handdator

Visa fullständig version : Tunn basketspelare vill nå nya höjder!


julernst
2008-01-28, 19:45
Ja, nu kan jag inte komma undan det längre; Jag måste göra något åt min kropp.

Efter att ha insett att man inte endast kan lita på att generna skall bygga upp en tilltalande lekamen, har jag nu gått och köpt mig ett gymkort. Endast priset var motivation nog då jag fick gräva djupt i min tunna plånbok och måste naturligtvis få valuta för skiten. Eftersom jag är näst intill nybörjare bland tunga vikter och stora, svettiga män hoppas jag att någon vänlig själ vill hjälpa mig lite på traven.

Lite om mig
Ålder: 20
Längd: 195
Vikt: 87 kg
Träningserfarenhet: Basketspelare sedan 12-årsåldern, inget mer.

Situation: För ett halvår sedan flyttade jag ner till Tyskland för att jobba som au-pair åt två hundar. Min enda motion har varit 3 timslånga promenader om dagen, samt basketträning två gånger i veckan. Hade alltid klarat mig bra pga min längd, men nu när jag kom till ett äldre och fysiskt starkare lag förstod jag varför min förra tränare tjatade så mycket om fysiken. Jag kände helt enkelt att jag inte räckte till. Pga ännu en flytt var jag tvungen att ge upp basketträningen, vilket har lett till att jag blivit ganska försoffad.

Har en proportionerligt byggd kropp, fast den har blivit i tunnaste laget nu. Jag är inte ovän med min spegel, men nu vill jag att vi ska bli bättre kompisar. Jag är ute efter att förbättra allt, med betoning på spänst och snabbhet som jag kommer att behöva till min framtida comeback till basketen. Mina knän har alltid jävlats med mig och jag har fått höra att det bästa är att stärka musklerna runt om.

Mål
- Kunna dunka utan problem
- Bygga en allsidigt tränad kropp
- Bli snabbare på korta distanser

Jag tittade runt här på forumet och hittade z_bumbis tredagarsprogram, som fått mycket bra respons;

Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8