handdator

Visa fullständig version : Krelliks komma i form journal


krellik
2008-01-26, 19:23
Första träningsjournalen här på kollo...

Man kan lätt konstatera att jag efter ett riktigt kasst år träningsmässigt förra året bland annat efter en träningskada. Jag är i riktigt dålig form just nu.
Tjock och svag.

Ytterligare en sak som är nytt för mej är att jag även precis har gjort en blogg:
http://ricke-blir-iform.bloggagratis.se/

Och går man till dom första posterna i den så får man en presentation, utförlig träningshistoria och mållsättningar. Jag tänker inte skriva ut dessa här utan konstaterar kort att jag är sugen på att uppnå en bredare fitness, känna "mej i form" samt komma igång att träna och tävla i kampsport igen.

I den här journalen presenterar jag helt enkelt mina workouts och i bloggen kommer jag skriva mer utförligt om diverse som har med träning att göra, för även fast man just nu råkar vara en klen och svag stackare så kan man ju ha tankar och ideer om träning.

2008-01-25 Lördag

100st hindu knäböj

Detta för att köra igång efter en veckas sjukdom med ett lätt träningspass och för att få en benchmark för att se hur muskeluthåligheten i benen ser ut.

krellik
2008-01-31, 22:04
2008-01-31 Torsdag

Arbete på partiella pistols och några lätta set armhävningar...

krellik
2008-02-05, 00:42
2008-02-04 Måndag

1 timme nybörjar judo. Första passet i judo sen jag var 6... Kul men jag är i dålig form som fan...

krellik
2008-03-04, 22:44
2008-03-04
1 x 400m tid: 1.42min

Bara för att få reda på min tid, första utmanande "high impact" conditioning grej jag gjort sen jag sabbade knät för ett drygt år sen och specifikt 400m var det många många år sen jag gjorde.

Gick ut för hårt och dog halvägs. Vill komma ner under 60sekunder på 400m intervaller med under 60s vila för x antal intervaller... Dit är det några månaders arbete...

Hursomhelst time to get to work...

krellik
2008-05-12, 21:43
2008-05-11

Militärpress
2 x 60kg
2 x 60kg
2 x 60kg
Stötpress
2 x 70kg
2 x 70kg
Alla seten supersettades med lätta set på höga reps på 40-50kg i rumänska mark för att försöka "hitta" känslan i den övningen.. Krånglig övning...

Avslutade med lite arm-lek, körde superset där jag gick från vanliga curls med 20kgs hantlarna till rep pushdowns 2 rundor och avslutade sista rundan med 15kgs hammercurls och pushdowns med rak stång..

krellik
2008-05-12, 21:50
2008-05-12

100 släggsvings på tid med 14 pounds slägga: 8 minuter och 22 sekunder, försökte köra alla slag explosivt och delade upp 20 reps på vardera sida med lite vila emellan, blev svagare slag mot slutet, jävligt jobbigt. Bra icke-knäpåfrestande cardio och muskeluthålighet..

Körde sen lite lek med medeltunga och tunga stenar, frivände och pressade några ganska lätta stenar, gav mej sen på att marklyfta en jävligt tung sten som jag fick att lyfta från marken lite bara.
Körde sen några set med framåtlutad rodd med en rätt tung sten, kändes ungefär som min arbetsvikt på stångrodd som brukar ligga runt 70-100kg nånstans (inte tränat styrka på länge så vet inte vad jag ligger nu exakt), frågan är hur tung den var eftersom en sten är lite mer otymplig...
Körde 2 set på 3 reps, ett på 4a och ett på 5 reps, sög gött både i korsrygg, resten av musklerna runt midjan och latsen och lite kul känsla...

krellik
2008-05-13, 22:14
2008-05-13

Uppvärmning att i rask takt gå hem med 15kgs hundmat säck...
Direkt följt av att testa att jogga en kort runda med min unga amstaff Gimli, kändes rätt positivt och kul, ska testa att springa med honom en längre runda inom några dagar, knäet kändes okej.

mjukglass
2008-05-13, 23:17
Kul Krellik. Jag känner igen dig ifrån Sherdogs s&p forum som jag lurkar då och då. Hoppas din nysatsning håller och att du slipper tråkiga skador. Vad är det för skada du dragit på dig?

