handdator

Visa fullständig version : Intag och Uttag - Querer 2008


Querer
2008-01-30, 12:54
Japp. Dags att börja på allvar :hbang:

Mat idag:
8.30 Frukost: 1 macka med mjukost och paprika, 2 dl fil (3%) med 1 banan och musli, 1 koppte
12.00 Mellis: Kopp kaffe, 1 äpple, rågkex med mjukost

Be back!

Querer
2008-01-30, 14:42
Alltså. Jag fattar inte. Går det inte att fortsätta på samma man har skrivit på tidigare pådagen??

Hur som helst.

Hemkommer från gymmet.

Uppvärmning: 12 minuter trampmaskin. Brukar springa men med många trasiga rullband så var det kö.

No laughing now

Marklyft:
35,8 kg 42 st
Hade mest ont i händerna.

Bänkpress:
26,1 kg 14 st
Svårt. Jag gjorde i smithmaskin eftersom den vanliga var upptagen. Har svårt med tekniken i den. Gillar inte att stången sitter fast i sidled.

Bicepscurl:
7 kg 13 st
Shit vad svag jag blivit i dessa muskler. Har ärligt talet inte tränat dem så mycket på sista... :em: året.

Benpress:
70 kg 46 st
Här vet jag att jag brukar köra på 70 kg. Fast typ 10st 3 ggr. Undrar varför jag har hållt på med det?? Måste på en markant höjning.


Efter detta så lekte jag lite. Körde lite olika lastdrag och negativa chins. Vill ju lära mig göra chins. Körde lite magdödarövningar också. Är alltid kul att roa sig med :Virro

Maten är på G. Blir grillad kyckling med ungsbakade rotfrukter och keso =).

Querer
2008-01-31, 09:50
träningsvero i övre rygg.. ajajajaj.. som sagt.. lastdrag är inget jag gjort förut, inte negativa chins heller.. tror att jag typ aldrig har tränat dessa muskler.. kan ju knappt röra mig :cryout:

dyxeldoff
2008-02-03, 17:06
*flex* i morgon börjar det *flex*

dyxeldoff
2008-02-04, 23:43
?????

Querer
2008-02-05, 09:47
Krängel med internet. Men här kommer gårdagens träning (måndag)

Knäböj (smithmaskin)
40kg * 7 - tungt
40kg * 7 - för tungt, svårt att göra rätt tekniskt så jag tog bort 5 kg.
35kg * 7 - kändes bättre, men fortfarande tungt, jobbigt, skulle orka några till
35kg * 7 - skulle kunna två kanske tre till (eller flera med viljan)

Lite krångel med tekniken. Men det gör inget att man gör dem långsamt va??

Benpress
100kg * 10, 4 set
Inte alls van med den vikten på benpress. Fick snabbt mjölksyra men körde på ändå. Kändes väldigt mycket i musklerna vid knäna.

Crunches i maskin
25kg * 12, 4 set

Har aldrig gillat denna maskin. Tycker den känns konstig. Men brukar köra den ibland ändå. Finns inte någon annan att köra mage i på mitt gym. Denna är väldigt tråkig. Kanske du har något tips på magövning??

Frukost idag: 2 knäckemackor. 2 ägg (ett helt, en vita), Gröt på 1 dl havregryn.

dyxeldoff
2008-02-05, 12:24
ser riktigt bra ut!
frågan är om du kann gå idag =)
knäböjen blir snabbt lättare ska du se
har du någon som kan passa dig när du kör böjen så du inte gör dig illa?

Querer
2008-02-05, 13:42
Bänkpress
3o kg * 7 rep, 4 set
Inga problem alls. Förutom lite med balansen på stången. Går det lika bra att göra den i smithmaskinen?

