handdator

Visa fullständig version : Biceps & Rygg samma pass?


Jopps
2008-01-28, 15:36
Tjena alla glada!

Vad tycker ni om att köra biceps och rygg samma pass, bra eller dåligt?

Jag tänkte också kolla hur andra lägger upp sina "gym pass" inför veckans träning.

Jag och min polare kör 3 gympass i veckan varav

Pass 1: Biceps & Rygg

Pass 2: Bröst, Axlar & Triceps

Pass 3: Ben

Jag undrar också ifall det är bra att köra Biceps och Rygg samma pass? Eftersom båda är tunga för biceps.

Ser fram emot lite svar!

Hare King Tjingeling~ :cool:

/// Jonas

kolle
2008-01-28, 15:43
Jag kör rygg och biceps på samma pass, tycker det funkar även om man inte har något vidare tryck kvar i biceps efter chins och latsdrag. Men se för bövelen till att köra rygg först!

Ganymedes
2008-01-28, 15:50
Fungerar utmärkt. Iom att du använder biceps rätt rejält i många ryggövningar, passar det bra att köra klart dem då.

major Pectoralis
2008-01-28, 15:50
Det kvitta la. Kanske inte det bästa att köra bikeps dagen efter rygg eller tvärsom men annars spelar det ingen större roll hur du gör skulle jag säga. Nackdelen med att köra bikeps efter rygg är att du är trött i bikeps redan innan du börjat curla.

Junior
2008-01-28, 15:52
Kort sagt kan man väl säga att det är en fråga om hur ofta du vill träna biceps (& triceps eftersom du har samma upplägg där).
Det går alldeles utmärkt att träna dem samma dag som du tränar rygg om du är nöjd med att träna dem en dag i veckan.

Personligen tycker jag det räcker fint med en dag i veckan, men om det hade varit en prioriterad muskelgrupp så kanske jag hade tänkt annorlunda.

pragmatist
2008-01-28, 15:56
Det funkar, men jag tycker att det upplägget lämpar sig bättre för ett schema där man tränar varje muskelgrupp oftare än en gång var 7:e dag. Tränar man så pass sällan så hinner musklerna återhämta sig med råge i alla fall oavsett upplägg, vilket annars är fördelen med att träna biceps + rygg (och bröst + triceps) ihop. Med låg träningsfrekvens är det också viktigt att man tränar varje muskelgrupp med bra fokus och energi, vilket ju blir svårare om man redan tagit ut sig i övningarna innan.

Ganymedes
2008-01-28, 16:00
OT: Kan inte han från "Team Beseps" komma och svara i tråden? :)

Jopps
2008-01-28, 16:08
OT: Kan inte han från "Team Beseps" komma och svara i tråden? :)

hahah vore king~


Tack för alla svar!

@ pragmatist

Grejen är att jag tränar handboll 2ggr i veckan + match, samt att jag spelar badminton en gång i veckan så mina armar behöver inge mer belastning som det är just nu :)

Hare King Tjingeling~


/// Jonas