Har du något upplägg med träningen, eller köttar du på med vad som faller dig in?

krellik
2008-05-13, 23:23
Kul Krellik. Jag känner igen dig ifrån Sherdogs s&p forum som jag lurkar då och då. Hoppas din nysatsning håller och att du slipper tråkiga skador. Vad är det för skada du dragit på dig?

Har du något upplägg med träningen, eller köttar du på med vad som faller dig in?

tjena, hade lite kass timing och fick knäskålen utslagen när en kille doubleleg skjöt in i ryggen på mej med en annan kille framför sig, vart lite lat med rehab så efter det har träningen varit sporadisk som fan i 1.5 år...

Men av någon underlig anledning så kom äntligen glädjen tillbaka nu i träningen när solen tittade fram så just nu är jag sporrad som fan, någon form av kampsport ska jag vara igång med inom några månader iallafall...

...Upplägget just nu är att ha kul..;) Tänkte undvika att bli emo över optimala upplägg för sekunden (och fokusera på att faktiskt röra på mej), inga problem med att bicep fjolla mej ena dagen och lyfta stenar nästa dag för tillfället;) Nä men lite seriöst så tänkte jag blanda olika fysiska kvalliteter i en galen mix och köra hårt och pressa upp fysen och ner med vikten, får se hur man håller.. Sen kommer det nog bli mer avancerade planer inom någon eller några månader...

mjukglass
2008-05-14, 08:35
Det låter som en sund inställning. Hoppas det går bra för dig, jag kikar in lite då och då, kör lagom hårt nu!

krellik
2008-05-14, 14:57
Du är varmt välkommen att titta in.

2008-05-14

Rumänska mark

8 x 50kg
9 x 50kg
6 x 60kg
5 x 70kg

Krånglig övning, inte fått till den riktigt än.. 60 kg är lagom att börja på nästa gång...

Skulle köra hantelpress men blev helt emo när jag kände att jag inte klarade mer än 2 reps på 35kgs hantlarna. Vart distraherad av annat idag och det är en dag imorgon också...

krellik
2008-05-15, 21:12
2008-05-15

Ett av ställena jag tränar just nu är bredvid en byggarbetsplats på en stängd fabriks gård typ där det är en jättegrushög med en massa stenar och skit. Främst går jag dit eftersom det känns som ett logiskt ställe att svinga släggan men att det finns stenar och skit där är en bonus...

Värmde upp med att köra lite "medicinbolls kast" fast med stenar, såna kast man kör på en boxningsklubb som ska likna raka slagg och med lite tur hjälpa till med explosiviteten. Körde kast med ena sidan, joggade till stenen kast tillbaka med andra sidan.
Efter några varv av det körde jag lite uphop på en sten som kändes runt så högt jag klarar att hoppa upp, vilket kändes som en rimlig höjd att göra det på. Körde några hopp, växlade in några stenkast till och så några hopp till...
Kändes trevligt bortett från att jag var klumpig första upphoppet och svingade handen in med full kraft i stenen när jag skulle hoppa, trodde jag hade brytit den i nån halvminut och lite lätt svullen nu på 2 fingrar men är nog ingen störe fara...

Sen var det huvudövningen, 100 hindusquats och 100 släggsvings.
Körde 20 hindusquats direkt följt av 20 släggsvings med en kort vila efter och för 100 reps totalt av båda övningarna. 5 set således där sista setet körde 10 svings på varje sida. Explosiviteten i många av svingarna kan förbättras, vilotiderna kan kortas och den allmäna intensiteten kan höjas, men allt inräknat var det ett ganska hårt pass som kändes hyffsat vällanpassat till min nuvarande fys nivå, hindu squats är lömska för övrigt, speciellt om man inte kört dom på länge, för att använda bodybuilding termer så ger dom pump som få andra saker och man får alltid elak träningsvärk av dom....

krellik
2008-05-15, 21:19
Oh bonus jag marklyfte för övrigt den tunga stenen jag inte lyfte förra passet..:)

krellik
2008-05-17, 10:52
2008-05-17

Rumänska mark

8 x 60kg
8 x 60kg
3 x 70kg
5 x 70kg

Fortfarande knepig övning...

