handdator

Visa fullständig version : Unna sig gott


Geek
2008-01-29, 19:48
Hallå!

Vad brukar ni vältränade (alla här) äta för gott på kvällen - antar att de hårt tränande människorna här inne inte sitter och trycker i sig en hel chipspåse på kvällen efter sin träning.
brukar trycka i mig en påse jordnötter - okej eller inte? Vad brukar ni äta för gott framför filmen på kvällen som ändå e hyfsat nyttigt? - mat räknas inte.

Morty
2008-01-29, 19:50
Är kvarg mat? Kvarg med valfritt sötningsmedel går ju lätt ner :D

Jordnötter innehåller rätt mycket fett, men det är mestadels bra fett. Dock med mycket fett så kommer mycket energi.

zeusden1
2008-01-29, 19:51
Jovisst brukar vi trycka i oss hela chipspåsar, kanske inte under deff.
Det handlar om att unna sig. Bara för att man är hårt tränande så behöver inte det betyda att man bara äter "riktig" mat, och inte skräpmat, godis etc.

Allt handlar om att äta i måttliga mängder, gäller även vanlig mat.

Wiken
2008-01-29, 19:53
saltade cashewnötter är kanon. nyttigt med! men en chipspåse måste man ju kunna unna sig ibland.

joriice
2008-01-29, 19:59
Chips.

schabo-labo
2008-01-29, 20:00
Vindruvor och clementiner är jag svag för. Men glass tackar jag inte nej till, stillar mitt samvete med att det är ju trots allt okay med protein i glass.

King Grub
2008-01-29, 20:29
Jag äter aldrig något jag inte tycker om. Och en fördel med mycket kalorikrävande träning är att man kan trycka i sig precis vad som helst. :eating:

Chrillee
2008-01-29, 20:43
Sen hur hälsosamt det är är nog en annan femma...

Och vem äter sånt man inte tycker om?

Jag har 200g/vecka till onyttigheter, sen väljer jag ut nåt jag tycker är riktigt gott och njuter av det till fullo =)

Morty
2008-01-29, 20:47
Jättemånga äter sånt dom inte tycker om, kolla alla som kör på EsaPro! :D
Själv så är jag tvärtom, jag gillar allt :hbang:

GymTT
2008-01-29, 20:48
Bara basmat i veckorna i princip, på helger, choklad?, vindruvor, annan frukt osv.

Chrillee
2008-01-29, 21:00
Äter du bara frukt på helger? =)

GurraGo
2008-01-29, 21:02
Lösgodis, stor älskare av detta. Glass är inte helt fel heller, kan köpas lättglass som är relativt kalorifattig. Chips kör jag mkt sällan eftersom jag upplever att jag aldrig blir "mätt" på det. Suget efter godis tar dock slut efter 100-150 gram.

Eddie Vedder
2008-01-29, 21:09
Precis som flera nämnt redan så äter jag aldrig heller något som jag inte tycker är gott. Varför skulle man göra nåt så dumt? Bra mat ÄR god mat, dessutom mat som man mår bäst av i längden.

Men när vi pratar om "då-och-då"-mat brukar det bli godis, snabbmat var ett tag sen nu. Har inte blivit sugen på det efter Jul faktiskt.

På Jul blev det, utöver alla julmat, en jäkla massa choklad bl.a.*drool*

Senaste filmkvällen åt jag lite godis och smuttade på lite whiskey som min polare bjöd på. Det var första alkoholen för mig 2008.

terax
2008-01-29, 22:42
Ingen mer än jag som brukar ta en näve russin å snaska i sig ibland? ;) Jätte gott ju!

Fjällbrynt
2008-01-29, 22:47
en näve jordnötter kan hända... sen är ju gröt gott!

Sebsun
2008-01-29, 22:50
på kvällen brukar jag oftast käka filmjölk och müsli *rolleyes*

Scratch89
2008-01-29, 22:57
Jag brukar, när jag är fattig med godissugen, köpa sådana där halvliterspaket med glass, oftast vanilj med krossad choklad. Kostar tio spänn och ger njutning värd tio gånger mer!

Krampus
2008-01-29, 23:01
Hallå!

