handdator

Visa fullständig version : Får ont i höger axeln vid armhävningar


Macke.M
2008-01-24, 10:01
Hej!

När jag gör armhävningar så känns det som att den högra axeln är väldigt belastad hela tiden, vad beror det här på?

Det resulterar i att jag inte kan göra armhävningar för att det gör för ont.

Behöver jag vila den ett tag eller varför blir det såhär? :confused:

Buken
2008-01-24, 11:01
Jag ett liknanade problem då jag kör bänkpress men emd ordentlig uppvärmning känns det inget, prova göra lite armhävningar på knäna innan du börjar med ordentliga? Kanske hjälper.. annars vila?

Mushan
2008-01-24, 11:04
Jag ett liknanade problem då jag kör bänkpress men emd ordentlig uppvärmning känns det inget, prova göra lite armhävningar på knäna innan du börjar med ordentliga? Kanske hjälper.. annars vila?

samma här, när jag kör riktigt tungt, känns det kontsigt i höger axel.

HiCoast
2008-01-24, 12:16
Du får beskriva smärtan bättre. Är den molande, huggande, stickande osv?

Dröjer smärtan kvar efter avslutat pass? Finns ömmande strukturer? Var på axeln/skuldran gör det ont?

Beskriv så mycket du kan så kanske jag kan komma med nåt råd.

Macke.M
2008-01-24, 16:00
Var på axeln det gör ont går inte riktigt att förklara och hur det gör ont är också lite svårt att förklara, men smärtan försvinner så fort jag slutar, sen kom jag på en sak nu också, jag åkte skidor (i backar) i måndags i 5 timmar och kanske är det därför jag är extra känslig där nu? (Ramlade en gång och slog i högeraxeln rätt hårt så att det gjorde ganska ont)

Det var första gången jag åkte skidor i riktiga backar då vilket gör att man kanske också får lättare ont efteråt :confused: ?

// Macke ;)