handdator

Visa fullständig version : Tjuva bilder av tjejen.


IntenZe
2008-01-25, 00:49
Vi låter det gamla vara glömt och jag ber om ursäkt om nån uppfattat mig som dryg i nån tråd. Ifall ni glömt bort det eller inte vet vad jag talar om så talar vi inte mer om det.

Till saken!
Det är alla hjärtans dag den fjortonde som ni vet. Jag har tänkt sätta ihop ett litet album i händelseordning med lite text om det tillfället osv. Vi har dessutom varit tillsammans i sex månader då så det blir ju bra att sätta in bilder från olika stunder som man har minnen från.
Grejen är att jag har sagt att jag vill ha bilderna på oss från hennes dator för att jag vill ha nåt att se på på kvällen då vi inte är med varandra osv. Men på datorn hennes är det bara stunder mellan augusti och oktober. Alltså så är halva tiden borta. De bilderna med resten av tiden är på hennes telefon. Problemet kommer till att hon börjat undra varför jag behöver 600 bilder att se på, hon börjar misstänka nåt! Speciellt då vi talat tidigare om att vi borde framkalla lite bilder och spara. Om jag fortsätter fråga efter att få bilderna på är jag rädd att hon kommer mig på spåren.
Har funderat på att tjuva hennes telefon och säga att hon måste ha glömt den hemma och sen råkas hitta den hemma hos mig. :D Men det kan bli lite tjorvigt om hon fattar att jag snott den och då börjar fundera på om jag gjort det för att snoka igenom telefonen. Har funderat på att säga att jag ska låna den av henne på jobbet och sen "råkas glömma" att ge igen den, men det är ju samma sak där.

Har ni några ideer? Tror ni hon fattar vad jag håller på med om jag fortsätter fråga efter bilderna? Om jag kan göra det utan att hon misstänker nåt så skulle ju det vara det enklaste.

heltzonicka
2008-01-25, 00:53
Slå sönder ett fönster, baxxa datorn (gangzta? - Javisst).
Sen framkallar du bilderna du behöver och återlämnar datorn den 1:a april, klä ut dig i kanindräkt och väck henne med ett hejdundrande skrik: APRIL APRIL DIN DUMMA SILL!

Tricklev
2008-01-25, 00:53
Förlåt mig för OFT; men var det inte du som skrämde iväg en tjej genom att komma springandes med en filt, varpå halva tråden tror att du försökte jaga upp en 11åring?

Ont: Inte en aning faktiskt, var försiktig bara, du vill inte att hon ska få för sig att du är rubbad o dumpa dig före du hinner visa romantikern i dig.

IntenZe
2008-01-25, 00:56
Slå sönder ett fönster, baxxa datorn (gangzta? - Javisst).
Sen framkallar du bilderna du behöver och återlämnar datorn den 1:a april, klä ut dig i kanindräkt och väck henne med ett hejdundrande skrik: APRIL APRIL DIN DUMMA SILL!
Det är ju telefonen jag ska komma åt. :(
Det var ingen dålig ide faktiskt, men telefonen har hon ju på sig hela tiden?
Ska jag anlita nån att typ råna hon eller vad?

heltzonicka
2008-01-25, 00:59
Det är ju telefonen jag ska komma åt. :(
Det var ingen dålig ide faktiskt, men telefonen har hon ju på sig hela tiden?
Ska jag anlita nån att typ råna hon eller vad?

Ja det kan vara en bra idé, anlita någon galen jävel som skrämmer skiten ur henne och stjäl mobilen, när hon förkrossad och nedbruten sitter och gråter i din famn är det bara att kläcka ur sig: men va inte så ledsen, det var ju bara ett skämt

Frida.B
2008-01-25, 01:00
Du kan ju ta hennes mobil och koppla den till datorn när hon duschar eller något.. och lägga in bilderna, skicka till din mail... när hon kommer ut ur duschen är du klar och mobilen ligger på plats.om det tar lång tid att fixa in bilderna kan du alltid kleta klister i hennes hår när hon sover eller liknande som får henne att stanna lite längre...

IntenZe
2008-01-25, 01:04
Ja det kan vara en bra idé, anlita någon galen jävel som skrämmer skiten ur henne och stjäl mobilen, när hon förkrossad och nedbruten sitter och gråter i din famn är det bara att kläcka ur sig: men va inte så ledsen, det var ju bara ett skämt
Eller så låtsas jag få tag i killen senare efter att jag fört över bilderna och slår han lite och ger tillbaks hennes telefon, eller vad?

