handdator

Visa fullständig version : Bästa rockhaket i Stockholm?


F-zone
2008-01-28, 21:56
Tja! Ska till S-holm i helgen o parta, vilket rockhak gillar ni rockers? Debaser o The Anchor är schysta men ngn som har ett annat bra tips??

/Metalmannen

GymTT
2008-01-28, 21:58
Harry B James kanske?

mvh

The_RobRoy
2008-01-28, 21:58
Skulle väl vara Medusa isåfall

Torwald
2008-01-28, 22:03
Hm, HBJ faller mig inte på läppen riktigt. Anchor är väl mysigt. Gillar Debaser mest, men det känns väl minst rockhakigt av de nämnda. Medusa är väl också trevligt. Nära till After också så har man temakvällen spikad =)

Rahf
2008-01-28, 22:16
HBJ är NICE! :D

L-Sami
2008-01-28, 22:25
Medusa.

F-zone
2008-01-28, 22:33
Thanx, får se om jag får tag på biljetter till Bandit Rock Awards på Fredag (ngn som ska dit?) men på Lördag blir det ett par av ovanstående klubbar!

shut teh face
2008-01-28, 22:39
Jag vet inte ens varför folk tror att Medusa är ett rockställe. När jag var där körde de visserligen en del rock men det var också mycket band som tror de spelar rock/punk men egentligen är fjollor. Good Charlotte, Audioslave, Billy Talent. :confused:

Det är väldigt hög musik där förresten så försök inte hålla en konversation, om ni inte fått tag på borden längst bak bakom toan.

De andra ställena är helt okej, men det är mer pubkänsla, sitta vid bordet och snacka skit med polare.

Min erfarenhet efter att ha varit där.

gnagaren
2008-01-28, 23:19
HBJ och Anchor gillar jag bäst. Tycker det är väldigt konstigt att jag inte träffat på någon koloit på HBJ, är ändå där relativt ofta (läs: någon/några ggr i månaden).

heltzonicka
2008-01-28, 23:40
Rocks på Mariatorget tycker jag kan vara rätt kul ibland, rätt tråkiga lokaler dock.

Matte_Maiden
2008-01-29, 00:37
HBJ! Jag gillar iofs Hard Rock Café också då det ligger väldigt nära mig. :)

The_RobRoy
2008-01-29, 00:51
HBJ! Jag gillar iofs Hard Rock Café också då det ligger väldigt nära mig. :)

Ja du bor väl på HHS? ;)

Matte_Maiden
2008-01-29, 00:56
Ja du bor väl på HHS? ;)

Haha, nej, men inte långt därifrån. :D

Psychological
2008-01-29, 00:59
Jag har hört talas som ett rockställe som heter KELLYS. äR DET BRA?

Matte_Maiden
2008-01-29, 01:04
Jag har hört talas som ett rockställe som heter KELLYS. äR DET BRA?

Vad jag hört ska det vara bra, men har aldrig varit där själv.

Chaan
2008-01-29, 02:26
Jag har hört talas som ett rockställe som heter KELLYS. äR DET BRA?

Ok enligt mig. =lagom dräggigt, det ligger ju på söööder. Faktiskt mindre dräggigt än Anchor när jag tänker efter.

Tricce
2008-01-29, 02:39
Kellys är nog mer ett "här börjar vi sen går vi vidare" ställe (tycker jag)
Men visst det är klart, dom lirar ju hårdrock men, ptja.. Börjar nog bara där trots allt :)

Chaan
2008-01-29, 02:45
Kellys är nog mer ett "här börjar vi sen går vi vidare" ställe (tycker jag)
Men visst det är klart, dom lirar ju hårdrock men, ptja.. Börjar nog bara där trots allt :)

/Brukar inte heller hålla ut en hel kväll där.

Psychological
2008-01-29, 07:02
Ok enligt mig. =lagom dräggigt, det ligger ju på söööder. Faktiskt mindre dräggigt än Anchor när jag tänker efter.