Lekte sen med att frivända till att pressa. Sen jag kom tillbaka till kalmar tränar jag på ett tyngdlyftnings gym, men jag hatar att fråga folk om hjälp, tror jag får ta mod till mej och besöka en tyngdlyftningsträning för att hamna på rätt spår. Försökte på egen hand klura ut att frivända till att striktpressa, tyckte det var omständigt att gå från att skivstången ligger på fingertopparna till att pressa. Körde från stång upp till 50kg och det kändes vettigare när man hade fått ta i lite på vändningarna för då kändes det som stången hamnade bättre i handen... Som sagt får ta och planera in ett besök till tyngdlyftningarnas träning men är lite oroad för min dåliga kordination, stela axlar och taskiga knä. Sen så vill jag inte börja träna för att tävla i tyngdlytning men vill åtminstone lära mej styrkefrivända så det inte ser pinsamt ut, kanske lära mej styrkeryck och lite andra tyngdlyftnings assistans övningar...

Militärpress

2 x 60kg
2 x 60kg
2 x 60kg

Hantelcurl

3 x 20kg
3 x 20kg
4 x 20kg

Face pulls

10 x 10kg
10 x 15kg
10 x 20kg
10 x 20kg

Pull throughs

18 x 35kg
15 x 35kg
14 x 35kg

krellik
2008-05-18, 17:34
2008-05-18

Aktiv återhämtning, klippa mormors gräsmatta 1 timme, gå i skogen med familjen och hunden, ytterligare nån timme.

krellik
2008-05-19, 15:51
2008-05-19 Måndag

3 x 32.5kg
3 x 32.5kg
4 x 32.5kg

Lat pulldown

5 x 60kg
5 x 65kg
5 x 70kg
4 x 75kg

Situps på hyffsat hög incline (incline bänk uppvinklad på en träkloss)

10 x bw
8 x bw
5 x bw

Löpband x 15min

Lekte dom första 10 minutrarna med att gå upp till 15% lutning och köra snabb gång där, förvånatsvärt jobbigt och brände bra i benen, sista 5 minutrarna körde jag lätt jogg. Knäet hängde med bra...

Känns som jag kommit till grepp med att jag inte tränat något på ett halvår drygt, kändes som ett produktivt ego befriat pass.

krellik
2008-05-20, 18:23
Idag dagen efter har jag en djup träningsvärk i tuttarna och magen, gör att jag nästan känner mig framtung.

Efter att ha gått ner till runt 102kg för typ 2 veckor sen genom att jag nog inte hade ätit så bra hursomhelst har jag nu efter en hård veckas träning gått upp till 105kg igen. Har varit lite belöning med gyrostalrikar och pizzor efter hårda pass och massa cola hela tiden. Jag vill ju gå ner i vikt nu men låt det gå några dagar till av hård träning innan jag försöker knäcka den nöten.

krellik
2008-05-21, 22:08
2008-05-21 Onsdag

Testade för andra gången att jogga med Gimli idag. Blev bara halva rundan jag hade planerat och blev lite plocka bajs avbrott i början och så blev det även en kort promenad en bit innan jag slutade jogga. Blev nog en 2-3km joggning allt som allt och så 2-3km promenad hem sen...

Att jogga med en stark hund har jag inte riktigt klurat ut hur det känns än, på ena sättet är det enklare, speciellt eftersom man inte har sprungit på många år, att "komma igång" så att kännas kändes gick snabbare eftersom hunden drar och på så sätt blev det kanske enklare, fast å andra sidan dras nog tempot upp lite högre än planerat, lite svårare att komma in i en andningsrytm och ibland vill hunden framåt, ibland åt sidan och ibland vill han stanna vilket gör att man får jobba med dragmusklerna lite. Oavsett effekten om det är enklare eller svårare är det trevligt med lite sällskap och hunden får motion, naturligtvis tar jag inte med honom om jag springer på tid dock...

Passet blev lite kortare än planerat men kändes rätt lagom, en dag i morgon också... Nästa gång ska hunden vara bajsad innan och så har jag en punkt en bit längre än jag joggade idag som jag ska nå helt utan avbrott, det är målet för nästa runda...

krellik
2008-05-22, 22:44
2008-05-22 Torsdag

Uppvärmning flytta skit tung sten. Typ inte så många meter, kankse 20-30, men det tog några försök över några minuter att få den dit jag ville.