Frida.B
2008-01-25, 01:06
Eller så låtsas jag få tag i killen senare efter att jag fört över bilderna och slår han lite och ger tillbaks hennes telefon, eller vad?

tror du inte hon förstår när du kommer med dessa bilderna sen på alla hjärtans dag? Hon kan ju inte gå oberörd från ett rån. Hon skulle nog inte bli så glad som hon hade kunnat bli om du skötte det snyggt från början *whistle*

maaherra
2008-01-25, 01:10
Sno den och hävda prompt att hon måste ha tappat den.

Då får du inte bara bilderna utan kan även sälja telefonen och köpa en till present till henne.

IntenZe
2008-01-25, 01:32
tror du inte hon förstår när du kommer med dessa bilderna sen på alla hjärtans dag? Hon kan ju inte gå oberörd från ett rån. Hon skulle nog inte bli så glad som hon hade kunnat bli om du skötte det snyggt från början *whistle*
Eller så blir hon glad när hon märker hur mycket energi jag lagt ner. :)
Nä, nu måste vi försöka vara lite seriösa. Ingen som har nåt seriöst råd? Eller är min fråga så pass underlig av mig att ställa så det inte går att vara seriös i den? Förlåt isf, men jag vill ju att det blir bra det här. :(

maaherra
2008-01-25, 01:37
Seriöst då.

Jag ser inte problemet. Tjuva den temporärt och ta bilderna, sen lägger du tillbaka den.

Frida.B
2008-01-25, 01:38
jag var seriös när jag skrev att du ska ta hennes mobil när hon duschar eller gör något annat som tar lite tid och hon inte dyker upp i dörren helt plötsligt. Sätt sladden till hennes dator och för över bilderna, skicka bilderna till din mail och radera bilderna från hennes dator (behåll bilderna i hennes mobil för att inte väcka några frågor)

Aasa
2008-01-25, 06:23
Nej du kan inte stjäla hennes telefon och ta / titta på hennes privata bilder utan medhåll. På något sätt kan du kanske få hennes medhåll, föra henne bakom ljuset och sedan stjäla telefonen - men en god middag och lite uppvaktning är säkert också uppskattat.

Mirre
2008-01-25, 06:45
Nej du kan inte stjäla hennes telefon och ta / titta på hennes privata bilder utan medhåll.

Exakt. Låt hennes telefon vara. Gör så gott du kan av de bilder du har och gör plats åt de som saknas. Du kan skriva vackra kommentarer/ord där bilderna sedan ska läggas in. Då har ni något att göra tillsammans senare.;)

Krångla inte till saken med att desperat försöka ta bilder från hennes telefon.

Min åsikt...

Mental
2008-01-25, 07:51
Nej du kan inte stjäla hennes telefon och ta / titta på hennes privata bilder utan medhåll. På något sätt kan du kanske få hennes medhåll, föra henne bakom ljuset och sedan stjäla telefonen - men en god middag och lite uppvaktning är säkert också uppskattat.

Exakt. Låt hennes telefon vara. Gör så gott du kan av de bilder du har och gör plats åt de som saknas. Du kan skriva vackra kommentarer/ord där bilderna sedan ska läggas in. Då har ni något att göra tillsammans senare.;)

Krångla inte till saken med att desperat försöka ta bilder från hennes telefon.

Min åsikt...

Just det, hon kan ha privata sexbilder med sin älskare på telefonen, och det vore inte bra för ert förhållande om du såg dem... Skulle kunna sabba ert förhållande rent av. Privatliv du vet...

IntenZe
2008-01-25, 10:50
Jag tror inte hon skulle ta det som att jag spanar efter otrohetsbilder om hon upptäcker sen att jag tagit hennes mobil och fört över bilder. Just sms och sånt skulle jag aldrig röra (hon har sagt att jag får göra det om jag vill) och det vet hon ju, men bilderna känns som en annan grej. Hon brukar ge mig telefonen och be mig kolla igenom bilderna bara annars ibland så det är en fri zon anser jag.

IntenZe
2008-01-25, 10:55
Seriöst då.

Jag ser inte problemet. Tjuva den temporärt och ta bilderna, sen lägger du tillbaka den.
Men vi bor på olika ställen och när hon är hos mig har hon ju koll på telefonen och hon har inte internet igång hemma ännu. Skulle ju kunna lägga in bilderna på datorn och sen bränna dom, men det är sällan det finns tid för sånt.

jag var seriös när jag skrev att du ska ta hennes mobil när hon duschar eller gör något annat som tar lite tid och hon inte dyker upp i dörren helt plötsligt. Sätt sladden till hennes dator och för över bilderna, skicka bilderna till din mail och radera bilderna från hennes dator (behåll bilderna i hennes mobil för att inte väcka några frågor)
Som sagt är det sällan det finns tid för sånt. Iofs så behöver jag ju inte skicka över bilderna och bränna dom samtidigt..

