handdator

Visa fullständig version : förlora fett och få muskler samtidigt?


calle92
2008-01-29, 19:43
Tjenare, har alltid hört att man måste ligga på kcal+ för att bygga muskler. Men nyss sa en att som tonåring kunde man bygga muskler samtidigt som man förlorar fett:) stämmer det eller visste han inte vad han pratade om?

zeusden1
2008-01-29, 19:45
Som nybörjare ja. Som tonåring vet jag inte säkert, men väldigt många är ju tonåringar när de börjar bygga.

regus
2008-01-29, 19:48
Beror också lite på hur ung man är. Är man 13 så kan man ha lite barnfett kvar som försvinner ju äldre man blir. Samtidigt har man en naturlig tillväxtfas. Så möjligheterna är goda att utvecklas fysiskt och bli större utan att bli fet som gubbarna :)

calle92
2008-01-29, 20:21
Okej:) Jag är 15år och lär väl inte växa hur mycket som helst men fortfarande i den yngre tonåren. Jag får väl fortsätta träna hårt och äta mycket helt enkelt:P måste ändå vara bättre tror jag.

ugly_kid
2008-01-29, 22:55
Jag troor inte man kan bygga muskler på "samma gång" men på en viss tid kan man ju både gå ner i fett och upp i muskler, till exempel om man ökar i muskler i 6månader och sen deffar i 6 månader så har man ju förmodligen under ett år gått upp i muskler och minskat i fett.
Om man kortar ner tiden till att bygga en månad och sen deffa en månad så har man förmodligen gått ner i fett och ökat muskler under tiden 2 månader.
samma sak "borde" enligt mig gälla hur långt man än kortar ner tiden.
Detta är vad jag tror och kanske ingen sanning.

daks
2008-01-29, 23:02
Som nybörjare ja. Som tonåring vet jag inte säkert, men väldigt många är ju tonåringar när de börjar bygga.

Hur lång tid är man nybörjare då?

Jacksatan
2008-01-30, 09:07
Ja, man kan bygga lite muskler på kaloriunderskott som nybörjare, men det är ju fortfarande otroligt mkt mindre muskler än vad man skulle byggt på kaloriöverskott.