handdator

Visa fullständig version : Lumparträning


udzie
2008-01-29, 20:45
Tjenixen!

Nu är det så att jag ligger inne och vill börja köra lite seriöst med att gymma. Har redan hållit på att gymma till och från i snart 2 år (Ibland 4-5 gånger i veckan, till att det gått månader mellan varje gympass(Dock har jag då haft andra aktiviter, typ Friskis och Svettis)). Just nu har jag kört i ungefär 2 månader, 4-6 gånger i veckan och försöker träna olika varje gång. Jag har även inhandlat protein för att få lite mer muskelväxt(tror det är ca 80% protein eller nåt sånt, och 20% kalorier. Det sa dom i affären i alla fall^^). Jag är snart 20 år, väger 70kg (inte allt för mycket muskler av det dock ;<, vilket är varför jag börjat träna så hårt) och är ca 175cm lång.

Går detta verkligen ihop med att träna så "intensivt" när man inte hållit på så länge samtidigt som man har diverse marsher och dylikt under veckorna? Jag vill ju öka min uthållighet, styrka och så men även få en lite slankare figur om man säger och vet inte om det funkar så bra med att gå så här fort fram bara.

akerstrom
2008-01-29, 21:25
beror väll på vad du ligger inne som?

Nån slö tjänst går det väll ihop med att träna extra...

Men om du är jägare lr liknade skulle inte jag träna för mycket!
Kroppen måste ju återhämta sig nån gång.

loztdignity
2008-01-29, 21:47
"tror det är ca 80% protein eller nåt sånt, och 20% kalorier"

haha du menar nog kolhydrater misstänker jag ;)


Det beror ju HELT på, träna och känn efter hur det känns?

747
2008-01-29, 21:53
(tror det är ca 80% protein eller nåt sånt, och 20% kalorier. Det sa dom i affären i alla fall^^).

Best of! Onödigt jag vet, men det är bara för bra.

udzie
2008-01-30, 11:41
"tror det är ca 80% protein eller nåt sånt, och 20% kalorier"

haha du menar nog kolhydrater misstänker jag ;)

Haha, ja, kolhydrater menar jag självklart. Tänkte lite fel ;P

Okej, men det är väl bara att testa och se vad som händer då. Är för övrigt Fältarbetsman, så kör bara en massa maskiner (inte för att vi kört mycket än, men ändå ;P) Tackar så mycket