5 x framåtböjd rodd med stenen 15 släggsving med vänster sida, 15 släggsving med höger
...lite vila
7 x rodd 15 sving vänster (som jag var jävligt nöjd med, explosiva och aggresiva, sen dog jag) 15 ap slöa sving med höger
lite längre vila
5 x rodd
15 slöa svings med höger - 15 sving med vänster som var lite bättre och lite explosivare

Trött och dränkt i svett, rätt hyffsat litet pass, dock hade de hällt en massa grus på mitt sköna "andra gym" vilket rörde till det lite...

krellik
2008-05-23, 18:08
2008-05-23 Fredag

Burpees på 5 minuter.

Klarade 39 stycken, inte super nöjd med formen, kunde varit mer explosiva, hittar ingen bra rytm och inga armhävningar eller tuckjump bortsett från någon enstaka jag latjade runt med. Naturligtvis piss dåliga siffror också.

Nästa gång vill jag spräcka 50st med bättre burpees.

Passade mej hursomhelst bra med en sån här kort "benchmark", kände mej off idag och hade inget driv för att gå och köra något längre pass, för dagen lagom.

krellik
2008-05-26, 18:03
2008-05-26 Måndag

Militärpress

2 x 60kg
3 x 60kg
3 x 60kg

Stångrodd

5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

Incline situps

7 x bw
7 x bw
6 x bw (dåligt utförande det här setet)

Fortfarande träningsvärk i magen men skönt att köra lite mage ändå...

Var jag och brorsan som tränade, körde en liten konditions circuit som avslutning.
Jag började med 250 m rodd så fort som möjligt (concept 2) följt av aktiv återhämtning på löpbandet medans brorsan rodde 250 m, för 3 rundor, förökte att minimera tid för byte mellan löpband och rodd och försökte spänna in sig på roddmaskinen så snabbt som möjligt.

Första rundan på löpbandet körde jag på 6 i hastighet och 3% incline, andra på 7 och med 4% och sista 9 och 6%, rodden var alla på 8a i motstånd och maximalt snabbt. För min kassa kondis var det här ett rätt jobbigt litet pass, tog knappt 10 minuter.

Måste ha bättre skor med mig nästa gång, var orolig att jag skulle snubbla på löpbandet...

krellik
2008-05-28, 16:25
2008-05-28 Onsdag

Lugn lätt jogg med Gimli.

krellik
2008-05-31, 17:16
2008-05-31 Lördag

Några timmars promenad i det vackra vädret med Gimli.

krellik
2008-06-14, 15:46
2008-06-06 Fredag

Ungefär 3-4km lugn jogg, skönt och varmt...

Har haft datorproblem så fått vänta lite med att uppdatera..

krellik
2008-06-14, 15:49
2008-06-07 Lördag

Körde ett pass med min bror ute i "grustaget"...

Körde 40 släggsvings (20 med vardera sida) sen utan vila var det stationsbyte till att göra 10 stenrodd, 10 hinduböj, 10 armhävningar och 10 burpees

Detta skulle köras 3 gånger utan vila.

Var helt överjävligt brutalt jobbigt, sista halvan blev det några reps kort här och där och lite slarvigt utförande. Bra pass dock.

krellik
2008-06-14, 15:59
2008-06-12 Torsdag

Kort jogg med Gimli, korta rundan runt och genom kyrkogården, försökte ligga på lite högre tempo och lägga in några korta sprinter...

Lite för kort runda, knappt andfådd, börjar lita lite mer på knäet och kondisen känns inte som på en 90 årig halvdöd gubbe längre. Precis fått lite tentor och annat skit fixat, dags att ta upp träningen något snäpp tror jag...

krellik
2008-06-18, 17:43
2008-06-18 Tisdag

Värmde upp med "dörkarms pinch" där jag pinchar en dörr och hänger mej bakåt, leker med den varianten just nu och märker att genom att ändra vinklar och höjd kan jag göra det rätt utmanande för pinch greppet..
Varvade med att köra lite dynamisk pinch med en ponyclamp och med att nästan trycka ihop min coc1a med båda händerna vilken jag inte rört på många månader.
Körde sen lite lätt frontbrygga på köksgolvet, växlade från knäna med suport, utan suport från knäna och stående med support och ytterst lite utan support. Inte kört nacke på något år drygt...
Lätta mjuka thai knän i 2 minuter.
Körde 10 minuter skuggboxning utan vila men med väldigt olika intensitet.
Avslutade med 3 rundor utan vila av 15 hinduböj och 5 armhävningar.

krellik
2008-06-19, 22:02
2008-06-19 Torsdag

Lätt pass med lite "lek betoning"...

