handdator

Visa fullständig version : Anonym


icecruzer
2008-01-27, 22:22
behöver lite tips,råd och hjälp,*gah!* Läs hela posten

Någon som vet om eller vart man kan skaffa sig ett anonymt bank konto eller det anonymaste bank kontot eller av någon form av ett konto där folk kan sätta in pengar och att innehavaren av kontot är nästan totalt eller helt anonymt.

Har hört talas om något liknande och skulle vilja veta om det finns, vart man kan skaffa ett sånt osv.
I sverige eller utomlands. Er hjälp uppskattas.

Mvh ICeCruZer :smash:

Ryska_raketen
2008-01-27, 22:24
Frågan är vad för fuffens du har tänkt dig egentligen :)

shut teh face
2008-01-27, 22:25
Polare som har pengar de inte vill ska synas förvarar de helt enkelt i bankfack.

icecruzer
2008-01-27, 22:27
haha nej nej.. Inget Fuffel här... Säljer saker på internet och köper in..
Och vill vara anonym på internet. Sålde en produkt till en kille och produkten var i brukskick som ja skrev men han vart missnöjd och när jag inte betalade tillbaka pengarna så kom han hem till mig, kunde tydligen se vart ja bodde genom konto nummer eller något, lr liknande.:furious:

Palm
2008-01-27, 22:29
behöver lite tips,råd och hjälp,*gah!* Läs hela posten

Någon som vet om eller vart man kan skaffa sig ett anonymt bank konto eller det anonymaste bank kontot eller av någon form av ett konto där folk kan sätta in pengar och att innehavaren av kontot är nästan totalt eller helt anonymt.

Har hört talas om något liknande och skulle vilja veta om det finns, vart man kan skaffa ett sånt osv.
I sverige eller utomlands. Er hjälp uppskattas.

Mvh ICeCruZer :smash:

Från någon gång förra året måste kontohavarens namn följa med vid överföring till utlandet från ett Schweiziskt konto. Är rätt säker på att det gäller alla EU-länder också. Det är säkert väldigt dyrt att vara anonym i banksammanhang.

icecruzer
2008-01-27, 22:34
Någon som vet vart man kan vända sig eller liknande?? hur dyrt är det osv?? mvh*gah!*

icecruzer
2008-01-27, 22:58
Från någon gång förra året måste kontohavarens namn följa med vid överföring till utlandet från ett Schweiziskt konto. Är rätt säker på att det gäller alla EU-länder också. Det är säkert väldigt dyrt att vara anonym i banksammanhang.

Vetu hur och vart man kan gå in eller ringa för att skaffa något sådant?
*gah!* Eller någon som kan komma på något annat sätt man kan ta emot pengar och inte uppge personuppgifter vilket är svårt jag vet. hmm :smash:

Motorbreath
2008-01-27, 23:21
Hur vore det att sälja saker som är i bra skick istället?

Einar
2008-01-27, 23:35
Från någon gång förra året måste kontohavarens namn följa med vid överföring till utlandet från ett Schweiziskt konto. Är rätt säker på att det gäller alla EU-länder också. Det är säkert väldigt dyrt att vara anonym i banksammanhang.

Här fanns lite mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_bank

Nilsjohan
2008-01-27, 23:55
haha nej nej.. Inget Fuffel här... Säljer saker på internet och köper in..
Och vill vara anonym på internet. Sålde en produkt till en kille och produkten var i brukskick som ja skrev men han vart missnöjd och när jag inte betalade tillbaka pengarna så kom han hem till mig, kunde tydligen se vart ja bodde genom konto nummer eller något, lr liknande.:furious:Antingen så såg han det genom att dit kontonummer var ett personkonto baserat på ditt personnummer eller så hittade han dig via eran kommunikation på nätet. Låter som ett fall för flaskback

icecruzer
2008-01-28, 00:15
Antingen så såg han det genom att dit kontonummer var ett personkonto baserat på ditt personnummer eller så hittade han dig via eran kommunikation på nätet. Låter som ett fall för flaskback


Vad finns det för andra konton då? Något konto som man inte ser person nummr o sånt eller?

I'm not good at this shiit please accept that.

Tackar för alla som hjälper......

Trance
2008-01-28, 00:22
Sluta lura folk så går det nog bättre alternativ välj köpare bättre.

Jarod
2008-01-28, 00:30
Sluta lura folk så går det nog bättre alternativ välj köpare bättre.

+1

Ha rent mjöl i påsen så behöver du inte vara paranoid.

Musselbank
2008-01-28, 01:29
haha nej nej.. Inget Fuffel här... Säljer saker på internet och köper in..
Och vill vara anonym på internet. Sålde en produkt till en kille och produkten var i brukskick som ja skrev men han vart missnöjd och när jag inte betalade tillbaka pengarna så kom han hem till mig, kunde tydligen se vart ja bodde genom konto nummer eller något, lr liknande.:furious:

Vanliga konton ska vara anonyma (personkonton är förstås inte det). Andra än polis ska inte kunna få reda på vem som har ett konto.

hultman
2008-01-28, 09:59
Vanliga konton ska vara anonyma (personkonton är förstås inte det). Andra än polis ska inte kunna få reda på vem som har ett konto.

Det är knappast omöjligt att ta reda på ett specifikt kontonummers innehavare.

Rex
2008-01-28, 10:05
Skaffa paypal konto eller nått.

mangs
2008-01-28, 13:37
Om jag förstår dig rätt vill du alltså sälja prylar till folk och sedan vara så anonym så att ingen kan få kontakt med dig efter affären är genomförd?

Oavsett om du säljer en sak i bruksskick så kan det ju vara så att köparen vill kontakta dig efteråt.

Jag skulle aldrig köpa något av någon över nätet om jag inte hade någon mer info än enbart ett bankkonto att förlita mig på.

Sluta blås människor!