handdator

Visa fullständig version : rygg...


martineriksson
2008-01-29, 22:23
Hej, undrade om man kunde få lite tips på övningar/stretching mm som kan hjälpa till med min rygg. Tycker typ skuldebladen sticker ut väl mycket och att axlarna är lite för mycket framåutlutande när man ser det från sidan.

Sökt lite och sätt att man skall stretcha pecs en hel del samt träna upp bakre axlarna och rygg extra mycket, fast om ni har något som kanske passar in på mitt problem bättre så är jag tacksam för svar.

bilder: http://pici.se/p/FyIAAeHuo/ och http://pici.se/p/kyKMGDTjc/

tog två andra ryggbilder också mest på skoj

http://pici.se/p/vsyGkBuXT/ och http://pici.se/p/RNIlVJZeL/

Sheogorath
2008-01-29, 22:25
Hur resonerade du dig fram till att du ska stretcha ryggen?

King Grub
2008-01-29, 22:35
Det är mer massa som behövs för att skulderbladen skall bli mindre framträdande. Du ser helt normal ut; det är tid och träning som kommer att skapa förändringarna du önskar, inte stretching först och främst.

martineriksson
2008-01-29, 22:42
Det är mer massa som behövs för att skulderbladen skall bli mindre framträdande. Du ser helt normal ut; det är tid och träning som kommer att skapa förändringarna du önskar, inte stretching först och främst.

Okej, var skall massan vara speciellt? eller bara öka mer i massa överallt? speciell övning? tack.

martineriksson
2008-01-29, 22:59
Hur resonerade du dig fram till att du ska stretcha ryggen?

om du har s formad rygg så stod det att man skulle stretcha höftböjarna lr vad dom heter tex sedan stretcha pecs för att få bak axlarna vilket gör att ryggen ser bättre ut osv osv. och... ge fan i å skriva i denna tråd igen tack

Sheogorath
2008-01-29, 23:03
om du har s formad rygg så stod det att man skulle stretcha höftböjarna lr vad dom heter tex sedan stretcha pecs för att få bak axlarna vilket gör att ryggen ser bättre ut osv osv. och... ge fan i å skriva i denna tråd igen tack

Yes. Men det är inte att stretcha ryggen. Att stretcha axlarnas framsida och ev. pecsen, samt höftböjarna är ett gott råd om man har svank och framåtroterade axlar. Motsatt sida av kroppen (bl.a. rygg och rumpa) ska inte stretchas utan bara stärkas.

martineriksson
2008-01-29, 23:12
Yes. Men det är inte att stretcha ryggen. Att stretcha axlarnas framsida och ev. pecsen, samt höftböjarna är ett gott råd om man har svank och framåtroterade axlar. Motsatt sida av kroppen (bl.a. rygg och rumpa) ska inte stretchas utan bara stärkas.

liksom.............. jag ville ha hjälp för jag inte visste hur jag skulle göra. Därför skrev jag träna / stretcha och att jag hade läst vid ett annat typ av problem att man kunde stretcha olika saker okej om det inte var just ryggen man stretcha men det hade ju med det å göra. Men hoppas du mycket uträttat när det första du gör är och sätta dit mig på ett kaxigt sätt. Du verkar ju kunna rätt mycket så kan du inte visa det på ett annat sätt än å sätta dit okunnig?

Sheogorath
2008-01-29, 23:18
liksom.............. jag ville ha hjälp för jag inte visste hur jag skulle göra. Därför skrev jag träna / stretcha och att jag hade läst vid ett annat typ av problem att man kunde stretcha olika saker okej om det inte var just ryggen man stretcha men det hade ju med det å göra. Men hoppas du mycket uträttat när det första du gör är och sätta dit mig på ett kaxigt sätt. Du verkar ju kunna rätt mycket så kan du inte visa det på ett annat sätt än å sätta dit okunnig?

