handdator

Visa fullständig version : Coca cola ZERO...


engdahl_86
2008-01-26, 13:52
Vet inte om nån annan tänkt på detta med "nya coca cola zero" är ju gamla cola light som innehöll Aspartam.

Tänk på de såhär.. En ny cola light lanserades innehållande sukralos istället för aspartam. Och några månader efter dök "nya coca cola zero" upp som smakar exact som gamla cola light och innehåller också aspartam!

Personligt tror jag att coca cola hade/har ett väldigt stort lagar aspartam kvar satt de är väl ett "fult" sätt att bli av med de. *whistle*

Tycker de var ganska genomskinligt när zero lanserades, första jag kolla på (innehållsförteckningen) men visst, folk köper de så varför inte =)

De var allt :D Skål nu blir de en iskall cola "light!"

He-man
2008-01-26, 14:01
Jag gillar aspartamcolan bättre, men samtidigt är jag skeptisk till aspartam

Scratch89
2008-01-26, 14:02
Vad är det du vill ha sagt med tråden? Att ZERO är den gamla Cola Light är ju allmänt vedertaget.

He-man
2008-01-26, 14:31
Men viste ni att nuvarade light bygger på ett resept från "new coce", som lanserades för x antal år sedan för att bättre konkurera med Pepsi, dessvärre ratade folk den nya colan så de blev tvungen att återgå till orginalreseptet.

LunaSpice
2008-01-26, 15:11
Anledningen till att de släppte Zero är ju främst för att Light inte gick hem hos det manliga könet. Män dras, enligt flera studier och undersökningar, till svart varför CocaCola Company hoppades på att Zeros svarta etikett skulle ge större försäljning till män och där med större försäljning generellt.

vesterberg
2008-01-26, 15:21
det hängde väl också en del på aspartamhysterin. nu har det lugnat ner sig så då återlanseras den.

He-man
2008-01-26, 15:36
det hängde väl också en del på aspartamhysterin. nu har det lugnat ner sig så då återlanseras den.

Antagligen

alindvall
2008-01-26, 17:24
Cola light köptes och dracks nästan enbart av kvinnor och coca cola kom därmed inte åt männen. Så de släppte zero.

Tänk på reklamerna, vilka är målgruppen? Jo män. En kvinnlig målgrupp passar inte in på en enda reklam.

Life like it should be, zero we need to talk.

AmericanDragon
2008-01-26, 17:33
Men är aspartam verkligen så illa? Vad jag läste på wikipedia så måste man förbruka ca 4 liter cola om dagen med aspartam i sig för att det ska bli "farligt".

Rahf
2008-01-26, 17:37
Men är aspartam verkligen så illa? Vad jag läste på wikipedia så måste man förbruka ca 4 liter cola om dagen med aspartam i sig för att det ska bli "farligt".

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64079

Wikipedia är inte tillförlitligt i alla skeden.

Trance
2008-01-26, 18:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64079

Wikipedia är inte tillförlitligt i alla skeden.

Inte kolozzeum heller.

Koloftw
2008-01-26, 18:16
Nää, men kanske det inte var kolozzeums medlemmar som utförde Aspartamstudien, utan snarare ett par italienare?

Trance
2008-01-26, 18:22
Nää, men kanske det inte var kolozzeums medlemmar som utförde Aspartamstudien, utan snarare ett par italienare?

Du kan aldrig dra definitiva slutsatser från en enskild råttstudie.

Koloftw
2008-01-26, 18:24
Nej, det är det väl ingen som gjort heller?

Jag har inte läst studien, men om råttorna som fick aspartam fick större risk för hjärntumörer, så kan man ju iallafall börja fundera ...

Rahf
2008-01-26, 18:27
I vilket fall som helst så bör man fundera på om 1,5l cola-zero är så fräscht egentligen. Jag vet att det finns förmodligen mer än en person där ute som dricker en sån varje dag.

Trance
2008-01-26, 18:34
Nej, det är det väl ingen som gjort heller?

Jag har inte läst studien, men om råttorna som fick aspartam fick större risk för hjärntumörer, så kan man ju iallafall börja fundera ...

Läs studien.

King Grub
2008-01-26, 19:12
Gör det själv... Båda studierna; man har upprepat resultaten.

Scratch89
2008-01-27, 01:26
Det har sagts säkert tusen gånger, men här kommer det igen;
Dricker ni så pass mycket cola att ni oroar er över ert aspartamintag, så är det snarare vanorna som är problemet, och inte aspartams eventuella effekt.

He-man
2008-01-27, 19:10
Det har sagts säkert tusen gånger, men här kommer det igen;
Dricker ni så pass mycket cola att ni oroar er över ert aspartamintag, så är det snarare vanorna som är problemet, och inte aspartams eventuella effekt.

+1, mycket bra sagt.

Och tänk på tänderna!!

Trance
2008-01-27, 19:15
Gör det själv... Båda studierna; man har upprepat resultaten.

Jag menade mer att han skulle läsa studien för att få en uppfattning om vad som står. Kritiken handlar ju inte bara om vad som står utan dels att FDA inte fick ut tillräckligt data från forskarna och att den de fick tolkade de dels som fel typ cancer, t.ex. som sackarin-fallet där urinblåsecancern var specifik för råttorna och de får den av höga c-vitamin-doser också. Sedan så eventuell så fanns det en infektion som påverkade, vilket iofs du postade nyligen att några inte höll med om.

Vad jag menar är att det inte är glasklart alltid och det började bli lite väl mycket hysteri på kolo, inte från din sida men fria tolkningar av andra om vad du och studierna säger.

Insidedoubt
2008-01-30, 03:04
Coca-cola Zero smakar den äckliga eftersmaken som sukraloslighten har, mycket godare tycker jag men jag föredrar nog pepsi max :)

Rhino
2008-01-30, 09:44
Coca-cola Zero smakar den äckliga eftersmaken som sukraloslighten har, mycket godare tycker jag men jag föredrar nog pepsi max :)

Smakar eller saknar? ;)

Angående att Zero-Coke riktas till män så lär ytterligare en anledning vara att Coca Cola Light väl heter Diet Coke i USA, och att "dieta" är ingenting som riktiga män sysslar med.

Rent personligen tycker jag inte om Zero, men dricker gärna Light.