Vad brukar ni vältränade (alla här) äta för gott på kvällen - antar att de hårt tränande människorna här inne inte sitter och trycker i sig en hel chipspåse på kvällen efter sin träning.
brukar trycka i mig en påse jordnötter - okej eller inte? Vad brukar ni äta för gott framför filmen på kvällen som ändå e hyfsat nyttigt? - mat räknas inte.

Va? Vadå ok?

Laijza
2008-01-29, 23:06
Varje kväll unnar jag mig en stor kopp varm oboy och digestivekex :D
På fredagar blir det choklad, snickers är en favorit.

mufc
2008-01-29, 23:32
Japp. Jag brukar äta chips när jag är sugen på det, högst en gång i veckan.

WHITEFOLKS
2008-01-29, 23:46
Unna är ett ord som jag har lite svårt att förstå i det här sammanhanget. Äter ni något som ni inte har råd att äta eller vad är självaste "unnandet"?

Alexton
2008-01-29, 23:55
Det roligaste jag brukar unna mig är Sushi/sashimi/bento när eknomin tillåter :)

kalajset
2008-01-30, 00:05
Naturgodis några gånger i månaden, något "nyttigare" än vanligt lösgodis, fast mycket, mycket godare enligt min mening :) (japansk mix och wasabinötter är favoriterna såklart). Annars blir det pizza då och då, (även det några gånger i månaden på sin höjd). Just under filmkvällar hemma brukar jag förövrigt passa på att laga något gott till filmen i fråga, och sedan om suget för något s.k onyttigt sätter in, räcker oftast en 100-grammare av mörk, (minst iaf ca 70% kakao), chocklad till för att stilla det. Chips, popcorn och dylikt blir det mer sällan, man det händer det med.

Chrillee
2008-01-30, 00:13
Ingen mer än jag som brukar ta en näve russin å snaska i sig ibland? ;) Jätte gott ju!

Gjort det nån gång, men det är fan king! Nu blev man fasiken sugen på det, akta magen bara. ;)

He-man
2008-01-30, 01:02
Nu under dieten blir det lite mer sällan, men vist unnar jag mig något gott emellanåt.

Under uppbyggnad är det bara att äta på utan dåligt samvete :D

machine gun
2008-01-30, 01:12
Äter godis eller godisliknande livsmedel (typ sötad yoghurt, marmeladmackor osv) nästintill dagligen. Det är gott och det ryms inom ramen för mitt energibehov. Favoritsnacks är chips (helst lättsaltade lantchips) och naturgodis (alla med yoghurtöverdrag *drool*). Men det blir både glass och vanligt lösgodis emellanåt. Senaste tiden har det varit mkt fokus på olika bars (inte proteinbars, utan mer åt godishållet). Så "skräpmat" på det i form av pizza och liknande lite då och då.

Ganymedes
2008-01-30, 08:16
Jag är nog ganska tråkig i mitt gott-ätande. Gillar varken chips, jordnötter, chocklad eller smågodis. Däremot är en bunke Ben & Jerry's glass fantastiskt gott att äta någon gång ibland. Likaså lite lyxigare oliver. Annars vet jag inte, tycker mest om mat faktiskt. Och det äter jag mycket och gärna av!

Alfred Nobel
2008-01-30, 08:35
Senast i fredags åt jag 200 g lösviktsgodis och veckan innan det, samma sak. Jag försöker hålla mig borta från sötsaker, förutom någon light läsk då och då, under veckodagarna och klämmer in lite extra framför tvn i lugn och ro under helgerna.

Jag har sagt de förut och säger det igen; lagom är bäst; då slipper man oron och behöver inte tänka så mycket.

Dan S
2008-01-30, 08:56
Äter precis vad som helst, hur mycket som helst, detg jag är sugen på. Jag kommer upp på kcal + och njuter av att jag bygger muskler, skiter i om jag blir tjock. Händer dock bara att jag blir sugen på sötsaker runt 2-3 gånger i veckan, och ibland hamnar det efter träning.

Chips, Godis, Dricka. Blandning av alla 3.

CoolHandLuke
2008-01-30, 12:23
Mjölk och kakor. Speciellt mormors bakverk.

Koloftw
2008-01-30, 13:45
Brukar äta god mat på kvällen, gärna framför TVn också, efter träningen dessutom.