Decline
Fattade inte riktigt hur jag skulle göra. Så det blev troligtvis fel övning. Men jag körde sittande med 45% lutning i smithmaskin.
25 kg * 7 rep - orka ej alla
20 kg * 7 rep - tungt men det gick
20 kg * 7 rep - ännu tyngre men skam den som ger sig
20 kg * 7 rep - nog det värsta jag har varit med om i träna brösten väg. faan vad tungt

Flyes
7 kg * 7 rep - tror det var lagom, skulle orka flera
7 kg * 7 rep - börjar bli för tungt, sänker ett kg för att få tekniken rätt och inte svanka.
6 kg * 7 rep - mycket bättre
6 kg * 7 rep - bra

Triceps i lastdrag
25 kg * 7 rep, 3 set
Denna brukar jag köra med 25 kg på 12-15 rep i 3 set

Omvända Triceps i lastdrag (aldrag gjort förut)
15 kg * 7 rep - lätt
15 kg * 7 rep - lätt
20 kg * 7 rep - lagom tror jag, kanske kan öka 5 till och ändå orka

Tycker det var svårt att hålla emot i denna. Men det är ju bara tekniken som måste övas upp lite. Men rolig var den.

Träningsverk *flex*

Querer
2008-02-05, 13:54
Några frågor om morgondagens övningar.

Bic i lastdrag har jag inte en aning om vad det är. Inte enhandsdrag i cabelx snett heller.

Annars förstår jag resten *whistle* .

dyxeldoff
2008-02-05, 18:32
Några frågor om morgondagens övningar.

Bic i lastdrag har jag inte en aning om vad det är. Inte enhandsdrag i cabelx snett heller.

Annars förstår jag resten *whistle* .

jag tor det fins både decline bäng och bic i lastdrag på filen med övingar jag skickade (rödda gubbar)
koppla upp i morgon 11 halv tolv så kan jag skicka bilder och förklara på msn

ja du gjorde fel på decline. men nästan rätt jag villa bara att du skulle luta åt andra hållet
alltså huvud delen lägst. det gör du lättast att lägga en träpall eller 3 st viktskivor under änd delen på bänken 25-30 graders lutning räcker

och detta är lättare än lutningen åt det hållet du körde så på decline kan du nog klara av 25 kg och kör den i vanlig bänk. det kan vara lite vingligt men då tränar du lite kringliggade muskler som parerar och balanserar. när tekniken sitter om ett par pass går det mycket lättare:thumbup:

den du körde tar mer på övredelen av bröst muskeln och den jag menade tar på nedre.

den du körde tar tyvär rätt mycket på axlarna och dom ska du ju köra i övermorgon.

annars ser det ju ut att gå fin fint:)

Querer
2008-02-06, 15:28
Konc.curl
7 kg * 7 sista tung på höger
7 kg * 7 sista tung både höger och vänster
7 kg * 7 de två sista är seeeeeega

Hammer curl
7 kg * 7 tungt
7 kg * 7 snabb vila, knappt jag orkade den sista men det gick.
7 kg * 7 tungt men det gick

men varken andfådd eller svettig. den är bara seeeg.

Bic i lastdrag
20 kg * 7
20 kg * 7
20 kg * 7

Gick la hyffsat. Bättre teknik kommer nog. Skulle gå med 25 kg men satsade på tekniken istället. Vill ju inte göra fel.

Enhandsdrag
25 kg * 7 var för lätt
27,5 kg * 7 lagom
27,5 kg * 7 kändes bra

Rolig övning. Gick bra.

Breda uppdragningar
25 kg * 7 bra
25 kg * 7 tungt på sista
25 kg * 7 tungt på sista men skulle orka 3-4 till.

Denna maskinen är sjukt seg. Orkade inte ta på 30.

dyxeldoff
2008-02-06, 18:00
Konc.curl
7 kg * 7 sista tung på höger
7 kg * 7 sista tung både höger och vänster
7 kg * 7 de två sista är seeeeeega



Denna maskinen är sjukt seg. Orkade inte ta på 30.

på curlsen både haer och vanlig blir det nog samma vikt under medeltunga


breda uppdragningar är tyngre än vanliga
men med din bic träning och ving träning kommer du att kunna göra uppdragningar i sinnom tid

bra jobbat :thumbup:
får se hur dina muskelfästen vid biceps mår i morgon ^^

Querer
2008-02-07, 19:56
Militärpress
7 kg:s hantlar * 7 rep. Kändes lite lätt. Ökar till 8.
8 kg:s hantlar * 7 rep. Kändes bra.
8 kg:s hantlar * 7 rep. Bra. Sista lagom tungt. Skulle orka några till.

