handdator

Visa fullständig version : En random 90a börjar om...


exenom
2008-01-29, 14:24
Japp, nu är det fan dax att komma igång seriöst med träningen igen!
Senaste månaderna har varit lite halv slappa, 2-3 pass i veckan ganska lugnt tempo. Jag har haft svårt att hinna med gympassen men ska nu försöka få in dem nu och prioritera träningen!
Just nu ligger längden på 186 cm och vikten på 81 kg morgonvikt. Styrkan har jag ingen aning om då jag haft noll koll på vikterna senaste tiden jag har tränat.

Jag har förresten insett att något fel måste det vara på mig:smash: För precis ett år sen så stod jag och vägde, deffa eller fortsätta gå upp i vikt. Min vikt låg då på 67 kg och valde då som tur var att fortsätta gå upp i vikt.
Så.. nu stod man där och vägde mellan de två alternativen igen...
Det som avgjorde var nog att jag är så jävla taggad på att träna hårt igen!
Så nu faen ska jag upp i vikt igen, deff får bli nästa år!

MÅL

Öka långssamt i vikt under en lång period. Alltså ingen stor bulk.
Bröst är prioriterad muskelgrupp
Fortfarande hålla mig på en relativt låg BF% som jag kan stå ut med.


Upplägg

Gym 3-4 ggr/vecka
Eventuell thaiboxningsträning 2 ggr/vecka


Träningsschema
Denna del är lite oklar och ska jobbas mer på. Jag gillar 3 dagars splittar och tänker mig då köra bröstpass 2ggr/vecka om jag får in 4 pass/vecka...


Jag är för övrigt sjuk just nu så tänkte att det passar bra att planera träningen nu när man ändå inte har något annat för sig:) Ska komma iväg till gymet så fort jag mår bra igen och kommer då fylla på med pass:)
Det var väl allt för stunden, kommer fylla på när jag gjort klart träningsschemat..

yaska
2008-01-29, 14:30
Kul med en ny journal!
Du måste ha lagt på dig en hel del muskler om du gått upp från 67(?) till över 80 kg! Lycka till med dina mål och hoppas du snart blir frisk! :D

exenom
2008-01-29, 15:08
Förhoppningsvis så är det lite muskler i alla fall:)
Jävla sjukdom förstör för mig, har lyckats bli först sjuk några dagar, sen frisk några dagar och nu sjuk igen!!

Ska försöka ta några bilder som jag kan jämföra med förra årets och se hur det gått:)

yaska
2008-01-29, 20:26
Förhoppningsvis så är det lite muskler i alla fall:)
Jävla sjukdom förstör för mig, har lyckats bli först sjuk några dagar, sen frisk några dagar och nu sjuk igen!!

Ska försöka ta några bilder som jag kan jämföra med förra årets och se hur det gått:)

Bilder uppskattas alltid, kul sätt att se och jämföra resultat!

exenom
2008-01-29, 20:38
Ska ta bilder så fort som möjligt. Försökte ladda upp lite gamla jämförelsebilder nu men kolo vägrade fungera!!*mini*

Nu ska jag käka glass och tjåkka mig så att min hals blir bra ngn gång:eating:

vaquin
2008-01-29, 20:48
Kul med yngre virke :D jag är själv 186cm lång och väger 79kg så vi är ganska lika enligt längd och vikt, är född 91.

Som Yaska säger så uppskattas bilder alltid så det ser jag fram emot!

Lycka till =)

exenom
2008-01-30, 10:19
Humm, nyss uppvaknad efter en jobbig natt. Kunde knappt sova för min hals så har blivit av att se massa tråkiga tv-serier som går på natten:)
Hoppades att jag skulle vara frisk nu men det känns ju fan värre...
Jag vill träna!! Inte sitta hemma och dö långsamt!!

exenom
2008-01-30, 13:24
Var precis hos doktorn. Har fått Penicillin och någon annan skit utskrivet... Blir väl inte träning på ett tag då.. Får hoppas att jag blir frisk snabbt:S

exenom
2008-01-31, 21:10
Inte så bra början på denna omstart. Har varit hemma sedan i söndags, kan inte säga ett ord och min diet har bestått av medicin, soppa, varm choklad/The, inte så optimalt..:)

exenom
2008-02-01, 17:24
Dåligt dåligt dåligt, har körtelfeber. Kommer vara sjuk ca 2 veckor till men sen måste jag ta det fysiskt lugnt 2-3 månader!!! FUCK!!! Får fan inte träna på 3 månader!!

tobbo
2008-02-01, 17:28
Dåligt dåligt dåligt, har körtelfeber. Kommer vara sjuk ca 2 veckor till men sen måste jag ta det fysiskt lugnt 2-3 månader!!! FUCK!!! Får fan inte träna på 3 månader!!

aj, aj det där lätt inte kul. Hur lyckades du få det?

Krya på dig *popcorn*

Sparven från Minsk
2008-02-01, 18:17
Illa illa :(
Du får ladda inför en comeback istället och hålla igång med den lilla aktivitet du får i alla fall.
Inte visste jag att man var tvungen att vila i 2-3 månader inte....:(

exenom
2008-02-01, 18:29
aj, aj det där lätt inte kul. Hur lyckades du få det?

Krya på dig *popcorn*

Troligen från flickvännen eftersom skiten smittar via saliv. Men tydligen är vissa immuna och det tar 4-6 veckor tills sjukdomen visar sig efter smittotillfället..

exenom
2008-02-02, 23:30
Hmm, nu är allt verkligen stört dåligt. Åkte in på akuten igår eftersom jag inte kunde få i mig vätska då min hals var för svullen. Fick då utskrivet någon skit medicin som inte hjälpte ett skit.

Idag var det ännu värre och blev svårt att andas till och med. Åkte in på akuten igen, förberedd på att läggas in med dropp. Fick dock utskrivet två andra mediciner som ska vara mycket starkare, citodon och voltaren.

Så, nu är det mellan 1-2 veckor kvar på helvetet. Jag är fast besluten att kämpa igenom detta, försöka hålla humöret uppe. Sen vila den tid som krävs och sen börja kötta på gymet, och då är det hårt.
Om man försöker se på det positivt så får detta mig först att sluta röka(blir äcklad av att tänka på cigaretter nu), kommer inte dricka alkohol på ca 4 månader + att motivationen till min comeback kommer vara på topp!!

ceejay
2008-02-02, 23:45
otroligt tråkigt att inte kunna träna :(

exenom
2008-02-03, 17:58
Hehe, stark jävla medicin jag har fått. Jag är helt borta, ser saker som inte händer, tror jag gör saker som jag inte gör... It the good shit:)
(Kan tillägga att jag sover väldigt dåligt också så det är nog det också)
Råkade överdosera lite idag(trodde man skulle ta 2 tabletter per tillfälle men det var 1)
Detta resulterade i att jag har spytt väldigt mycket idag. Jag kunde sitta stilla en timme, sen om jag rörde på mig spydde jag och så höll det i sig. Vid 21 tiden får jag ta nästa dos medicin, då får jag förhoppningsvis i mig något, cant wait:)

tommie-92
2008-02-03, 18:05
citodon va?, powerful shit I know :D

exenom
2008-02-03, 18:15
Yes, 8 st per dag sen 3 st Voltaren också...

tommie-92
2008-02-03, 18:20
Yes, 8 st per dag sen 3 st Voltaren också...

Jävlar, då är man nästan uppe på molnen o avlägger en visit :D

exenom
2008-02-03, 18:28
Japp, asso jag får för mig att jag säger massa konstiga saker, sen kommer jag på att jag inte kan prata:)