handdator

Visa fullständig version : I behov av hjälp.. frågor!


energibruttan
2008-01-29, 14:39
:em:
1)Jag är 175 cm lång, 78 kilo, kvinna,30 år, tränar 6 dagar i veckan kondition och styrka. Vill ner till 65 kilo till sommaren. Hur mycket ska jag äta per dag?

2)Hur många kcal innehåller egentligen en pizza? Gyrostallrik?

3)Hur mycket påverkas träningen av om man dricker en flaska vin? Hur många dagars träning sabbas?

4)Är det bra att inta en riskaka och ett glas mjölk efter ett konditionspass på 45 minuter och styrkepass?

5)Vad tycker ni om whey 80?

6)Om man ska satsa på att springa ett löparlopp.. hur ska man lägga upp styrketräningen då? Hur många rep och set?

7)Vilka övningar är bäst om man vill träna ben och rumpa utan att för den delen få stor rumpa? ??
*gah!*

Kram Energibruttan

Slimfit
2008-01-29, 15:05
1. 500 kcal mindre än du gör av med varje dag. Läs deffguiden och räkna fram ditt dagliga enrgibehov och dra av 500kcal.
2. Omöjligt att uppskatta, har för mig att det i tidigare trådar om ämnet gissats mellan 800 och 1500kcal.
3. Tränar du bara i förbränningssyfte så innehåller ju alkohol en hel del kalorier så det försenar ju deffen.
4. Låter inte som mycket till påfyllning, men det är väl inget fel på varorna i sig.
5. Proteintillskott om man inte orkar laga mat eller har svårt att få i sig protein, inget jag skulle använda i nån större utsträckning under en deff då det inte mättar speciellt bra.
6. -
7. Går du på kaloriunderskott behöver du inte oroa dig om att få för stor rumpa eftersom du ändå inte byggar några muskler då.

Eddie Vedder
2008-01-29, 15:52
:em:
1)Jag är 175 cm lång, 78 kilo, kvinna,30 år, tränar 6 dagar i veckan kondition och styrka. Vill ner till 65 kilo till sommaren. Hur mycket ska jag äta per dag?

Så mycket du vill bara det uppfyller det mål du vill, om det är viktnedgång, viktuppgång, viktbalans etc.

Den här kan vara till hjälp:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2097156&postcount=25

2)Hur många kcal innehåller egentligen en pizza? Gyrostallrik?

Runt 1500 skulle jag gissa. Kan vara mer och kan vara mindre. Men inte ens en Margherita går nog någonsin under 1000kcal.

3)Hur mycket påverkas träningen av om man dricker en flaska vin? Hur många dagars träning sabbas?

En fråga som man aldrig någonsin kan svara på. Det går inte ens att spekulera i "hur mycket" som påverkas. Dock är alkohol ett gift och en flaska vin innehåller en hel del alkohol, skadan på kroppen är dosrelaterad. Hur det sedan inverkar på träningen är som sagt totalt omöjligt att gissa.

4)Är det bra att inta en riskaka och ett glas mjölk efter ett konditionspass på 45 minuter och styrkepass?

Ja. Det är inte mycket men mer än ingenting.

Men förutsatt att det inte är det enda förstås. Men som direkt energipåfyllning innan du äter en riktig måltid är det ju bättre än ingenting alls.

5)Vad tycker ni om whey 80?

Bra för den som känner att det behövs, annars är det inte bra. Vad känner du?

6)Om man ska satsa på att springa ett löparlopp.. hur ska man lägga upp styrketräningen då? Hur många rep och set?

Satsa på att träna dig stark i gymmet. En duktig löpare blir du av att träna löpning. Min styrketräning är 8-12 repititioner, i stort sett enbart basövningar. 2-3 halvkroppspass per vecka och kanske totalt 20 set på ett pass.
Men som sagt, jag försöker inte bli en bra löpare genom styrketräning. Det gör jag genom löpning.:thumbup: Styrketräningen är ett sätt att komplettera med annan träning samt att undvika skador så jag kan löpa mer.