Sidolyft
5 kg * 7 rep. - För tungt. svårt att göra rätt.
4 kg * 7 rep. - Gick bra. tungt men skulle orka flera.
4 kg * 7 rep. - Bra

Framåtlyft
5 kg * 7 rep. - Gick bra.
5 kg * 7 rep. - TUNGT!!! Jobbigt. sänker ett kg till nästa.
4 kg * 7 rep. - kändes mkt bättre.

Enbart lite träningsverk i biceps idag.

Övningar till imorgon. Skoterna vill jag veta vad det är. Annars tror jag att jag förstår.

Jobbar från 8 i morgon så jag kan inte prata då. Hoppas du lyckas förklara skotern ändå.

dyxeldoff
2008-02-07, 21:31
Militärpress
7 kg:s hantlar * 7 rep. Kändes lite lätt. Ökar till 8.
8 kg:s hantlar * 7 rep. Kändes bra.
8 kg:s hantlar * 7 rep. Bra. Sista lagom tungt. Skulle orka några till.

Sidolyft
5 kg * 7 rep. - För tungt. svårt att göra rätt.
4 kg * 7 rep. - Gick bra. tungt men skulle orka flera.
4 kg * 7 rep. - Bra

Framåtlyft
5 kg * 7 rep. - Gick bra.
5 kg * 7 rep. - TUNGT!!! Jobbigt. sänker ett kg till nästa.
4 kg * 7 rep. - kändes mkt bättre.

Enbart lite träningsverk i biceps idag.

Övningar till imorgon. Skoterna vill jag veta vad det är. Annars tror jag att jag förstår.

Jobbar från 8 i morgon så jag kan inte prata då. Hoppas du lyckas förklara skotern ändå.


mycket bra pass ¨

kör rodd med en hand i taget i stället för skotern det tar lika dant. va noga med att ha övrerygg musklerna uträtade i start läga och ordenligt ihopdragna i slut läga många har svårt att få kontakt med denna muskel. så va fokuserad

dyxeldoff
2008-02-08, 01:47
alltså koppla ett enhands hantag till rodden =P

Querer
2008-02-08, 16:47
Please some one.. ge mig kraft eller åtminstone en hård spark i baken så jag flyger iväg till gymmet..

fasiken vad trött jag är..:Virro

dyxeldoff
2008-02-08, 18:30
work!! :whipped:

Querer
2008-02-08, 19:53
Haha.. yes sir!!! Iväg till gymmet blev det. Men trögt gick det. Får la skylla på en stressig dag på jobbet med dubbelarbete. Alltså både kock och servitris. Mycket springande och stressigt. Men vad göras när folk går och blir sjuka.
Hur som helst.

Dagens träning:

Marklyft:
42 kg * 7 - Bra
42 kg * 7 - Bra
42 kg * 7 - Tungt. Andfådd.
42 kg * 7 - Tungt. Räcker med 42 om jag ska göra 4:a set. Slut.

Rygglyft med vikt:
5 kg * 12 rep, 4 set - Tog det lugnt med 5 kilos vikt. Det är vad jag brukar köra med så det kändes bra. Använder skivstångsvikt för jag tycker det är enklare att hålla än hantel så nästa ligger på 10kg. Men ska försöka komma på nåt bra sätt att köra med hantel istället så jag kan öka nåt kilo.

Skotern:
30 kg * 7 rep. - Bra
30 kg * 7 rep. - Bra
30 kg * 7 rep. - Bra höger, tungt vänster.

Om jag gjorde rätt så var det en ganska enkel övning tycker jag. Ska kolla upp nu på internet hur det ser ut. Hann inte riktigt med igår.

Framåtlutande sidolyft: Spelade tydligen ingen roll hur mkt jag försökte memorera hur övningen skulle utföras. Glömde ändå bort det. Eller om det var att jag inte fattade tekniken riktigt. Kändes konstigt så jag gjorde så jag körde den andra du ritade upp. Komemr inte på vad den heter.

12 kg * 10 Bra
12 kg * 10 Bra
12 kg * 10 Något tungt, men inte så farligt. Skulle orka flera.

Så. Det var det. Ska bli skönt med lite vila för kroppen nu. Tror att jag denna vecka har haft träningsverk i varende muskel jag kört. ;) . Men skoj har det varit.