Körde med 8 pounds släggan. Körde levers av de olika typerna för båda armarna, körde även lite clubell inspirerat men med släggan då, aldrig testat en clubbell så vet inte hur nära jag kommer den tänkta effekten men kul och leka med hursomhelst...

Varvade med ab-wheel från knäna, kommer inte ut riktigt 100% men hade några reps som jag kände var riktigt nära...

krellik
2008-06-21, 22:17
2008-06-21 Lördag

Värmde upp med nack och grep arbete.

Körde främst frontbrygga men även lite bakbrygga, den är obekväm på golvet och är stel i den för tillfället. Körde frontbryggan lite mer aggresivt idag.

Alternerade med att klämma coc1an, var inte i närheten med vänstern idag, men hade några nära med högern och speciellt en då jag övercrushade den för ett antal sekunder. Körde några varv av grepp och nacke.

Sen körde jag 20 hinduböj och 7 armhävningar för 3 rundor. Ingen vila och hög intensitet.

Efter det försökte jag springa ut direkt men var tvungen att sätta på mej strumpor, skor och selen på hunden, någon minuts vila dryggt. (nästa gång kan jag sätta på selen på Gimli innan passet..)
Sen direkt ut och springa 2km dryggt. Hyffsat lågt tempo, benen var lite döda men var ändå nöjd med intensitetet på passet och löprundan i sej.

krellik
2008-06-23, 22:21
2008-06-23 Måndag

2km löprunda med Gimli. Halva rundan höll jag hyffsat aggressivt tempo med lite korta sprinter. Sen dog jag så sista halvan var mer av en jogg.

krellik
2008-06-26, 22:13
2008-06-26 Torsdag

Varit mentalt och fysiskt nere i 3 dar nu så skönt att bryta det med ett träningspass, jag vet vad det är för stressfaktorer som hållt mej nere så går att göra något åt det iallafall...

25 hinduböj - 10 armhävningar för 3 rundor utan att vila, relativt bra reps men saknade lite intensitet...
Sen direkt ut och jogga 2km med Gimli. Medvetet tillbakahållet tempo eftersom jag varit nere några dagar...

krellik
2008-06-30, 20:20
2008-06-30 Måndag

Hade tänkt träna i helgen men tjejen har varit hemma sjuk med virus i halsen och jag har själv känt mej lite småöm i halsen och nere så hoppade träningen, osäker på hur jag mådde idag men kom fram till att jag var pigg och kry trots allt.

5 km löpning med Gimli. Lungt joggtempo.
Första såpass långa rundan på jävligt länge. Dom flesta rundorna på den distansen var -många- år sen och 30-40 kg lättare..;)
Kändes helt ok.

krellik
2008-07-05, 01:19
2008-07-02 Onsdag

3 rundor utan vila av 30 hinduböj och 12 armhävningar
Skulle springa 2km direkt efter men blev yr som fan, vet inte om jag ätit dåligt eller vad det var men blev inte så många meter innan jag fick vända hem igen, måde dåligt någon timme efter sen.

krellik
2008-07-05, 01:20
2008-07-04 Fredag

2km löpning med Gimli. Försökte köra lite snabbare tempo, gick sådär...

krellik
2008-07-09, 14:45
2008-07-07 och 08 mån - tis

Gjorde en del armhävningar över båda dagarna...

krellik
2008-07-10, 13:30
2008-07-09 - Ons

Ytterligare några armhävningar över dagen...

krellik
2008-07-10, 18:07
2008-07-10 Tors 1.5 timme boxning

Första boxningspasset på 2 år åtminstone, förmodligen längre. Även fast jag försökt få upp fysen över senaste månaden lite så kändes det mycket jobbigt.

Springande uppvärmning - 3 ronder hopprepp - parövningar med ghettomittsar (varandras handskar) för drillning av några olika kombinationer - kroppsparing för 3 stycken 2 minuter ronder - 2 på säcken en höll en körde 1 minut var - punch out drill 10 sek max raka slag var - lite gymnastik på slutet närmare bestämt lite armhävningar, lite hålla händerna åt sidan och göra cirklar etc, och 50 situpps med fötterna krokade. Mellan dom flesta ronderna under passet var det 20 armhävningar och 20 sittups mellan ronderna.