Rock sak ju vara dräggigt !!!

Chaan
2008-01-29, 10:06
Rock sak ju vara dräggigt !!!

Om det e så, så rekommenderas Pub Anchor. Finns ingen annan rockbar mig veterligen i stan där det e signifikant risk att få en hel bärs över sig helt oprovocerat.

Timmi
2008-01-29, 10:18
HBJ och Anchor gillar jag bäst. Tycker det är väldigt konstigt att jag inte träffat på någon koloit på HBJ, är ändå där relativt ofta (läs: någon/några ggr i månaden).

Om du är där på fredagar kan du räkna med att se mig ;)

Jag som är 18 kommer i princip bara in på HBJ som är rockhak men jag trivs galet bra där :D

Menigar
2008-01-29, 10:29
Jag har hört talas som ett rockställe som heter KELLYS. äR DET BRA?
Kellys har alldels för billig öl(19kr 33cl sist jag var där, vet inte om det alltid är så), riktig dålig lokal, dåligt ljud. Men är du en riktig hårdnackad fullblodsbadboy som har billig öl som enda krav så kan du säkert trivas.

Harry B James och Pub Anchor är väl det som gäller om det ska vara hårdrock?
Men personligen trivs jag bäst på Debaser(både medis och slussen) och Medusa dom kvällar de lirar rock.

Någon som har koll på klubb gås? Är det bra? Jag har hört rykten om linkin park så jag har inte vågat mig dit än.

machine gun
2008-01-29, 10:35
Jag tycker inget av rockhaken i Sthlm är bra längre :(

Rocks har jag tröttnat på. Samma folk och samma musik de senaste 7 åren.

HBJ är jävligt stimmigt, mest småknattar och så måste man stå och hålla i sin jacka hela kvällen (eftersom det finns plats för typ 10 jackor i garderoben eller nåt *rolleyes*)

Kelly's är mest förkrökarställe. Billig öl.

Anchor är mer en dräggig pub. Man går dit om nån polares band lirar där, ungefär.

Debaser (slussen) var roligt för några år sen, men det är ju lite mer pop/rock-ställe än rent rockhak. Dyrt inträde.

Medusa har väl ändå aldrig varit bra? Trångt som satan, massa smågrabbar, nu-metal och skatepunk.

Tror ändå Rocks leder ligan fortfarande :cool:

shut teh face
2008-01-29, 11:09
Om man vill förkröka eller ha snorbillig dricka så rekommenderas Nivå 22 vid fridshemsplan. Det är i princip ingen musik där, förutom lite 80 tal i bakgrunden. Ibland fjollmusik också.

MEN, deras övervåning är "ute" men de har satt upp skydd för tak o fönster och sen har de infravärme, det innebär att man får röka där. :laugh:

En norrlands 50cl kostar 25 kr
En smirnoff ice kostar 25 kr
En random alkoläsk kostar 15 kr

Så, riktigt riktigt billigt där.

Tricce
2008-01-29, 12:21
Jag tycker inget av rockhaken i Sthlm är bra längre :(

Rocks har jag tröttnat på. Samma folk och samma musik de senaste 7 åren.

HBJ är jävligt stimmigt, mest småknattar och så måste man stå och hålla i sin jacka hela kvällen (eftersom det finns plats för typ 10 jackor i garderoben eller nåt *rolleyes*)

Kelly's är mest förkrökarställe. Billig öl.

Anchor är mer en dräggig pub. Man går dit om nån polares band lirar där, ungefär.

Debaser (slussen) var roligt för några år sen, men det är ju lite mer pop/rock-ställe än rent rockhak. Dyrt inträde.

Medusa har väl ändå aldrig varit bra? Trångt som satan, massa smågrabbar, nu-metal och skatepunk.

Tror ändå Rocks leder ligan fortfarande :cool:


Grymt bra sammanfattat, och får jag tillägga en sak!! Ge tillbaka cityhallen *cry*