Och som sagt. Träningsverk :hbang:

dyxeldoff
2008-02-08, 23:36
grattis du har klarat det första varvet *flex* *flex*
vila till på måndag nu sedan kör vi ca en 10% ökning på allt och du ska den sista 7an vara supertung på alla set
tror att 10% blir lagomt
vi får ta frammåtlyft på msn
bra jobbat:thumbup:

Querer
2008-02-11, 11:47
Jahapp. Ingen tränins idag inte. Sjuk. Influensa. Typiskt att det ska komma nu. Nu när jag ska jobba för att få min inkomst denna månad. Och nu när jag VILL träna. Känns lite snopet.

Men men.

Hur funkar det nu då?? Om jag ligger sjuk i säg tre dagar ska jag börja om på lätta veckan sen då?? Eller ska jag fortsätta?? Musklerna blir ju alltid lidanade när man får influensa. Inte ätit nåt på 24 timmar.

*gah!* Blir tokig..

Querer
2008-02-14, 10:28
Ja imorgon ska jag iallafall jobba igen. Känner mig bättre idag men inte helt på än. Hur länge ska man vänta sen med att träna? Är det för tidigt att börja på måndag?? Annars tänkte jag det. Men ska jag börja om från början då för 3 kg av mig (om inte mera) har försvunnit. Vägde mig typ en vecka innan jag började prata med dig och träning och sen dess har jag ju ätit mera så det borde nästan vara uppemot 4 kg som har försvunnit :cryout: (ja, ja vägde mig igår morse också bara för att så hur mycket, känns ju att man gått ner på kläder och så).

Jaja,, hur som. En dag till med vilande. Börjar tröttna på att vila nu. Har sovit typ 18 av 24 timmar de senaste 4 dagarna... :em:

Querer
2008-02-19, 19:00
Nu är influensan över och förkylningen på bättringsvägen och oj vad skönt det var att äntligen ¨kunna träna igen. Kroppen skriker av glädje över dagens pass.

Uppvärming: Snabb 10-minuters promenad till gymmet + 4 minuter snabbt på löpbandet.

Bänkpress (ej smithmaskin)
40 kg * 7 rep - PB*flex*
40 kg * 7 rep - Lite vinligt, men OK
40 kg * 7 rep - samma här
40 kg * 7 rep - sista på denna var en riktig pers. men klart jag klarade det *flex*

Flyers
7 kg * 7 rep - OK
7 kg * 7 rep - OK, sista seg
7 kg * 7 rep - Sista seg
7 kg * 7 rep - 2 sista väldigt sega

Knäböj
46 kg * 7 - Knappt att jag orkade. Väldigt andfådd. PB
46 kg * 7 - Sjukt tungt.
36 kg * 7 - Nej, orka inte flera på den vikten. Tog av 5 kg på varje för att kunna fortsätta snabbt.
36 kg * 7 - Bra.

Benlyft med vikt
Första gången på denna övning med vikter så PB.
3 kg på varje ben * 7 rep - Segt och sakta men ej ont.
3 kg på varje ben * 7 rep - Jobbigt.
3 kg på varje ben * 7 rep - Jobbigt.
3 kg på varje ben * 7 rep - As jobbigt.

Haha, va kul det skulle vara att springa med dessa runt benen. Känner sig som en sumobrottare eller nåt :laugh:

Benpress
100 kg * 10 rep - Ajaj. Mjölksyra.
110 kg * 10 rep - Men vem bryr sig, 10 kg till klarade jag. PB
110 kg * 10 rep - TUNGT
Efter ca 2 minuters paus och slagningar på benen försvann mjölksyran. Benen darrar av trötthet men sista setet ska också tas.
110 kg * 10 rep - Otroligt Tungt!!

Triceps i lastdrag
30 kg * 7 rep - No problem.
30 kg * 7 rep - Gick bra.
30 kg * 7 rep - Inte så värst tungt nu heller. Bara lite segt.

Tricpes i lastdrag omvänd

20 kg * 7 rep - Fortfarande svårt med balansen men det gick. Svårt att hålla åt magen så inte ryggen svankar för mkt.
20 kg * 7 rep - Inte så värst tungt. Bara balansen det är fel på.
20 kg * 7 rep - Bra.

Decline Rätt övning denna gång. Frågade.