Är uppenbarligen i dålig form med mina 105 tjocka kg på en kropp som är lämpad för att ligga under 75/70kg nånstans och bitvis var det mycket hårt. Kände ändå att jag gjorde en okej insats med tanke på mina förutsätningar. Nu ska jag beroende på formen vila imorgon eller köra lätt, för att förhopningsvis köra hårdare i helgen. Jag vill komma till nästa pass som är på tisdag i bättre form än jag var idag (och så vill jag det ska vara mellan alla pass...)

Kul pass, roligaste jag haft på länge, sitter och mår illa och känner mej upphetsad och glad. Kampsporterna är kul och speciella allt.

schabo-labo
2008-07-11, 11:56
Gött box-pass.. ghettomitsar var en kul benämning, ska anamma den benämningen.

krellik
2008-07-11, 12:09
jävligt gött pass och jävligt gött att vara igång igen efter att ha varit på kampsport dekis i 1.5 år sen min knäskål råkade bli utslagen på en mma träning i göteborg...

hehe ghettomittsar är rätt bra shit eftersom dom även funkar bra att ge en snyting med om den andra blir för lat eller slapp med guarden..;)

schabo-labo
2008-07-11, 12:12
Kul med fler Göteborgare.

krellik
2008-07-11, 12:20
Nä hade åkt upp till götet för att göra en tävlingssatsning, knäskålsincidenten satte stopp för det och är tillbaka i Kalmar och pluggar nu och börjar så sakta dra igång träningen igen nu...

krellik
2008-07-13, 00:05
2008-07-12 Lördag

Körde några set icke-maximala armhävningar. Körde lite ligga i mitten och pumpa eftersom dom kör dom på boxningen och jag tycker dom är svåra.
Följde upp med en 2km runda med Gimli, följt av inköp av gyrostalrik och promenad tillbaka hem. Lite problem med vänster smalben när jag joggade, förmodligen från att hoppa rep på boxningen.

krellik
2008-07-13, 18:32
2008-07-13 Söndag

Några minuters väldigt lätt skuggboxning.
Nån minut "dog-jitzu" eftersom Gimli antar att jag leker med honom när jag boxas.
Några minuter lite hårdare skuggboxning.
Olika former av armhävningar, bla lite grinders, blandat med skuggboxning för några varv.
2 km löpning med Gimli. Försökte hålla högre tempo idag på den här rundan än jag gjort tidigare, gick bra ungefär 1500m, sista 500 ungefär var mer en snabb jogg.

krellik
2008-07-15, 18:40
2008-07-15 Tisdag

Ungefär 4km löpning med Gimli, brorsan och hans hund Diesel.

Fortfarande problem med vänster smalben eller vad (inte helt säker). Hindrade mitt tempo lite grand bland aldrig andfådd eller så utan det var vänsterbenet som höll tillbaka mej, bitvis tyckte jag vi höll hyfsat tempo, bitvis jogg.
Väldigt mycket dragande på Gimli första halvan med eftersom han ville leka med Diesel... Skön runda.

krellik
2008-07-20, 16:58
2008-07 16 Onsdag 18 Fredag 19 Lördag

Hushåls GPP. Flyttat massa, bärt massa, sprungit massa i trappor, städat. Etc

Inte riktig träning men fullt upp med fysisk aktivitet hursomhelst.

krellik
2008-07-20, 19:49
2008-07-20 Söndag

Körde lite armhävningar först.
Sen en 2km runda med Gimli. Ingen klocka så ingen tid men kände mej mycket starkare idag på den här rundan än jag har gjort innan, höger knä och vänster smalben gnällde lite i början men det försvan snabbt, kände mej stark genom hela rundan.

schabo-labo
2008-07-21, 14:14
Gött att det börjar hända grejer.

krellik
2008-07-22, 22:51
Tack jo nu börjar den värsta rosten försvinna

2008-07-22 Tisdag

Skulle boxats, var där 15 minuter innan träningen skulle börja, lindade händerna och värmde lätt, 5 minuter efter den skulle börja så frågade jag tränaren som var där om han trodde det skulle komma någon, då säger han att det inte är någon träning... tydligen är måndagar och torsdagar det som gäller på sommaren, skumt att jag läste tisdag och torsdag på internet... ...

Jaja sen på kvällen körde jag lite armhävnings circuits där jag gick från olika varianter, bland annat en hel del hindu armhävningar, med hård skuggboxning mellan.
Sen 2km runda med Gimli. Var inte i lika bra fysisk eller mental form som i söndags men jag sprang hårdare ändå. Ungefär två tredjedelar av rundan sprang jag rätt aggresivt kände jag,ungefär som i söndags bara att jag sprang snabbare. Slutade med en sprint med som var mycket längre och snabbare idag.
En sak jag börjar känna nu 2 månader sen jag körde igång är att jag återhämtar mig överlägset mycket snabbare, några sekunder efter sprinten och jag kände mej helt okej. Inget illamående eller något efter träningen heller, börjar helt enkelt hitta någon form av träningsrytm.

krellik
2008-07-23, 23:49
2008-07-23 Onsdag

2.5km jogg med Gimli. Medvetet lungt tempo, försökte springa helt avslapnat med kontrollerad andning och med mycket vader och ben och mindre lungor så att säga. Kändes bra bortsett från att mitt dåliga högerknä gnällde en del och att min vänstra vad gjorde jävligt ont sista biten speciellt. Inget att vara förvånad över eftersom det är mer påfrestning att springa med den stilen nu när jag väger 105kg än näg jag vägde 65..

Skulle joggat längre men dagen sprang ivägg och kom inte ut förän 11a på kvällen.

krellik
2008-07-26, 22:31
2008-07-26 Lördag

Körde lite olika armhävnings varianter först.

Sen 4km runda med Gimli.

krellik
2008-07-28, 20:45
2008-07-28 Måndag

Boxning 1 timme.

Löpande boxnings uppvärmning, lite mountain climbers, 10 minuter tenisbolls studs kombinerat med skuggboxning.
Sen alla tränande på ett led mot tränaren, sen var det massa drillar där vi skulle matcha hans fotarbete kombinerat med slagserier.
3 ronder relativt lätt säck.
Avslutade med lite uthålighets övningar för axlarna med lätta hantlar följt av 30-30-30 av armhävningar, crunches och rygglyft.

Relativt låg intensitet på passet i sig och min egen intensitet var låg idag med. Okej pass ändå eftersom det bara är andra passet tillbaka till kampsport och kroppen åtminstone känns hel och håller.

krellik
2008-07-29, 22:01
2008-07-29 Tisdag

Olika armhävningar, alla kändes mycket tunga, diamant, hindus, extremt vida och med fötterna på stol.

2km runda med Gimli. Försökte sprinta lite mellan lyktstolpar, gick sådär hade lite låg intensitet generellt.

krellik
2008-08-04, 20:54
2008-08-02 Lördag

Körde lite olika armhävningar.

krellik
2008-08-04, 20:54
2008-08-03 Söndag

Tränade på att få till burpee formen, körde även en del lugn skuggboxning.

krellik
2008-08-04, 20:56
2008-08-04 Måndag

3.2km jogg med Gimli, tog 20:42 min.

krellik
2008-08-05, 17:00
2008-08-05 Tisdag

3.2km löpning, tiden var 19.27, det var rätt hårt faktiskt det suger att ha taxben och väga tjocka 105kg...

krellik
2008-08-06, 16:28
2008-08-06 Onsdag

20 oförankrade situps, har alltid haft svårt för att göra sittups om jag inte får låsa fast fötterna, vilket möjligen har att göra med mina extremt korta ben...
Så något jag får träna mer på helt enkelt...

Max armhävnings-buprees på 5 minuter (aldrig testat mej på armhävningsburpees tidigare)

Gjorde 43 stycken. Inte bra på något sätt men när jag testade burpees utan armhävningar på 5 min, innan sommaren så gjorde jag 33 så hursomhelst går det framåt...

krellik
2008-08-06, 21:44
Det här flyger inte att man inte kan redigera poster här, det blir för klotrigt om man kör flera pass om dagen om man måste ha en post för varje pass och jag gillar att updatera träningsdagboken direkt efter träningen.

Jag tänkte det skulle kännas fräscht att skriva journal på svenska här och det kändes fräscht ett tag, men nu när jag börjar komma igång med träningen på riktigt igen börjar jag bränna ut mej på att skriva på två ställen.

Jag avslutar den här journalen och den som är nyfiken att kika in på min träning i framtiden får checka min logg på sherdog som är mkt äldre än den här. Här är länken till journalen: http://www.sherdog.net/forums/f49/fat-weak-pussy-hands-347729/index49.html#post24919149