Piranha
2008-01-25, 11:11
Vi låter det gamla vara glömt och jag ber om ursäkt om nån uppfattat mig som dryg i nån tråd. Ifall ni glömt bort det eller inte vet vad jag talar om så talar vi inte mer om det.

Till saken!
Det är alla hjärtans dag den fjortonde som ni vet. Jag har tänkt sätta ihop ett litet album i händelseordning med lite text om det tillfället osv. Vi har dessutom varit tillsammans i sex månader då så det blir ju bra att sätta in bilder från olika stunder som man har minnen från.
Grejen är att jag har sagt att jag vill ha bilderna på oss från hennes dator för att jag vill ha nåt att se på på kvällen då vi inte är med varandra osv. Men på datorn hennes är det bara stunder mellan augusti och oktober. Alltså så är halva tiden borta. De bilderna med resten av tiden är på hennes telefon. Problemet kommer till att hon börjat undra varför jag behöver 600 bilder att se på, hon börjar misstänka nåt! Speciellt då vi talat tidigare om att vi borde framkalla lite bilder och spara. Om jag fortsätter fråga efter att få bilderna på är jag rädd att hon kommer mig på spåren.
Har funderat på att tjuva hennes telefon och säga att hon måste ha glömt den hemma och sen råkas hitta den hemma hos mig. :D Men det kan bli lite tjorvigt om hon fattar att jag snott den och då börjar fundera på om jag gjort det för att snoka igenom telefonen. Har funderat på att säga att jag ska låna den av henne på jobbet och sen "råkas glömma" att ge igen den, men det är ju samma sak där.

Har ni några ideer? Tror ni hon fattar vad jag håller på med om jag fortsätter fråga efter bilderna? Om jag kan göra det utan att hon misstänker nåt så skulle ju det vara det enklaste.

BAD IDEA !

Du skall helt enkelt hålla tassarna borta ifrån hennes mobil och dator, de är privat. Går du igenom den kommer du få fan för det och din present kommer definitivt inte uppskattas.

Kort å gott ge fan i hennes saker.

jwzrd
2008-01-25, 11:13
BAD IDEA !

Du skall helt enkelt hålla tassarna borta ifrån hennes mobil och dator, de är privat. Går du igenom den kommer du få fan för det och din present kommer definitivt inte uppskattas.

Kort å gott ge fan i hennes saker.

+1

shut teh face
2008-01-25, 12:58
Hur ska man kunna dressera sin partner rätt om man inte har total kontroll över mobil och internetaktiveterna?

Angel
2008-01-25, 13:02
köp en blomma istället

Frida.B
2008-01-25, 13:03
börja med att ta kort från denna alla hjärtans dag fram till nästa års... så kan du göra ett kollage.. 1 år lixom... ha lite framförhållning så får hon något annat detta året.

IntenZe
2008-01-25, 13:48
Jaja, fel av mig då. Det är bara lite svårt för mig att tänka i dom banorna då vi är lite "mina grejer är dina grejer". Min dator tex sitter hon lika mycket på som jag gör, hon har sina grejer överallt och jag har flera av mina grejer på hennes, ingen bryr sig vad nån kollar igenom, typ.
Men jag förstår hur ni menar.

Jag kan ju alltid försöka säga att jag tänkte sätta in dom på min pixbox tex och att jag skulle behöva dom, då anar hon säkert nån men det får bli så då.

Bubban
2008-01-25, 13:49
Fundera på en annan present...

chidde
2008-01-25, 15:28
jag håller med mirre, piranha och frida b

man kan gott lämna utrymme till bilder som du saknar för att ge det till henne vid ett senare tillfälle. födelsedag? julklapp? eller bara spontant, det finns inget som säger att man inte får ge gåvor en onsdag eftermiddag

mobil och dator är extremt privat, även om hon sagt att du får göra det så tror jag det känns obekvämt när du gör det i hennes ovisshet. om det skulle ta slut mellan er kommer hennes kompisar får höra: "han snokade i min mobil" det förstör ditt rykte, hennes söta kompis som var smygkär i dig under ert förhållande kommer inte vara det längre efter dessa falska påståenden

som sagt, knäpp lite bilder i år och spara. se till att det är du som äger kameran när ni gör nåt så bilderna ligger hos dig. 6 månader är piss i mississippi, känns som att en sån bra present som du tänkt ut är värd att presenteras på ett 1-års jubileum

Cilia
2008-01-25, 15:30
Jaja, fel av mig då. Det är bara lite svårt för mig att tänka i dom banorna då vi är lite "mina grejer är dina grejer". Min dator tex sitter hon lika mycket på som jag gör, hon har sina grejer överallt och jag har flera av mina grejer på hennes, ingen bryr sig vad nån kollar igenom, typ.
Men jag förstår hur ni menar.