25 kg * 7 - PBHaha. har ju aldrig gjort övningen förut så det måste ju vara PB. Otroligt trött efter alla övningar så detta var segt.
25 kg * 7 - Mycket segt. Knappt att jag orkade sista.
25 kg * 7 - Dessa sju var enbart på ren vilja. Fattar inte själv vart orken kom ifrån.

Ja som du ser tog jag både gårdagens och dagens pass idag. Hoppas det gick bra. Vill ju ligga rätt till så jag hinner med innan fredag. Eftersom jag jobbar i helgen å inte kan träna då. Körde dessutom mellan veckan. Tyckte det kändes bra.
Kul att kunna skriva PB på vissa. :hbang:

dyxeldoff
2008-02-19, 20:22
mycket imponerande
speciellt benpressen och bänkpressen.
benpressen är en fantastisk maskin man kan ta ut sig så fruktansvärt mycket ^^
mycket bra jobbat

Querer
2008-02-20, 17:58
Dagens gymdos

Hammer curl
8 kg * 7 rep - Långsamma. Tungt.
8 kg * 7 rep - Sista på vilja. Mycket tungt.
8 kg * 7 rep - Känns liksom inte aj ont utan vara tungt i musklerna.

Bic i lastdrag
22,5 kg * 7 - Ok
22,5 kg * 7 - Ok
22,5 kg * 7 - Ok, ingen större ansträning. Tekniken kändes bättre denna gång.

Koncentrationscurl
8 kg * 7 rep - As tungt.
8 kg * 7 rep - Hjälpte till lite på de två sista på varje arm. Segt som bara den.
7 kg * 7 rep - Provade ett set till med 8kg men det gick bara inte. Trots längre vila innan. Så det fick bli 7 kg istället.

Enhandsdrag
30 kg * 7 - Kändes bra.
30 kg * 7 - Bra.
30 kg * 7 - Sista var tunga.

Breda uppdragningar
27,5 kg * 7 - Tungt rakt igenom på denna.
27,5 kg * 7 - Hatar denna maskin.
27,5 kg * 7 - Verkligen hatar. Den är sååååå seg.

Det var dagens det. Trött som bara den i kroppen efter ganska mkt spring i jobbet idag. Nu ska jag vila heeeelllla långa kvällen.

Querer
2008-02-21, 19:40
Tröttsam dag. Inget kul Mycket folk på gymmet.

Tycker inte om att bara ha tre övningar på en dag. Känns som så lite.

Sidolyft
5 kg * 7 - Ok
5 kg * 7 - Ok
4 kg * 7 - Sjukt segt. Orkade absolut inte 5 kg.
5 kg * 7 - Vart stående i lite småprat så det var lite längre vila. Tänkte att då faan orkar jag 5 kg igen. Men sista var trög den.

Framåtlyft
4 kg * 7 - 5 kg går inte alls i denna övning för mig än. Svankar som bara den då för att då upp hantlarna över huvudtaget.
4 kg * 7 - Ok
4 kg * 7 - Ok
4 kg * 7 - OK

Fast å andra sidan är 4 nästan för lätt. Hmm.. ja 4,5 hantel skulle jag vilja ha. OM jag ber riktigt snällt kanske de kan köpa in ett par sådana.

Militärpress
9 kg * 7 - Lagom
9 kg * 7 - Lagom
9 kg * 7 - Lagom trött
Denna övning är inga problem att öka några kg i och köra upp till 5 rep i 3 set.

Löfte: Stretcha lite varje dag. Och hoppas på att lite varje dag kommer att öka till ytterligare lite mera varje dag och bli lite vigare. Känner mig stelt som ett kassaskåp för tillfället. Å jag som var så vig i min yngre ungdom.. :cryout:

dyxeldoff
2008-02-21, 22:57
bra jobbat om du bara böjer lite mer på armbågarna så klarar du sidolyften på så vis kan man reglera när 4 är för lätt och fem för tung

och du behöver inte lyfta till huvudhöjd axelhöjd räcker, så att armarna står rakt ut kan skicka en bild på msn.

dyxeldoff
2008-02-21, 22:59
bra jobbat om du bara böjer lite mer på armbågarna så klarar du sidolyften på så vis kan man reglera när 4 är för lätt och fem för tung

och du behöver inte lyfta till huvudhöjd axelhöjd räcker, så att armarna står rakt ut kan skicka en bild på msn.

militär pressen ser ju ut att gå fint om tunga veckan blir för lätt va inte rädd att öka på här så det blir riktigt tung

bild nu pls!!
innan du blir för stark =P

Querer
2008-02-25, 15:49
FREDAG

Marklyft
47 kg * 7 - Bra
47 kg * 7 - Bra. Men tappar greppet lite på sista.
47 kg * 7 - Dåligt grepp på sista.
47 kg * 5 - Tappade typ stången när jag var i nedersta läget.