Känns jävligt skönt att vara öm i varenda muskel samtidigt som man käkar potatis och glor på en bra film ;)

Sniggel
2008-01-30, 13:51
Brukar unna mig nyttig, kolhydrats- och proteinrik mat så ofta jag kan, då presterar jag så bra på gymmet att jag blir glad och lycklig.

Chrillee
2008-01-30, 14:39
Det där lät riktigt vettigt och bra! =)

Många verkar inte bry sig om att bli feta, hur kul är det.."bryr mig inte om att bli fet" lät ju mindre hm...sunt!

Maharadja
2008-01-30, 14:49
När man ätit nyttigt under längre period så behövs de inte stor mängd av snask alls..jag unnar mig precis allt jag är sugen på ;)

Heniin
2008-01-30, 15:18
jag unnar mig relativt ofta, några ggr i veckan med lite allt möjligt och jag sitter ändå med ett 6pack, när allt kmr till kritan handlar det ändå om den sammanlagda mängden kalorier.

Yankeee
2008-01-30, 15:53
Det är bara folk som läser aftonbladet och som går stavgång som "unnar sig" saker.

L-Sami
2008-01-30, 15:58
Jag tycker är att bröd, smör och pålägg är det godaste som finns med mjölk till det toppar det allting.

jontet
2008-01-30, 16:00
Jag brukar, när jag är fattig med godissugen, köpa sådana där halvliterspaket med glass, oftast vanilj med krossad choklad. Kostar tio spänn och ger njutning värd tio gånger mer!

ungefär som kondomer

WHITEFOLKS
2008-01-30, 19:19
Det är bara folk som läser aftonbladet och som går stavgång som "unnar sig" saker.

klart man UNNAR SIG lite VARDAGSLYX efter att man blir klar med tidningen.

Robbin
2008-01-30, 19:23
Jag äter så mycket mat att jag nog skulle må sämre om jag inte "unnade" mig saker varje dag. Pga fibrer etc, försöker äta mat med så lite fibrer som möjligt.

Scratch89
2008-01-30, 19:42
Det är bara folk som läser aftonbladet och som går stavgång som "unnar sig" saker.
:D
ungefär som kondomer

:D

Krampus
2008-01-30, 19:44
Det är bara folk som läser aftonbladet och som går stavgång som "unnar sig" saker.

Lol!
:D

dooh
2008-01-30, 19:54
Ähh, ibland är sockersuget sjukt. Och andra gånger kan man tycka att det är lyx med ett glas juice. Det jämnar ut sig. Men alla ätbara saker är i stort sett bra saker...=D

vaquin
2008-01-31, 20:53
Mango är som godis för mig, är en såkallad mangomissbruakre :P

martin_vbg
2008-02-01, 00:49
Bulk: 100gr+ godis
Deff: Kesella med morötter.

Längtar till nästa bulk :)

shut teh face
2008-02-01, 00:59
Jag äter godis när jag är sugen, vilket inte är så ofta.

Jag unnar mig nog lite för mycket mat bara. En frukost kan lätt bestå utav gröt, 5 mackor, 3 ägg, kaffe, yoghurt. Vet inte hur vanligt det är att folk äter så mycket. :-p

He-man
2008-02-01, 16:02
Det där lät riktigt vettigt och bra! =)

Många verkar inte bry sig om att bli feta, hur kul är det.."bryr mig inte om att bli fet" lät ju mindre hm...sunt!

Vem har sagt "bryr mig inte om att bli fet" i den här tråden?

Att äta kaloririkt godis och snacks behöver inte nödvändigtvis betyda att du blir fet. Gör du av med tillräckligt mycket energi under dagarna kan du "slarva" betydligt mycket mer med kosten, än om du sitter still hela dagarna. Dock är det inte nyttigt att få i sig för mycket kolesterol m.m. även om man håller sig smal.

Jacksatan
2008-02-01, 16:13
På veckodagarna försöker jag sköta kosten så bra jag kan. På fredag och lördag äter jag vad som faller mig in. Pizza och godis brukar det bli.

lovejude
2008-02-02, 14:49
Min stora synd är nämligen popcorn framför en bra film på lördagskvällarna. Eftersom på söndagarna blir det LÅNGpass. Sedan måste man ju ''äta'' lite Xtra efter alla 6-7 mil som man har sprungit under veckans gång *flex* *flex* *flex* *flex*