handdator

Visa fullständig version : Camofärg på burk


manko
2008-01-24, 21:18
Var i sthlm kan man köpa camofärg på burk som man kladdar i ansiktet för att se så militärisk ut som möjligt? Helst så nära gärdet som möjligt :D

TACK TACK TACK KATT

z_bumbi
2008-01-24, 21:21
www.garderoben.se

Mental
2008-01-24, 21:29
Right, först en lektion då. Kamoflage är någon sorts bögig fransk avkomma, i sverige har vi maskeringsfärg, maskeringsnät, maskeringsdukar etc, vi Kamoflerar inte saker, vi maskerar.

Min gode fänrik vred sig i plågor varje gång en oförsiktig väring pratade om Kammofärg, Kammonät etc,


MASKERING!!!!

Pez
2008-01-24, 21:49
Military Shop på Sveavägen.

manko
2008-01-24, 21:58
Tack som tusan folket :)

Modde
2008-01-24, 22:01
Right, först en lektion då. Kamoflage är någon sorts bögig fransk avkomma, i sverige har vi maskeringsfärg, maskeringsnät, maskeringsdukar etc, vi Kamoflerar inte saker, vi maskerar.

Min gode fänrik vred sig i plågor varje gång en oförsiktig väring pratade om Kammofärg, Kammonät etc,


MASKERING!!!!

Haha, våran fenrik blev förbannad ifall man kallade ryggsäcken för väska. Tror det är något de lär sig på fenrik-skolan det där med ordmärkning och bevarande av det svenska språket. Typ som om de kandiderar för svenska akademin...

Whistler
2008-01-25, 02:57
Haha, våran fenrik blev förbannad ifall man kallade ryggsäcken för väska. Tror det är något de lär sig på fenrik-skolan det där med ordmärkning och bevarande av det svenska språket. Typ som om de kandiderar för svenska akademin...

Det är faktiskt enklare än så. Genom att lära de värnpliktiga att tänka på ett sätt där alla använder samma ord så blir det lättare när förband som utbildats på skilda orter och tidpunkter möts och jobbar ihop. Visst kan det gå till överdrift ibland, men principen finns där av en bra anledning, som det mesta inom det militära, det är bara att man inte alltid ser det från ovan när man är underst.

Ontopic: Köp trefärgers på tub. Finns färdiga paket för dryga 80kr på de ställen som nämndes, t ex Garderoben och fd Militaryshop (numera "Terräng").

Wintermute
2008-01-25, 08:56
www.terräng.se på sveavägen 138 (fd military shop)
www.tacticalgear.se på thorilsplan 9

de jag kommer på spontant.

Jax
2008-01-25, 14:48
Se bara till att de inte släpper igenom värmestrålning. Viktigt som tusan!