Jag kan ju alltid försöka säga att jag tänkte sätta in dom på min pixbox tex och att jag skulle behöva dom, då anar hon säkert nån men det får bli så då.
det finns ändå en gräns även om den är osynlig.
gå in i ngns telefon utan att fråga är en sån gräns.
det känns i kroppen

jag kan sitta vid någon annans dator men skulle aldrig öppna filerna för de är inte mina. Ett annat exempel

rememberence
2008-01-25, 15:36
Nu håller jag med dom flesta andra, du ska nog inte ge dig in i det här eftersom det kommer att ge dig mer problem än "nuppa".

Om du nu skulle vilja göra det ändå skulle jag föreslå att du tar dig in i telefonen via bluetooth, beroende på vilken telefon så finns det olika sätt att göra det obemärkt eller om du lyckas "tillåta" din telefon på hennes, det är det säkraste sättet för dig att få tag i informationen på telefonen!

rememberence
2008-01-25, 15:40
Nu håller jag med dom flesta andra, du ska nog inte ge dig in i det här eftersom det kommer att ge dig mer problem än "nuppa".

Om du nu skulle vilja göra det ändå skulle jag föreslå att du tar dig in i telefonen via bluetooth, beroende på vilken telefon så finns det olika sätt att göra det obemärkt eller om du lyckas "tillåta" din telefon på hennes, det är det säkraste sättet för dig att få tag i informationen på telefonen!

EDIT: det kanske är fel tråd att fundera i, men har du en dator med en bluetooth-dongle skulle du möjligtvis kunna utföra en "DOS"-attack och sedan ta dig in i telefonen, kanske funkar i teorin :)

IntenZe
2008-01-25, 18:46
Jaja, jag tar och skippar det då. Jag får göra det bästa av de bilder jag har och säga att vi kan sätta ihop resten av bilderna tillsammans.

Har faktiskt köpt en "clone-a-willy" sats och en självförsvarsgrej åt henne som hon kan ha då hon är ute och går. Dessutom så tänkte jag göra en "middag" med fiskpinnar med mos och lite ljus och grejer (hon älskar fiskpinnar med mos). :D
Det får väl duga då antar jag

maaherra
2008-01-25, 18:50
Jaja, jag tar och skippar det då. Jag får göra det bästa av de bilder jag har och säga att vi kan sätta ihop resten av bilderna tillsammans.

Har faktiskt köpt en "clone-a-willy" sats och en självförsvarsgrej åt henne som hon kan ha då hon är ute och går. Dessutom så tänkte jag göra en "middag" med fiskpinnar med mos och lite ljus och grejer (hon älskar fiskpinnar med mos). :D
Det får väl duga då antar jag

Varför skippa det? Om du säger som det är att hon inte har några invändningar mot att du går igenom hennes saker finns det inget problem.

IntenZe
2008-01-25, 18:53
Varför skippa det? Om du säger som det är att hon inte har några invändningar mot att du går igenom hennes saker finns det inget problem.
Det var så många i tråden som ändå var emot det så nån poäng måste det väl ändå vara i det dom säger antar jag.

Edit; Sen måste jag även poängtera att jag ALDRIG gått igenom hennes telefon på sms eller liknande, jag brukar inte ens se vem det är som ringer till henne då jag räcker henne telefonen fastän hon frågar.

maaherra
2008-01-25, 18:57
Det var så många i tråden som ändå var emot det så nån poäng måste det väl ändå vara i det dom säger antar jag.

Edit; Sen måste jag även poängtera att jag ALDRIG gått igenom hennes telefon på sms eller liknande, jag brukar inte ens se vem det är som ringer till henne då jag räcker henne telefonen.

Dom var emot det av subjektiva skäl, dom utgick från hur dom själva förhåller sig till det. Men eftersom din tjej inte har något problem med det är inte deras åsikt relevant.

Så skrid till verket med din plan nu :)