Måste nog ta och fixa ett par handskar.

Enhandsrodd
35 kg * 10 - Bra.
35 kg * 10 - Något tyngre.
35 kg * 10 - Tungt. Men koncentrerade mig ordentligt så det gick.

Framåtlyft
Går inte. Försöker få in det men det vill sig inte alls. Körde med hantlar och dra upp istället

Rygglyft med vikt
6 kg * 10 - OK
6 kg * 10 - OK
6 kg * 10 - OK, sista tung
6 kg * 10 - Tre sista oerhört plågsamma.

MÅNDAG

Knäböj
50 kg * 5 - Otroligt tungt. Andfådd som bara den. Men PB *flex*
46 kg * 7
46 kg * 6
46 kg * 4

Tur att det finns en "maskinvakt" på smithen. Provade på en femte men var tvungen att släppa för jag kom inte upp igen ;)

Benpress
120 kg * 8 - Tungt, andfådd men det gick PB igen
120 kg * 6 - Andfådd tungt
120 kg * 8 - Efter lite längre vila än mellan de två första.
120 kg * 7 - Mycket tungt. Stor koncentration

Mage - Benlyft med vikt

Körde samma vikter som förra veckan men denna gången på bänk hela tiden.
3 kg på varje fot
* 8
* 7
* 7
* 7

Körde lite andra magövningar med kroppen som motstånd efteråt. Mest för att kolla uthålligheten men också för att det är så grymt kul att terra magen :hbang: .

Hmm.. måste fixa passare till imorgon..

dyxeldoff
2008-02-26, 11:31
ser ju jätte bra ut kommer du ihåg vad jag sa om olika grepp i marklyften.
det gör jätte stor skillnad. du får sämre grep med handskar med det gör mindre ont i huden. om det inte funkar med olik fattning så tycker jag att du ska använda remmar (men) bara när det inte går utan.
försök bara hamna mellan 4-5 repps nu i veckan

har en bra magöving du akn få prova om du vill sedan

kämpa på

dyxeldoff
2008-02-26, 11:34
förstår inte hur du menar med framåtlyft??

Querer
2008-02-28, 07:15
Två dagars gympass

TISDAG

Bänkpress

40 kg * 7
40 kg * 7
40 kg * 7
40 kg * 7

Vet att jag skulle öka men vågade inte utan pass och hade ingen pass idag. Ska prova med tyngre på torsdag då jag har pass.

Decline

36 kg * 5 - Bra men tungt
36 kg * 5 - Tungt
36 kg * 5 - Tungt
36 kg * 6 - Helt slut.

Haha,, och jag som hade bara 25 kg på förra veckan. Detta var verkligen tungt. men det gick juh så.

Flyers

8 kg * 7 -
8 kg * 6 -
8 kg * 5 -
8 kg * 5 -

Provade med 9 kg först men det gick typ inte alls. Så det fick bli åtta. Fast jag kan nog pusch mig och fortsätta med åtta de andra veckorna och köra 9 på nästa tunga *flex*

Triceps lastdrag
35 kg * 7 -
35 kg * 5 -
35 kg * 5 -

Provade även på 40 men det gick vara 11. Fast då provade jag ju mellan andra och tredje settet.

Fick någon konstig kramp på vänster sida av magen när jag skulle sträcka mig efter ett handtag. Denna kramp ville inte gå över så det blev inget mera för mig idag.

ONSDAG

Fortfarande ont vänster mage. Tror faan det är en liten fånig sträckning i en liten muskel där inne.

Hammerurl
9 kg * 7 -
9 kg * 5 -
9 kg * 6 -

Hela dennna övninge med 9 kg var grymt tung. Det gick jättesegt och sakta. Spelar det någon roll om det går sakta eller i "normalt" tempo??

