt för några år sen (ett par mil om dagen iaf.) nu har jag det varken som komplement eller huvudgren, utan det är bara ett måste för att jag ska må bra, kan helt enkelt inte se snö utan att få en grym lust att åka skidor, ett nypreparerat fristilsspår är kärlek.

Börje H
2008-01-30, 15:41
Om några dagar kommer nya skating-skidorna! Längtar till vårvädret när man kan ta skidorna ut till skärgården på riktiga långturer!

Brukar inte bli mer spännande än ett par turer till Gråsjälören de vårhelger man inte är ute och kör "motordriva skidor". För inte alltför många år sedan var dock en helt annan frekvens på skidåkningen.

lectris
2008-01-30, 16:07
åker gärna både längdskidor och längdskridskor. dock kan jag ju inte göra något av det pga avsaknaden av minusgrader... :( förra året fick jag iaf åka längdskridskor två, tre gånger.