Äsch, så ska du inte ta det ;) Jag tror att det du ska fokusera på är din träning i allmänhet, men vara extra noga med att stretcha axlarnas framsida och höftböjarna. Var noga med att inte slarva med träningen av rygg, mage och hamstrings generellt. Det är nog väldigt bra om du faktiskt ser till att träna dessa mer än andra muskelgrupper. Det har nog det flesta gott ut av. Bättre så? :)

tobbo
2008-01-29, 23:18
liksom.............. jag ville ha hjälp för jag inte visste hur jag skulle göra. Därför skrev jag träna / stretcha och att jag hade läst vid ett annat typ av problem att man kunde stretcha olika saker okej om det inte var just ryggen man stretcha men det hade ju med det å göra. Men hoppas du mycket uträttat när det första du gör är och sätta dit mig på ett kaxigt sätt. Du verkar ju kunna rätt mycket så kan du inte visa det på ett annat sätt än å sätta dit okunnig?

Förstår du verkligen inte att han bara vill hjälpa dig när han säger så.. Varför ska 90% av alla nya hugga emot när någon kommenterar :S

och OnT: Så behöver jag också hjälp med att stretcha.

martineriksson
2008-01-29, 23:22
Förstår du verkligen inte att han bara vill hjälpa dig när han säger så.. Varför ska 90% av alla nya hugga emot när någon kommenterar :S

och OnT: Så behöver jag också hjälp med att stretcha.

okej då får jag be om ursäkt. fast kan man inte bara säga ''Det går inte att stretcha ryggen fast själv vet jag inte något sätt att få bukt på ditt problem'' än att säga ''Hur kom du fram till att man kunde stretcha ryggen då'' okej kanske bara jag som tyckte det lät kaxigt och helt totallt onödigt å skriva okej okej okej! förlåt! >_< >_<

och var i ******** är jag ny på? kanske du som är ny i skallen

major Pectoralis
2008-01-29, 23:24
Att vara "stingslig" funkar inte så bra på kolozzeum....

martineriksson
2008-01-29, 23:27
Att vara "stingslig" funkar inte så bra på kolozzeum....

fattar inte det uttrycket *whistle* men okej ungefär tror jag. inte för jag håller med men men.

ingen som skulle kunna svara på det jag replya han angående massan?

martineriksson
2008-01-29, 23:29
Äsch, så ska du inte ta det ;) Jag tror att det du ska fokusera på är din träning i allmänhet, men vara extra noga med att stretcha axlarnas framsida och höftböjarna. Var noga med att inte slarva med träningen av rygg, mage och hamstrings generellt. Det är nog väldigt bra om du faktiskt ser till att träna dessa mer än andra muskelgrupper. Det har nog det flesta gott ut av. Bättre så? :)


aa, tack

Rahf
2008-01-29, 23:34
fattar inte det uttrycket *whistle* men okej ungefär tror jag. inte för jag håller med men men.

ingen som skulle kunna svara på det jag replya han angående massan?

"Stingslig" betyder att du inte klarar av att någon håller en uppläxande ton mot dig utan hugger tillbaka direkt. Detta är något som de nya och framförallt yngre medlemmarna har problem med i början. Du är inte ensam om det alltså.

Tänk såhär: De flesta som skriver utanför "Allmänt" gör det för att hjälpa till eller komma med sin åsikt om saken. Att de inte formulerar det just som du vill får du dras med, alla är vi olika. Folket i denna tråd har varit ytterst hjälpsamma, tänk också på att det inte är första, andra eller tredje gången de svarar på denna fråga. Bara för att de har en säker ton i sitt inlägg betyder inte att de klankar ner på dig, de vill bara hjälpa. Bara för att det inte följer med en smiley betyder inte att personen är elak, Sheogoraths fråga var just bara en fråga.

Så ta dig i kragen nu! Läs runt lite så ska du se att det finns betydligt saltare kommentarer här.

martineriksson
2008-01-29, 23:52
okej