Konc. curl
8 kg * 5
8 kg * 5
8 kg * 4

Känner mig sjukt svag i biceps idag. 9 kg gick endast 1-2 st på vardera arm så jag körde med 8 kg också direkt efter.

Hoppade över bic i lastdrag på grund av magen. Gjorde för ont.

Breda uppdragningar

30 kg * 3 - Mycket tungt med 30 kg
25 kg * 6 - Provade 30 igen men det gick bara inte.
29 kg * 5 - Men 29 gick bra det. La på hantlar som jag trodde vägde 1 kg men de vägde visst 2 kg styck. Så det blev 29 kg. Vad man kan lura kroppen ibland

Enhandsdrag
35 kg * 5 - Tungt
35 kg * 5 - Mycket andfådd
35 kg * 4 - Mycket vilja och mycket grimarserande

Det var det det. Idag ska jag jobba så då blir det kvällsträning. Ska ösa på rejält på militärpressen-

dyxeldoff
2008-02-28, 23:08
ser ju fint ut om man bortser från magen
när exakt gjorde du illa dig och vad gjorde du och vart gör det ont och på vilket sätt. skriv gärna på msn

men du måste skaffa passare =P
eller bara be någon som är där att stå bakom när du kör.

dyxeldoff
2008-02-28, 23:13
tror också att du inte ska göra några ändringar till nästa varv förutom bänken då. där du inte kunde köra tungt

kör som förra varvet
dels för att jag tror att det blir för snabb ökning och dels för att känna skillnaden på samma vikt.

du frågade om tempot det gör inget om det blir långsamt när du tar i allt vad du kann så blir det ofta när det är på gränsen så att säga.
dock är det inte bra om det går för fort så man slänger och gungar upp vikterna

Querer
2008-03-01, 10:12
TORSDAG

Militärpress

10 kg * 5 - Tungt men rätt okey.
10 kg * 7 - Lite uppvärms efter första så det blev två till
10 kg * 6 - Helt slut efter detta set

Sidolyft

5 kg * 7
5 kg * 7
5 kg * 7

Gick bättre denna vecka än förre. Orkade alla tre setten på 5 kg. Kändes bra. 5 kg känns bra. Stabilt men slutkörd.

Framåtlyft

5 kg * 7
5 kg * 7
5 kg * 7

Haha, kollade inte innan vilken vikt jag hade sist. Trodde det var 5 kg så jag körde på det men såg sen att det var ju 4 kg jag hade sist. Och då tyckte jag det var jättetungt och orkade knappt. Vad lätt det är att lura kroppen :smash:

FREDAG

På grund av jobb var det knappt ens så jag hann få in ett träningspass idag men hade två timmar ledigt på dagen så där lyckade jag klämma in 30 min på gymmet. =)

Marklyft

52 kg * 4 - Tungt som attan.PB!!
52 kg * 4 - Verkligen koncentrera få att hålla bak axlarna hela tiden.
52 kg * 5 - Ont i händerna. Men lite ont måste det göra.
52 kg * 4 - Tungt, svettig, andfådd, SLUT!!!

Rygglyft med vikt

7 kg * 8 -
7 kg * 8 -
7 kg * 8 -
7 kg * 5 -

Kändes bra.

Enhandsryggdrag

40 kg * 6 - Kändes bra. Gick bra.
40 kg * 5 - Sista biten jobbig, när axlarna ska bak.
40 kg * 5 - Mycket jobbigt.

Framåtlutande sidolyft
Och nu till denna övning. Provade igen idag. Tänker satsa på att få in tekniken innan jag lägger på mera vikt.

3 kg * 10 - Men detta var lite för lätt
4 kg * 7 - Tror jag förstår nu faktiskt. Det tar uppe i ryggen, typ vid skuldrorna, är det rätt??
4 kg * 8 -
4 kg * 8 -

Ja om det är rätt ställe det tar på så vet jag hur man gör..

Nu ska jag spendera min helg med jobb, jobb och åter jobb..

Ha en bra helg..

dyxeldoff
2008-03-01, 15:54
den tar både runt skuldrorna och på bakre axlar
´ser ju över lag riktigt bra ut bara att nöta på så kommer resultaten

lätta veckan kör ´lika lätt som förra

Querer
2008-03-06, 23:27
Om 33 minuter fyller jag år :hbang: