handdator

Visa fullständig version : Max OT, något för nybörjaren?


Bojje
2008-01-26, 15:40
Tjena!

Jag har blivit avrådd att köra Max OT eftersom jag är nybörjare. Började gymma för några veckor sedan.

Vad säger ni om det?

zeusden1
2008-01-26, 15:43
Jag säger nej, inget att rekommendera till nybörjare.
Använd sök nästa gång. ps. har suttit i samma position en gång, kolla min MAX-OT tråd.

He-man
2008-01-26, 15:45
Jag körde själv max-ot efter några månaders träning. Det possetiva för nybörjare är att det ger ett färdigt program, men 5 dagar i veckan tycker jag är onödigt, speciellt i början. Kör hellre ett 4-split program till att börja med, vill du kan du ju alltid prova max-ot ett tag och se vad du tycker, du måste ju inte forstätta

agazza
2008-01-26, 15:46
varför skulle det vara ett dåligt schema att börja med?
Ifall man inte har några problem med rörelselängd borde väl ett tungt schema inte vara några problem ifall man utför övningarna rätt?

eller?:confused:

Scratch89
2008-01-26, 15:46
Fördelen med Max-OT är att det är relativt låg volym, och man ska basera övningarna på ordentliga, effektiva basövningar. Man förespråkar ett bra utförande med full rörelse.
Nackdelen är att det är ett så lågt repsantal, och är man nybörjare skulle man behöva nöta in rörelserna på lägre vikter. Dels för att man inte kört övningarna innan, och dels för att man med fördel kan stretcha sig ner i fulldjup i böjen, trycka ner röven ordentligt i marklyft osv.
Max-OT skulle fungera väldigt väl för en nybörjare, men jag skulle helst vilja se ett par-tre veckors inkörning med högre repetitioner, och inte till fail, för att få till tekniken ordentligt.

Scratch89
2008-01-26, 15:47
varför skulle det vara ett dåligt schema att börja med?
Ifall man inte har några problem med rörelselängd borde väl ett tungt schema inte vara några problem ifall man utför övningarna rätt?

eller?:confused:

Skulle du vilja gå till fail på en fyra, det första du gör i din träningskarriär?

agazza